2006 Lexus GS

Chociaż trzecia generacja Lexusa GS miała silnik V8 z poprzednika, był to zupełnie nowy pojazd, który podniósł poprzeczkę w dziedzinie technologii.

Premiumowa marka Toyoty, Lexus, zaprezentowała trzecią generację sedana klasy średniej GS podczas North American International Auto Show w 2004 roku. Produkcja rozpoczęła się jednak prawie rok później, na początku 2005 roku. Model opierał się na platformie N, dzielonej z Toyotą Crown, dostępną na japońskim rynku. Dłuższy rozstaw osi, nowe silniki, a nawet wersja z napędem na wszystkie koła to tylko niektóre z nowości. Klienci pragnący większej technologii we wnętrzu luksusowego GS dostali to, czego pragnęli, a nawet więcej. Dodatkowo, producent bardzo sprytnie ustawił cenę modelu GS430, umieszczając go tuż poniżej flagowego modelu marki, czyli LS. Lexus GS z 2006 roku szczycił się językiem wzornictwa L-finesse, który dodał charakteru całej linii.

Na przodzie samochód nadal miał charakterystyczny design z czterema reflektorami, choć były one nieco przesunięte do tyłu, co pomogło poprawić aerodynamikę, osiągając szacunkowe Cd równe 0,27. Po bokach znajdował się nachylony gril, na którym dominował znaczek L, otoczony chromowanym wykończeniem. W dolnej części zderzaka umieszczono szeroki, prostokątny wlot powietrza, flanki z parą bocznych otworów, w których dostępne były lampy przeciwmgielne.

Profil samochodu ujawniał wznoszącą się linię boczną, kontynuującą ideę z pierwszej generacji z 1993 roku. Niemniej jednak proporcje modelu GS z 2006 roku były inne, ponieważ samochód miał długą maskę i krótki tył. Szyba dachowa była pochylona w dół, tworząc wrażenie fastbacka, mimo że nim nie był. W zależności od wersji silnikowej i wyposażenia, GS z 2006 roku miał 16- lub 17-calowe koła ze stopów lekkich i ozdobione chromowanymi akcentami progi boczne. Z tyłu zniknęły cztery lampy tylne. Producent dołączył do innych producentów samochodów i zainstalował elementy o podobnej wysokości na błotnikach oraz na klapie bagażnika.

Klienci znaleźli to, czego oczekiwali od GS: kabinę wykończoną skórą i wiele drewnianych akcentów na drzwiach, konsoli centralnej oraz kierownicy. Ta kombinacja stworzyła niezapomniane poczucie luksusu. W segmencie technologii Lexus oferował siedmiocalowy ekran dotykowy dla systemu infotainment, a system audio chwalił się zestawem głośników Mark Levinson. Ekran dostarczał także obrazy z kamery tylnej oraz odtwarzał filmy DVD, gdy samochód był w trybie Park. Z przodu kierowcy znajdowały się trzy wskaźniki z czarnymi aluminiowymi tarczami i białymi wskazówkami. Dodatkowo, w centralnym prędkościomierzu i po prawej stronie tachometru znajdowało się kilka wyświetlaczy. Z tyłu, w porównaniu do poprzedniej generacji, zwiększono przestrzeń na nogi dzięki dłuższemu rozstawowi osi. Równocześnie wysokość wnętrza była zadowalająca, nawet dla wyższych osób.

Pod maską, Lexus zainstalował wybór dwóch silników: nowy, trzylitrowy V6 oraz poprawioną wersję V8 o pojemności 4,3 litra z poprzedniej generacji. Oba były połączone z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Silnik sześciocylindrowy był również dostępny w wersji z napędem na wszystkie koła z układem preferującym napęd na tył. Dodatkowo, w 2006 roku do oferty dołączyła wersja hybrydowa o pojemności 3,5 litra, wspierana przez dwa silniki elektryczne, które przekazywały moc na tylne koła za pomocą bezstopniowej skrzyni biegów.

 Lexus GS to luksusowy, średniej wielkości sedan sportowy/auto executive, produkowany przez Toyota Motor Corp pod marką Lexus, sprzedawany w Japonii jako Toyota Aristo. Bazujący na platformie i podzespołach Toyoty Crown, zadebiutował w 1991 roku w Japonii, a dwa lata później w Stanach Zjednoczonych, Europie i wybranych rynkach Azji. Model ten zaprojektowano, aby wypełnić lukę między modelami ES i LS, oferując Lexusowi sportowego sedana, który mógłby konkurować z BMW serii 5 i Mercedes-Benz E-Klasą. Przez większość swojego istnienia, GS miał szerszy rozstaw osi niż ES, a jego długość była krótsza niż długość ES.

Chociaż są zasadniczo identyczne, GS i Aristo różnią się kombinacjami silników i skrzyń biegów, a także pakietami wyposażeniowymi.

Druga generacja Aristy została wprowadzona na rynek japoński, nosząc kod JZS160 dla modeli z silnikami 2JZ-GE oraz JZS161 dla wersji z silnikami 2JZ-GTE twin-turbo. VVT-i stał się standardem, co zaowocowało wzrostem momentu obrotowego. Wersja twin-turbo była dostępna z elektronicznym napędem na cztery koła, VDC oraz automatyczną skrzynią biegów z manualnym trybem sekwencyjnym. Modele 4WD nie były oferowane.

Produkcja GS w nadwoziu JZS160 rozpoczęła się 4 sierpnia 1997 roku, a model zadebiutował w 1998 roku. Amerykański model GS 400 był wyposażony w silnik V8 serii UZ, który generował 300 hp i 310 ft·lbf momentu obrotowego. Edmunds.com podał czas przyspieszenia 0-60 mph na poziomie 5,4 sekundy dla sedana ważącego 3693 funty. Ponownie, żadne modele turbo nie były oferowane poza Japonią.

W 2001 roku silnik otrzymał zwiększenie pojemności o 0,3 litra, a model przemianowano na GS 430. Moc maksymalna pozostała bez zmian, ale moment obrotowy wzrósł do 325 ft·lbf.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.