2006 Chevrolet Impala

Chevrolet zaprezentował dziewiątą generację modelu Impala na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2005 roku, przeznaczoną na rok modelowy 2006, kontynuując historię jednej z najbardziej udanych marek w swoim asortymencie.

Impala była kluczowym pojazdem w ofercie GM, gdyż stanowiła podstawowy model dla wielu flot, będąc preferowanym samochodem dla wypożyczalni. Automaker liczył na wysokie wyniki sprzedaży, a jego oczekiwania się sprawdziły. W 2007 roku sprzedano ponad 300 000 egzemplarzy tego modelu, a nawet w najgorszych latach światowego kryzysu finansowego liczby te nie spadły poniżej 160 000 pojazdów, co pomogło producentowi przetrwać. Ponadto umowy z agencjami ścigania były również kluczowe dla Chevroleta, a Impala znalazła się wśród samochodów, które weszły do tych flot.

Impala wyróżniała się przednią częścią nadwozia z niskim nosem i wąską, poziomą kratką, w której znajdowało się charakterystyczne logo w kształcie bow-tie. Organicznie ukształtowane reflektory były do tyłu, w kierunku błotników, a w ich wnętrzu i na zewnątrz znajdowały się pomarańczowe światła dla kierunkowskazów. Chevrolet dodał zderzak z dodatkowymi otworami chłodzącymi, a z boku umieścił wloty, w których znajdowały się reflektory przeciwmgielne, dostępne jako opcja. Mimo że model ten był głównie pojazdem flotowym, producent oferował go w czterech wersjach: LS, LT, LTZ i SS.

Z boku Impala prezentowała smukły wygląd z rosnącą linią boczną i chromowanymi wykończeniami w okolicach okien. Za pochyloną tylną szybą znajdował się wysoki, krótki bagażnik, który można było ozdobić małym spojlerem. Impala standardowo wyposażona była w stalowe felgi o średnicy 16 cali, a w zależności od wersji dostępne były także felgi 16- lub 17-calowe. Dodatkowo, uchwyty drzwi i lusterka w kolorze nadwozia nadawały samochodowi elegancki wygląd. Z tyłu, lampy tylne, zamontowane w rogach, miały trójkątny kształt z przezroczystą strefą soczewki po dolnej stronie, aby pasowały do chromowanej listwy, która przechodziła przez pokrywę bagażnika. Pod zderzakiem producent zainstalował boczne wydechy dla sportowego charakteru, mimo że samochód był głównie rodzinnym lub przyjaznym flotom sedanem średniej wielkości.

Wewnątrz Chevrolet wykorzystał rozstaw osi wynoszący 110,5 cala (2 807 mm) oraz system napędu na przednie koła, aby stworzyć przestronną kabinę, w której mogło komfortowo pomieścić się do sześciu osób. Z przodu klienci mogli wybrać dwa fotele kubełkowe lub kanapę. W wersji z kubełkowymi fotelami, samochód miał dźwignię zmiany biegów zamontowaną na kolumnie kierownicy, natomiast przy kanapie oferowano dźwignię montowaną na podłodze. Kierowca miał przed sobą podświetlaną diodami tablicę przyrządów o czystym designie zaledwie czterema wskaźnikami do odczytu. Dodatkowo, w dolnej części panelu znajdował się wyświetlacz LCD, który pokazywał licznik kilometrów i inne dane zbierane z komputera pokładowego. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych pasażerów, z odpowiednią ilością miejsca na nogi i głowy.

Pod maską Chevrolet zaoferował wybór trzech silników: dwa V6 oraz jeden V8 z wahaczem, który miał funkcję dezaktywacji cylindrów, co było nowością dla marki. Wszystkie silniki przekazywały moc na przednie koła za pośrednictwem czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Najwyższa wersja, SS, miała twardsze zawieszenie i większe stabilizatory.

 Chevrolet Impala 2006 zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2005 roku. Podstawowa wersja auta wyposażona jest w silnik V6 o pojemności 3,5 L, który generuje moc 211 KM. Najważniejszą nowością w tym modelu jest jednak zastosowanie przez model SS silnika V8 Generacji IV w samochodzie Chevroleta z napędem na przednią oś, co ma miejsce po raz pierwszy: nowy silnik V8 o pojemności 5,3 L (z funkcją Displacement on Demand) osiąga moc 303 KM, co czyni go jednym z najsilniejszych pojazdów z napędem na przednią oś na świecie.

Auto ma długość 200,4 cala (509 cm), wysokość 58,7 cala (149,1 cm) oraz szerokość 72,9 cala (185,2 cm). Podobnie jak Buick LaCrosse, model ten korzysta z zaktualizowanej platformy GM W. Impala 2006 przypomina także Forda Fuzjon oraz Hondę Accord. Oferowane wersje wyposażeniowe to LS, LT, LTZ oraz SS. Zaktualizowano również wersje 9C1 i 9C3 dla modeli policyjnych, które nie mają dostępnego silnika V8 o mocy 303 KM, co jest dużym rozczarowaniem dla służb porządkowych. Krytycy negatywnie ocenili ten model, spodziewając się, że druga generacja Impali z napędem na przednią oś będzie miała bardziej agresywny wygląd.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.