2005 Subaru Tribeca
Średnia ocena: 3.00 / 5 (liczba ocen: 1)

SubaruQueen88 - ocena: 3/5

"Dobrze wyposażony, ale ma swoje wady."

Subaru znane było z pojazdów z napędem na wszystkie koła i spróbowało swoich sił z większym modelem o nazwie Tribeca, który zadebiutował w 2005 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej.

Pojazdy Subaru często były chwalone za swoje zdolności w terenie, ale tylko nieliczne z nich były doceniane za wygląd, a Tribeca z 2005 roku była jednym z takich przypadków. Niemniej jednak, pod względem praktyczności, był to świetny crossover, który spełniał wytyczne producenta dotyczące silników i skrzyń biegów. Dodatkowo, możliwość umieszczenia trzech rzędów siedzeń w przestronnej kabinie, w której każdy czuł się komfortowo, była dobrze przyjęta. Jednak klienci oczekiwali więcej niż tylko doskonałego połączenia silnika i skrzyni biegów. Poza tym, efektywność paliwowa Tribeci z 2005 roku była daleka od ekonomicznej.

Bez wątpienia, przód samochodu był tym, co wywoływało najwięcej kontrowersji. Subaru twierdziło, że trapezoidalny kształt centralny z poziomymi kratkami przypomina korzenie producenta w przemyśle lotniczym, ale to nie było to, czego oczekiwała klientela Subaru. Dodatkowo, trójkątne reflektory z trzema lampami wewnątrz sprawiały, że przód Tribeci wyglądał jeszcze bardziej intrygująco, ale nie w sposób przyjemny.

Z boków, zaokrąglone linie nadwozia były przyjemne dla oka. Charakteryzowały się rosnącą linią okien i bruzdą, która zaczynała się na przednich drzwiach i biegła w stronę tyłu samochodu, nad tylnymi drzwiami i panelami. Doceniono też zaciemnione słupki B oraz uniesienie w ostatnich oknach. Ponadto, spoiler dachowy umieszczony nad tylną szybą z opadającą klapą przypominał sylwetkę sportowego hatchbacka. Pod tylnym zderzakiem, Tribeca miała zestaw bocznych wydechów, które nadawały samochodowi jeszcze bardziej sportowy wygląd.

W środku, projektanci Subaru stworzyli przyrządy w stylu binokla, gdzie obrotomierz zajmował lewy wskaźnik, a prędkościomierz prawy. Wskaźniki temperatury płynu chłodniczego i poziomu paliwa wyglądały, jakby zostały dodane później, gdy projektanci zdali sobie sprawę, że ich zabrakło. Dodatkowo, w zależności od wersji, Subaru zainstalowało ekran infotainment na centralnej konsoli w środkowej części deski rozdzielczej. Kierowca i pasażer z boku byli oddzieleni szeroką konsolą środkową, w której znajdował się dźwignia zmiany biegów i dwa uchwyty na kubki, przykryte rozdzielaną pokrywą. W środkowym rzędzie mogły wygodnie siedzieć dwie osoby, podczas gdy trzecia siedząca pośrodku musiała znaleźć sposób, by unikać wysokiego tunelu napędowego. Ostatecznie, tylne siedzenia były odpowiednie tylko dla dzieci.

3.0L 5AT AWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryB6
Pojemność3000 Cm3
Moc186 Kw @ 6600 Rpm
253 Hp @ 6600 Rpm
249 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy219 Lb-Ft @ 4200 Rpm
297 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.3 Galony (76.8 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/55 R18
Długość189.8 In (4821 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość66.5 In (1689 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.1 In (1
Rozstaw osi108.8 In (2764 Mm)
Prześwit8.4 In (213 Mm)
Pojemność bagażnika18.5 Cuft (524 L)
Aerodynamika (Cd)0.38
Masa własna4156 Lbs (1885 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Emisja CO2291 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.