Druga generacja modelu Audi TT została zbudowana na platformie łączącej komponenty aluminiowe i stalowe. Po radykalnym stylu oryginalnego Audi TT, druga generacja, znana jako Mk2, może wydawać się bardziej sportowa i stylowa.
Jak już wcześniej wspomniano, większość podwozia i karoserii jest aluminiowa (69 do 31 procent), co sprawia, że auto jest lżejsze od poprzedniego modelu. Mk2 TT jest większa i ma nieco więcej miejsca w środku. Ta redukcja wagi daje TT niesamowitą zwinność, a w połączeniu z dynamicznymi opcjami silnikowymi, samochód osiąga dużą prędkość na prostych odcinkach i zachowuje dobrą przyczepność na zakrętach.
Wnętrze nawiązuje do projektowania samochodów premium. Aluminium i skóra dominują w kabinie, łącząc retro i nowoczesne elementy w jedną atrakcyjną całość. Standardowy szklany osłaniacz wiatru zapewnia komfort podczas chłodnych wieczorów nad morzem dla właścicieli roadsterów. Pojemność bagażnika wynosi 13,8 m³ w wersjach coupe z napędem na przednie koła, co może nie jest zbyt wiele, ale może wystarczyć, jeśli uznamy, że jest to samochód głównie dla dwóch osób.
W modelu Mk1 zrezygnowano z popularnego silnika 1.8 turbo i wprowadzono silnik 2.0L turbo TFSI o mocy 200 KM lub naturalnie doładowany silnik V6 o pojemności 3.2L i mocy 250 KM, oba wyposażone w standardową 6-biegową skrzynię manualną lub opcjonalną skrzynię S-tronic z podwójnym sprzęgłem. Bardziej popularna jednostka 2.0 TFSI, znana również z współczesnego Volkswagena Golfa GTI, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy.
Pierwsza wersja była napędzana na przednie koła, podczas gdy silnik V6 był dostępny z napędem na wszystkie koła, znanym jako QUATTRO. Inne nowe cechy Audi TT Coupe to przeprojektowane sportowe zawieszenie, szerszy rozstaw kół (dzięki zastosowaniu szerszych felg) oraz opcjonalny system amortyzacji Audi Magnetic Ride.
Nowe aktywne zawieszenie Audi, znane jako Audi Magnetic Ride, opiera się na technologii grupy BWI, która wykorzystuje tłumiki magnetoreologiczne, co oznacza, że elektroniczna jednostka sterująca zawieszeniem automatycznie dostosowuje właściwości tłumienia w zależności od warunków drogowych i stylu jazdy.
W 2008 roku Audi skonfrontowało segment sportowych coupe, wprowadzając silnik 2.0 TDI do modelu TT, oferujący moc 170 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Był dostępny tylko w wersji z napędem na wszystkie koła Quattro.
W 2010 roku Audi zaprezentowało facelifting modelu z 2006 roku. LED-owe światła dzienne stały się standardem w modelach S-Line, natomiast silnik 2.0 TFSI otrzymał dodatkową moc osiągając 212 KM. W tym czasie dodano także opcjonalny przycisk 'Sport’ dla wszystkich modeli, z wyjątkiem RS.
Modele TT z 2006 i 2010 roku są wyposażone w czterokołowe hamulce tarczowe z systemem ABS oraz elektroniczną kontrolę stabilności. Poduszki powietrzne boczne i czołowe są standardem, a Audi twierdzi, że poziom ochrony roadstera podczas dachowania jest równy temu w sportowym coupe. W testach zderzeniowych w rządowych testach zderzeń bocznych, Audi TT z 2006 roku otrzymało doskonałe pięć gwiazdek za ochronę pasażerów z przodu.
Właściciele generalnie są zadowoleni z swoich samochodów, a zgłoszonych usterek jest niewiele. TT tej generacji wydaje się być niezawodne jak do tej pory. Zgłoszonych problemów jest mało, chociaż warto zauważyć, że poprzedni model uzyskał poniżej średniej oceny za niezawodność.