Druga generacja modelu Impreza weszła na rynek w 2000 roku, a jej design był na tyle kontrowersyjny, że producent zdecydował się na dwie poprawki: w 2002 i 2005 roku, dotyczące całej gamy: sedana i wersji kombi.
Była to trzecia wersja przedniego pasa dla drugiej generacji Imprezy, a japoński producent miał nadzieję, że tym razem uda mu się osiągnąć zamierzony efekt. Dodatkowo, od 2005 roku, Europa przeszła na normy emisji Euro 4, co zmusiło Subaru do aktualizacji pojazdu. Oznaczało to, że oferta silnikowa również została odświeżona. Jednak niezależnie od tych regulacji i gustów projektowych, jedna rzecz pozostała niezmienna: system Symmetrical All Wheel Drive. A to była dobra wiadomość, szczególnie dla tych, którzy zabierali swoje Scoobie w góry zimą.
Tak zwana wersja „Hawk-eyes” Imprezy skorzystała z wkładu greckiego projektanta Andreas Zapatinasa, który wcześniej pracował dla Alfy Romeo. Nowy przedni pas zawierał również kratkę podzieloną na trzy sekcje, przy czym środkowa była nieco wyższa. To był sposób Subaru, by przypomnieć ludziom, że firma kiedyś produkowała samoloty. Z profilu, wersja o długim dachu Imprezy miała trzeci rząd okien za tylnymi drzwiami oraz nachyloną do przodu klapę bagażnika, co podkreślało sportowy charakter pojazdu.
Wewnątrz, projekt przednich siedzeń był taki sam jak w wersji sedan. Z tyłu natomiast było inaczej, ponieważ znajdowała się tam ławka z możliwością dzielenia. Dzięki temu można było powiększyć przestrzeń bagażową z 12,57 do 44,71 stóp sześciennych (353 litry do 1,266 litrów).