Honda była gotowa na świętowanie 30. rocznicy Accorda, więc wprowadziła jego facelifting w 2005 roku na rok modelowy 2006, dodając autu więcej charakteru, szczególnie wersji coupe.
Honda nadal nie miała dokładnie wyobrażenia, jak przeprowadzić facelifting, aby odróżnić samochód od jego poprzedników, ale robiła wszystko, co w jej mocy. Wiedziała jednak, co robić z perspektywy inżynieryjnej, aby oczarować swoich klientów, a tutaj 2003 Honda Accord Coupe błyszczała. Dodatkowo, producent przygotował samochód z myślą o osobach poszukujących sportowego auta do codziennej jazdy, które poradzi sobie z dojazdem do szkoły i cotygodniowymi zakupami, nie obciążając przy tym portfela, pod względem efektywności paliwowej ani kosztów napraw. Udowodnił również, że dobrze sprawdza się w długich podróżach, zwłaszcza gdy podróżowały tylko dwie osoby. W przypadku większej liczby pasażerów lepiej sprawdzał się czterodrzwiowy sedan.
Aby dostrzec różnice między rocznikami 2003 a 2006, potrzeba było dobrej uwagi do szczegółów. Wydawało się, że dział projektowy producenta wprowadził wszystkie zmiany podczas przerwy na lunch. Różnice były drobne. W modelu 2006 Honda Accord Coupe zamontowano trapezoidalny grill, który integrował wykończenie otaczające chromowany znaczek marki. Zmusiło to producenta do stworzenia nowego zderzaka z prostą górną krawędzią, zamiast wklęsłej, jak w wersji sprzed faceliftingu. Ponadto, model z 2006 roku miał krótsze boczne wloty powietrza, które flankowały prostokątny wtórny wlot powietrza zamontowany na przednim zderzaku.
Z profilu, odświeżona siódma generacja Honda Accord Coupe była dostępna z 17-calowymi obręczami ze stopów metali dla wyższych wersji, podczas gdy niższe modele dalej jeździły na 15-calowych stalowych kołach. Poza tym, nie było żadnych zmian. Nowsza wersja zachowała lusterka w kolorze karoserii, ale miała standardowe ogrzewanie, co zostało docenione przez klientów. Z tyłu producent zainstalował nowe światła tylne w modelu 2006 Honda Accord Coupe. Miały one ten sam trójkątny kształt, co reflektory, ale wyróżniały się diodami LED w lampach hamulcowych. Dodatkowo, lampy cofania zamontowano na dole, a nie w środku.
W zależności od wersji, wnętrze wyposażono w tapicerkę materiałową, podczas gdy skórzane siedzenia były nadal opcją od drugiego poziomu wzwyż. Jednak wnętrze miało mniej drewnianych wykończeń na desce rozdzielczej, co uporządkowało jego wygląd. Pomiędzy przednimi siedzeniami zamontowano drążek zmiany biegów lub selektor biegów, w zależności od wersji i opcji. Równocześnie, pasażerowie z tyłu mieli niewystarczającą ilość miejsca nad głową, jeśli byli dorosłymi osobami wyższymi niż średnio. Dzieci, z drugiej strony, miały go pod dostatkiem.
Pod maską 2006 Honda Accord Coupe oferowano dwa silniki: 2,4-litrowy czterocylindrowy i 3,0-litrowy V6. W zależności od wersji i opcji, pierwszy silnik oferowano z pięciobiegową skrzynią manualną lub pięciobiegową automatyczną, podczas gdy drugi miał standardowo pięciobiegową skrzynię automatyczną, a także dostępny sześciobiegowy manual, który pochodził z modelu Acura TSX. System Stabilizacji Pojazdu (VSA) był standardem, podczas gdy w innych markach sprzedawano go jako opcję.
W 2003 roku Accord przeszedł kolejną dużą metamorfozę. Tym razem Honda postanowiła stworzyć dwa różne auta noszące nazwę Accord, które będą dostępne na różnych rynkach. Samochód znany jako Accord w USA i na rynkach azjatyckich oparty jest na modelu JDM Honda Inspire. Z kolei rynki japońskie i europejskie otrzymały mniejszego, sportowego Accorda, który później został wprowadzony w USA jako Acura TSX.
Większy niż kiedykolwiek, Accord zyskał nowy poziom wykończenia z chromowanymi akcentami wewnętrznymi i materiałami wyższej jakości. W ofercie wciąż znajdują się modele DX, LX, EX, LX-V6 i EX-V6. Mechanicznie, nowym silnikiem 4-cylindrowym była jednostka K-series, a 6-cylindrowy był identyczny jak V6 z szóstej generacji, lecz jego układ dolotowy, wydechowy i kolektory przyczyniły się do wzrostu mocy o 40 KM (30 kW). Nowością w 2003 roku była również 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Model północnoamerykański, znacznie różniący się od światowego Accorda, stał się jeszcze większy, zyskując więcej miejsca wewnątrz i wagę w porównaniu do wersji międzynarodowej. Honda sprzedawała Accorda północnoamerykańskiego w kilku innych rynkach, w tym w Azji (teraz produkowany w Tajlandii), na Bliskim Wschodzie, w Karaibach, Australii oraz Nowej Zelandii z różnymi wynikami. Po raz pierwszy Honda zaoferowała „entuzjastyczną” wersję Accorda w USA, dodając sportowe zawieszenie i łącząc 6-biegową manualną skrzynię biegów z Accury CL z V6 Honda Accord Coupe.
Specyficzny model 4-cylindrowy był pierwszym produkowanym samochodem na świecie, który spełniał kalifornijskie normy Super Ultra Low Emission. W roczniku 2003 zadebiutował także system nawigacji GPS wspomagany przez Honda, jako opcja dla Accorda. Przed 2003 rokiem był dostępny tylko w wyższej linii Accura oraz w Hondzie Odyssey. Pierwszy Honda Accord 2003 zjechał z taśmy montażowej w Marysville, Ohio, 26 września 2002 roku.
W 2004 roku Honda ogłosiła, że wyda hybrydową wersję Accorda USDM o nazwie Honda Accord Hybrid, wyposażoną w technologię IMA. W 2004 roku Honda po raz pierwszy oferowała także XM Satellite Radio jako fabryczną opcję.
W 2005 roku Accord przeszedł drobne aktualizacje, takie jak zmienione tylne światła (wszystkie czerwone) i nowe wzory kół. Accord stał się najlepiej sprzedawanym samochodem klasy średniej w Kanadzie, a był to także pierwszy rocznik Accorda Hybrid.
W roczniku 2006 Accord zyskał kilka nowych ulepszeń. Było to związane z 30. rocznicą modelu Accord. Niektórzy entuzjaści uważają, że rocznik 2006 powinien być określany jako generacja 7.5, a Accord przypomina swoich konkurentów z 2006 roku (np. Chevrolet Impala i Hyundai Sonata). Zewnętrzna część została zmieniona, z nowym stylem tylnej części (najbardziej zauważalnym w sedanie), LED-owymi światłami tylnymi, dziennymi światłami do jazdy (DRL) i podgrzewanymi lusterkami bocznymi w modelach EX w USA. Podgrzewane lusterka i DRL były wcześniej dostępne tylko w Accordach sprzedawanych w Kanadzie. W roczniku 2006 wprowadzono również nowe wzory kół. System Vehicle Stability Assist (VSA), znany także jako elektroniczna kontrola stabilności, oraz wspomaganie hamowania stały się dostępne w modelach V6 po raz pierwszy. Felgi 17-calowe również stały się standardem w modelach V6. Wnętrze zostało nieco zmienione, z nowym pokrowcem na kierownicę, różnokolorowymi wskaźnikami i inaczej stylizowanym gałką zmiany biegów w modelach z automatyczną skrzynią biegów. System nawigacji GPS został zaktualizowany (4. generacja) z szybszym procesorem, większą pamięcią oraz nowymi funkcjami, takimi jak informacje o restauracjach od Zagat. Dodano także zaktualizowany system przypomnień o konserwacji, który przypominał właścicielom o planowanej konserwacji, takiej jak wymiana oleju, w zależności od warunków eksploatacji.
Rok modelowy 2006 to także pierwszy rok, w którym sedan V6 był oferowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów jako opcja.
Ulepszenia napędu wprowadzono w całej gamie modelowej Accorda w 2006 roku. Moc silnika V6 wzrosła do 244 KM (+4 KM, SAE net zaktualizowane 8/04*) a moc silnika 4-cylindrowego wzrosła do 166 KM (+6 KM, SAE net zaktualizowane 8/04*). Zyski mocy osiągnięto dzięki znacznym ulepszeniom w przepływie powietrza w układach dolotowym i wydechowym. Silniki 4-cylindrowe były teraz kontrolowane za pomocą systemu Drive-By-Wire (DBW), a nie przewodu gazu, co zapewniało płynne działanie i lepszą reakcję na gaz. (Silniki V6 Accorda już wcześniej wykorzystywały DBW przed rokiem modelowym 2006). Z powodu tych ulepszeń silnik V6 został przemianowany z J30A4 na J30A5, a 4-cylindrowy z K24A4 na K24A8.
Hybrydowa wersja Accorda 2006 otrzymała te same zmiany co inne Accordy, z wyjątkiem silnika V6 o pojemności 3.0 L, który teraz osiągał 253 KM oraz większego akumulatora. Rzeczy, które odróżniają wersję hybrydową od innych Accordów to różne zespoły tylnego oświetlenia, antena, koła, kierunkowskazy w lusterkach oraz brak składanej tylnej kanapy. Dodatkowo, wersja hybrydowa nie posiada 4-stopniowego fotela pasażera.