W roku modelowym 2005 Subaru wprowadziło kilka drobnych zmian w trzeciej generacji Outbacka, a najważniejszą z nich była nowa wersja silnikowa.
Japoński producent zaprezentował trzecią generację Outbacka na europejskim rynku pod koniec 2003 roku podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie, ale amerykańscy klienci musieli na nią poczekać nieco dłużej. W końcu Subaru zaprezentowało ją na Targach Motoryzacyjnych w Chicago w 2004 roku jako model na rok 2005. Tym razem samochód był w pełni wyposażony we wszystko, czego oczekiwali kierowcy, a nawet coś więcej. Poza wyglądem, Outback 2005 był także wyposażony w mocny silnik turbo oraz płynnie działający silnik typu flat-six, co zachwyciło jego użytkowników.
Z przodu, organicznie ukształtowane reflektory, mające ostre krawędzie, przypominały oczy orła. Ponieważ Outback był crossoverem, miał inny zderzak niż jego bardziej miejskie rodzeństwo, Legacy, na którym był oparty. W efekcie, zderzak miał zintegrowane okrągłe lampy przeciwmgielne po bokach oraz szeroki i płaski wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Nie można zapominać o funkcjonalnym wyciągu na masce, który sygnalizował innym kierowcom, że ten crossover może doskonale radzić sobie na drodze.
Z profilu, plastikowe wykończenia dekorujące drzwi nie były tam tylko dla wyglądu. Chroniły nadwozie przed zarysowaniami podczas jazdy po nieutwardzonych drogach i były skuteczne także w starciach z wózkami zakupowymi. Jednym z głównych wyróżników projektu Subaru były okna drzwi bezramkowe, co nadawało samochodowi sportowego charakteru. Dodatkowo, cienkie i przyciemnione słupki B, C i D sprawiały, że Outback wyglądał sportowo jak na kombi. Wrażenie to podkreślał pochylony ku przodowi tylny panel, ozdobiony małym spojlerem na górnej części tylnej szyby.
Wnętrze Outbacka trzeciej generacji charakteryzowało się wyższą jakością materiałów. W podstawowych modelach zastosowano tapicerkę materiałową oraz kilka atrakcyjnych udogodnień, takich jak klimatyzacja, radio oraz elektryczne szyby w wszystkich czterech drzwiach. Model XT, będący szczytowym wariantem wyposażenia, oferował skórzane fotele z elektrycznym sterowaniem, sześciopłytowy zmieniacz CD w desce rozdzielczej oraz podwójny szklany dach. Choć pasażerowie z przodu cieszyli się wygodnymi siedzeniami, w tylnej części nie było wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych pasażerów na długie podróże. Niemniej jednak, dzielona kanapa 60/40 mogła pomieścić trójkę dzieci, które podróżowały do i ze szkół. W bagażniku Outback oferował 33,5 stóp sześciennych (948 litrów) przestrzeni, a po złożeniu siedzeń maksymalnie 66,2 stóp sześciennych (1,874 litra).