Nissan wprowadził model Tiida/Versa w Japonii w 2004 roku, a na rynki europejskie oraz amerykański kontynent wysłał go odpowiednio w 2007 i 2008 roku.
Ten kompaktowy pojazd oparty był na platformie Renault-Nissan B, która była wykorzystywana przez francuskiego producenta do Megane. Dzięki temu uzyskał wysokie oceny w programie testów zderzeniowych EuroNCAP. Niestety, jego cena okazała się zbyt wysoka w obliczu kryzysu finansowego, który dotknął przemysł motoryzacyjny w 2008 roku. W Europie nosił nazwę Tiida, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych znany był jako Versa, dostępny zarówno jako pięciodrzwiowy hatchback, jak i czterodrzwiowy sedan.
Jego design daleki był od najbardziej inspirujących pomysłów, jakie mogła mieć japońska marka. Versa miał małe, pionowe reflektory oraz kratkę chłodnicy z chromowanymi detalami, w zależności od wersji wyposażenia. Choć pięciodrzwiowa wersja wyglądała całkiem nieźle, sedan miał masywny tył i wysoki bagażnik. Z tyłu, lampy tylne otaczały otwarcie bagażnika i rozciągały się na błotniki.
W środku, Tiida był bardzo prosty w podstawowej wersji wyposażeniowej. Klimatyzacja była standardem od drugiego poziomu. Deska rozdzielcza nie była już tak prosta i estetyczna. Centralny panel, a szczególnie, był zagracony przez schowek z góry, przyciski do sterowania audio oraz jednostkę klimatyzacyjną. Trójokrągły, przypominający lornetkę zestaw wskaźników oferował podstawowe informacje dla kierowcy. Z przodu, wysoko umieszczone siedzenia były wygodne, podczas gdy z tyłu szeroka kanapa była wystarczająca dla trzech dorosłych pasażerów.