Niecałe trzy lata po wprowadzeniu siódmej generacji modelu Accord, Honda zaprezentowała odświeżoną wersję na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2005 roku.
Honda zaczęła wykazywać oznaki spowolnienia w segmencie średniej wielkości sedanów. W odróżnieniu od niektórych poprzednich generacji modelu Accord, które były dostępne na rynku przez zaledwie trzy lub cztery lata, producent samochodów postanowił przyjąć inną strategię tym razem. Zamiast całkowicie zmieniać samochód, znacząco go poprawił we wszystkich aspektach. Niemniej jednak niektóre z zewnętrznych ulepszeń były ledwo zauważalne, podobnie jak w przypadku wnętrza pojazdu. Z drugiej strony, dział inżynieryjny wprowadził kilka bardziej znaczących zmian, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa.
Choć samochód wciąż wyglądał świeżo, Honda wiedziała, że może osiągnąć lepsze rezultaty. W efekcie zaktualizowano przednią część samochodu, dodając nowe reflektory, które zachowały ten sam kształt, chociaż ich wnętrze uległo zmianie. Dodatkowo, górna krata chłodnicy została zaprojektowana na nowo, prezentując szerszy obszar, a także ozdobioną dwiema chromowanymi, V-kształtnymi listewkami, które wspierały centralnie umieszczony znaczek z literą H. Z powodu przeprojektowanej głównej kratki chłodnicy, producent musiał nieco zmodyfikować kształt zderzaka, który wciąż miał trapezoidalne wloty powietrza, ale z wyraźnymi krawędziami. Zderzak był otoczony dostępnymi owalnymi lampami przeciwmgielnymi i parą wlotów powietrza, które dostarczały świeże powietrze do przednich hamulców.
Z profilu samochodu, najbardziej zauważalną różnicą były felgi, które miały dziewięcioramienny design. Dodatkowo, producent dodał nowe progi boczne o bardziej wyrafinowanej aerodynamicznej formie niż ich poprzednicy. Z tyłu, Honda zamontowała nowy zestaw świateł tylnych, które zachowały to samo położenie i kształt, choć z dwoma przezroczystymi wewnętrznymi soczewkami dla świateł cofania. Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, tylny zderzak miał jedno lub dwa wcięcia, w zależności od silnika.
Wnętrze również doczekało się małych zmian, które zadowoliły klientów. Deska rozdzielcza miała ten sam układ, z dużym prędkościomierzem na środku oraz wyświetlaczem LCD u dołu, otoczonym tachometrem po lewej stronie oraz wskaźnikami paliwa i temperatury płynu chłodzącego po prawej. Dodatkowo, centralny panel został nieco przeprojektowany i zawierał system audio z odtwarzaczem CD na sześć płyt. Foteliki z wyściółką z weluru były standardem w całej ofercie, podczas gdy najdroższa wersja, Executive, mogła być zamówiona z skórzaną tapicerką. Ponadto producent oferował opcję szyberdachu oraz jednostki nawigacyjnej.
Pod maską wprowadzono kilka zmian, które miały wpływ na zachowanie samochodu. Silnik o pojemności dwóch litrów został wyposażony w system drive-by-wire (DBW), który pomagał elektronikę lepiej utrzymać samochód na drodze. Dodatkowo, Honda oferowała model z nagradzanym systemem LKAS (system asysty w utrzymaniu pasa ruchu), wyposażonym w radar z przodu. Co więcej, odświeżona wersja modelu Accord była również dostępna z dynamicznym tempomatem. Zawieszenie również zostało przestrojone, dzięki czemu samochód bardziej przypominał sportowy sedan niż zwykły pojazd rodzinny.
Nowy Accord na rok 2006
Premiera ulepszonej linii Accord na targach we Frankfurcie jest jednocześnie pierwszym zastosowaniem technologii ADAS (Zaawansowane Systemy Wsparcia Kierowcy) Hondy w Europie. To zestaw systemów mających na celu uczynienie jazdy bardziej relaksującą oraz, co najważniejsze, bezpieczniejszą.
Pierwszym z tych systemów jest System Utrzymywania Pasa Ruchu (LKAS), który wykorzystuje kamerę do rozpoznawania wszelkich odchyleń od pasa, którym porusza się pojazd, a następnie dostosowuje odpowiednie wsparcie w układzie kierowniczym (EPS), aby pomóc utrzymać samochód w swoim pasie, w połączeniu z wprowadzaniami kierowcy.
Podobnie, Adaptacyjny Tempomat (ACC) zmniejsza obciążenie podczas jazdy autostradą (lub podobnymi drogami), automatycznie regulując zarówno prędkość samochodu, jak i odległość do pojazdu przed nim, korzystając z radaru fal milimetrowych oraz czujników prędkości i kąta skrętu.
LKAS jest dostępny jako opcja w modelu 2.4 Executive z automatyczną skrzynią biegów w wersji z kierownicą po prawej stronie, natomiast ACC można zamówić w modelach 2.4 Executive z manualną (LHD) oraz automatyczną skrzynią biegów (zarówno LHD, jak i RHD).
Po raz pierwszy Accord można również wyposażyć w system nawigacji satelitarnej z rozpoznawaniem głosu oraz RDS (Radio Data System), co pomaga kierowcy unikać korków.
Nagrodzony model Hondy w segmencie D zyskuje również nowy wygląd na rok 2006, z przekształconym przodem oraz nowymi felgami aluminiowymi zarówno dla wersji Sedan, jak i Tourer, a także nowym tylnym zderzakiem i światłami w wersji Sedan. Zmiany te są uzupełnione subtelnymi modyfikacjami wnętrza, w tym nowym panelem wskaźników.