2006 Mercedes-Benz G 55 AMG

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2006 Mercedes-Benz G 55 AMG

Przejdź do galerii zdjęć2006 Mercedes-Benz G 55 AMG

Mercedes-Benz zaktualizował model G 55 AMG we wrześniu 2006 roku, oferując znany SUV z dużo mocniejszym silnikiem niż model z 2004 roku, który produkowany był do sierpnia 2006.

Klasa G była już dobrze znanym luksusowym pojazdem, mimo że pierwotnie została zaprojektowana jako auto wojskowe lub użytkowe w 1979 roku. Przez lata oryginalna nazwa podwozia, W460, została zastąpiona przez W463 dla tzw. wersji cywilnych. Chociaż były one głównie używane na utwardzonych drogach, wciąż doskonale radziły sobie w trudnym terenie. Klienci chcieli, aby były bardziej luksusowe i, co najważniejsze, mocniejsze. W odpowiedzi na te potrzeby, firma tuningowa AMG, działająca w ramach Mercedes-Benz, ręcznie montowała wyjątkowe silniki do modelu G 55. W 2004 roku osiągały one moc 476 PS (469 hp), a od września 2006 roku te doładowane silniki przekroczyły barierę 500 PS (493 hp). To jednak nie były jedyne zmiany.

Na przodzie producent dodał kilka opcjonalnych ulepszeń, aby odróżnić auto od jego słabszego odpowiednika. Oprócz klasycznej kratki z poziomymi szczelinami, Mercedes-Benz zaoferował opcję kratki z dwoma szczelinami, która podtrzymywała potężną gwiazdę w środku. Niżej, na zderzaku, zainstalowano zestaw owalnych świateł przeciwmgielnych, które jednocześnie pełniły funkcję kierunkowskazów. Innym znaczącym ulepszeniem w porównaniu do poprzednika było wprowadzenie reflektorów HID, czyli ksenonowych, na rynki europejskie.

Z profilu pięciodrzwiowa Klasa G miała powiększone nadkola przednich kół, a przednie błotniki zdobiły emblemy V8 Kompressor. Boczny próg był wystarczająco szeroki, aby ułatwić klientom wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Mercedes-Benz starał się nadążyć za rynkowymi trendami i zainstalował lusterka w kolorze nadwozia na pięciodrzwiowym SUV-ie G-Class z 2006 roku, z wbudowanymi kierunkowskazami. Po obu stronach, pod tylnymi drzwiami, producent zamontował podwójne wydechy tuż przed tylnymi kołami. To był unikalny element G 55 AMG.

Mercedes-Benz całkowicie przeprojektował wnętrze Klasy G z 2004 roku, co również dotyczy G 55. Przed kierowcą zainstalowano zestaw wskaźników, który wygląda jakby pochodził z wersji AMG Klasy C (W203). Półokrągły, centralnie umieszczony prędkościomierz miał srebrne ozdoby wokół pomarańczowego wyświetlacza LCD do komputera pokładowego. Po lewej stronie znajdował się obrotomierz, a po prawej wskaźnik paliwa.

5.4L V8 Kompressor 5AT AWD (500 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5439 Cm3
Moc368 Kw @ 6100 Rpm
500 Hp @ 6100 Rpm
493 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 2750-4000 Rpm
700 Nm @ 2750-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna With Amg Speedshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony285/55 R18
Długość184.3 In (4681 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość76.2 In (1935 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika17 Cuft (481 L)
Masa własna5401 Lbs (2450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7054.2 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto10.7 Mpg Us (22 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie14.4 Mpg Us (16.3 L/100Km)
Emisja CO2392 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.