Kia wprowadziła drugą generację modelu Carnival/Sedona w 2005 roku, początkowo oferując wersję z długim rozstawem osi, a w 2007 roku dodając wersję z krótkim rozstawem osi.
Długość rozstawu osi była idealna dla osób, które potrzebowały siedmiomiejscowego pojazdu bez nadmiernego obciążania budżetu. Kia miała trudności ze sprzedażą swoich samochodów na amerykańskim rynku, co zmusiło koreańskiego producenta do zaoferowania Sedony z jedną z najlepszych gwarancji dostępnych na rynku, co dało jej istotną przewagę nad konkurencją.
Model Sedona LWB, z przednią częścią nadwozia z trójkątnymi, cofniętymi reflektorami i grillem w kolorze nadwozia, nie starał się wywołać sportowego wrażenia. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, Sedona przyjęła niską sylwetkę przodu. W przeciwieństwie do minivanów Forda, GM, Toyoty i Hondy, które miały wyższy przód. Z boku minivan wyposażono w elektrycznie otwierane tylne drzwi, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie pasażerom z tyłu.
Wewnątrz Sedona oferowała miejsce dla siedmiu osób. Jakość wykonania jednak nie dorównywała głównym rywalom. Na szczęście Kia oferowała pakiet luksusowy, który zastępował tapicerkę materiałową skórzaną, znacznie poprawiając jakość wnętrza. Dodatkowo, aby zapewnić komfort podróży pasażerom siedzącym z tyłu, Kia oferowała sufitowy system rozrywki z odtwarzaczem DVD. Co więcej, trzecie siedzenie mogło pomieścić dorosłych o pełnym wzroście, oferując wystarczająco dużo miejsca na nogi i głowę.