Kiedy Holden wprowadził model Captiva MaXX na rynek australoazjatycki w 2006 roku, zaskoczył swoich konkurentów i klientów przyjemnym i sportowym SUV-em.
Opracowany jako światowy SUV przez General Motors, Holden Captiva MaXX z 2006 roku był krótszą i sportową wersją gamy Captiva sprzedawanej pod różnymi markami na całym świecie. Pojazd został stworzony w byłym centrum badawczo-rozwojowym Daewoo, które zostało przejęte przez GM. Jego platforma była dzielona z amerykańskim modelem Pontiac Vibe. W tym samym czasie Europejczycy znali go jako Chevrolet Captiva oraz Opel/Vauxhall Antara.
Zespół stylistów Holdena miał duży wpływ na przekształcenie pierwotnej formy projektu Daewoo. Przedni pas modelu 2006 Holden Captiva MaXX charakteryzował się połączeniem ostrych kątów i łagodnych linii. Jego reflektory miały lampy kierunkowskazów umieszczone w dolnej części, wystające w górną stronę zderzaka. Holden stworzył unikalnie wyglądający grill dla tego pojazdu, z grubym chromowanym prętem podtrzymującym logo marki oraz dwoma smukłymi czarnymi. Na dolnym zderzaku producent zamontował zestaw okrągłych lamp przeciwmgielnych, które flankowały plastikowe wykończenie przypominające osłonę przed kamieniami.
Z profilu, Holden Captiva MaXX z 2006 roku przypominał swojego nieco dłuższego i wyższego brata, Captivę. Jego sportowy wygląd podkreślały poszerzone przednie błotniki z parą pionowych wlotów powietrza za nadkolami ozdobionymi chromowanymi akcentami. Wznosząca się linia okien, lusterka w kolorze nadwozia oraz uchwyty do otwierania drzwi miały na celu poprawę estetyki auta z odrobiną luksusu. Samochód jeździł na 18-calowych felgach aluminiowych o szerokości 7 cali, obutych w opony 235/55. Za tylnymi drzwiami producent zamontował zestaw wąskich okienek obok bagażnika. Zestaw tylnych lamp umiejscowiony w rogach flankował pochyloną ku przodowi klapę bagażnika, która sportowała chromowane poziome logo w dolnej części.
Australijski producent starał się uczynić SUV-a atrakcyjnym dla młodszej widowni, dlatego oferował model 2006 Holden Captiva MaXX z wystarczającą ilością funkcji. Co więcej, design wnętrza przypominał mniejszego kuzyna, Astrę, z niektórymi przyciskami i wlotami powietrza przeniesionymi z tego kompaktowego modelu. Wysokie wnętrze z zakrzywionymi liniami było jednak unikalne dla Captivy. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników z dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza, flankującymi okrągły wskaźnik poziomu paliwa oraz wyświetlacz LCD dla innych przydatnych informacji. Na szczycie centralnej konsoli producent zamontował kolejny wyświetlacz dla systemu audio poniżej niego. Holden zamontował wzmocnione fotele kubełkowe z przodu, aby nadać samochodowi sportowy charakter. Osoby siedzące z tyłu korzystały z kanapy dzielonej na pół.