2006 BMW 3 Series Coupe (E92)

2006 BMW 3 Series Coupe (E92)

Przejdź do galerii zdjęć2006 BMW 3 Series Coupe (E92)

Wydany w lipcu 2006 roku, ponad rok po premierze wersji Sedan i Touring, model 3 Series Coupe E92 miał znacznie sportowszy wygląd oraz poprawioną stylizację.

Podczas gdy Joji Nagashima stworzył pozostałe dwie wersje nadwozia, Marc Michael Markefka zaprojektował wersję coupe piątej generacji 3 Series. Samochód opierał się na nowej platformie BMW L2, dzielonej z pierwszą generacją 1 Series. E92 (wewnętrzny kod fabryczny) był prawdziwym coupe nastawionym na sport dzięki długiemu rozstawowi osi i zmodyfikowanemu zawieszeniu. Miał także nowy kształt z niskoprofilowym designem, co sprawiało, że wyglądał szybciej nawet w bezruchu. W rezultacie E92 nie był tak kontrowersyjny jak jego rodzeństwo Sedan i Touring, a fani marki byli usatysfakcjonowani wyglądem auta. Aby umilić ofertę, BMW zainstalowało wybór silników diesla i benzynowych, które mogły przekazywać moc na tylną oś lub na wszystkie koła, w zależności od wersji.

E92 miał niższy przód niż dwa pozostałe modele, Sedan i Touring. W efekcie, jego przednia część wydawała się szersza. Posiadał również nowe reflektory, o opływowym kształcie, ale z bardziej agresywnym wyrazem. Między nimi producent umieścił płaskie i szersze elementy atrapy chłodnicy, ozdobione chromowanymi detalami. W przypadku zderzaka, projektant nawiązał do tych samych pomysłów co w innych wersjach samochodu, ale z szerszym dolnym wlotem powietrza podzielonym na trzy części, z lampami przeciwmgielnymi w bocznych sekcjach.

Dzięki długiej masce, niskiej sylwetce i pochylonym tylnym oknie, E92 nie wyglądał już jak sedan. W rzeczywistości nie dzielił żadnych paneli z rodzinny rodzeństwem. Wznosząca się linia zaczął od przednich błotników i kontynuowała wzdłuż długich drzwi z oknami bezramkowymi. Prowadziła w stronę tyłu samochodu, kończąc na tylnej lampie. Na dolnej części nadwozia BMW dodało również nowe progi, które były profilowane w celu zmniejszenia efektu podłoża. Na końcu, z tyłu E92 posiadał L-kształtne tylne lampy, które rozciągały się od błotników na pokrywę bagażnika. Niżej, zderzak miał jedno lub dwa wcięcia, w zależności od wersji i opcji.

W środku producent musiał wprowadzić pewne zmiany, aby zapewnić klientom wyjątkowe doznania podczas jazdy bez włączania silnika. Z przodu, przed kierowcą znajdował się prosty i zaokrąglony zestaw wskaźników z dużymi cyferblatami dla prędkościomierza i obrotomierza, otoczonymi wskaźnikami paliwa i temperatury. Podobnie jak jego rodzeństwo w wersji sedan i kombi, 3 Series Coupe było dostępne z prosta deską rozdzielczą z zestawem wskaźników lub z wbudowanym wyświetlaczem dla systemu infotainment. Jak w poprzednich generacjach 3 Series, także miał środkowy panel nachylony w stronę kierowcy. Jednocześnie konsola centralna mieściła kontroler i-Drive (jeśli był zamontowany) oraz popielniczkę. Przycisk do sterowania szybami przeniesiono na drzwi. Na koniec, z tyłu, producent zainstalował kanapę dla dwóch osób, chociaż z bardzo ograniczoną przestrzenią na głowę.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.