Mercedes-Benz zaktualizował model G 55 AMG we wrześniu 2006 roku, oferując znany SUV z dużo mocniejszym silnikiem niż model z 2004 roku, który produkowany był do sierpnia 2006.
Klasa G była już dobrze znanym luksusowym pojazdem, mimo że pierwotnie została zaprojektowana jako auto wojskowe lub użytkowe w 1979 roku. Przez lata oryginalna nazwa podwozia, W460, została zastąpiona przez W463 dla tzw. wersji cywilnych. Chociaż były one głównie używane na utwardzonych drogach, wciąż doskonale radziły sobie w trudnym terenie. Klienci chcieli, aby były bardziej luksusowe i, co najważniejsze, mocniejsze. W odpowiedzi na te potrzeby, firma tuningowa AMG, działająca w ramach Mercedes-Benz, ręcznie montowała wyjątkowe silniki do modelu G 55. W 2004 roku osiągały one moc 476 PS (469 hp), a od września 2006 roku te doładowane silniki przekroczyły barierę 500 PS (493 hp). To jednak nie były jedyne zmiany.
Na przodzie producent dodał kilka opcjonalnych ulepszeń, aby odróżnić auto od jego słabszego odpowiednika. Oprócz klasycznej kratki z poziomymi szczelinami, Mercedes-Benz zaoferował opcję kratki z dwoma szczelinami, która podtrzymywała potężną gwiazdę w środku. Niżej, na zderzaku, zainstalowano zestaw owalnych świateł przeciwmgielnych, które jednocześnie pełniły funkcję kierunkowskazów. Innym znaczącym ulepszeniem w porównaniu do poprzednika było wprowadzenie reflektorów HID, czyli ksenonowych, na rynki europejskie.
Z profilu pięciodrzwiowa Klasa G miała powiększone nadkola przednich kół, a przednie błotniki zdobiły emblemy V8 Kompressor. Boczny próg był wystarczająco szeroki, aby ułatwić klientom wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Mercedes-Benz starał się nadążyć za rynkowymi trendami i zainstalował lusterka w kolorze nadwozia na pięciodrzwiowym SUV-ie G-Class z 2006 roku, z wbudowanymi kierunkowskazami. Po obu stronach, pod tylnymi drzwiami, producent zamontował podwójne wydechy tuż przed tylnymi kołami. To był unikalny element G 55 AMG.
Mercedes-Benz całkowicie przeprojektował wnętrze Klasy G z 2004 roku, co również dotyczy G 55. Przed kierowcą zainstalowano zestaw wskaźników, który wygląda jakby pochodził z wersji AMG Klasy C (W203). Półokrągły, centralnie umieszczony prędkościomierz miał srebrne ozdoby wokół pomarańczowego wyświetlacza LCD do komputera pokładowego. Po lewej stronie znajdował się obrotomierz, a po prawej wskaźnik paliwa.