Peugeot próbował zwiększyć swoje sprzedaże i wprowadził wersję sedan do swojego udanego modelu 206 w 2006 roku, pojazd, który produkowano w Iranie z myślą o Dalekim Wschodzie oraz rynkach Europy Wschodniej.
Podczas gdy Renault i Skoda zdobyły znaczący udział w rynku małych samochodów dzięki modelom Symbol/Thalia oraz Fabia Sedan, Peugeot miał trudności tylko z modelami 206/207. Francuska marka z lwem w herbie miała jednak plan, aby wyciągnąć więcej pieniędzy z przestarzałej platformy. Tak oto sedan 206 trafił na rynek.
Model 206 był już dość stary, gdyż wprowadzono go do sprzedaży przez Peugeot w 1998 roku, ale jego design wciąż przyciągał wzrok, zwłaszcza z przodu. Niestety, nie spełniał oczekiwań praktycznych tych, którzy potrzebowali większego bagażnika. W 2006 roku na rynek trafił więc sedan, bazujący na pięciodrzwiowej wersji 206. Francuski producent dodał trzecią objętość do bagażnika i przeprojektował pojazd od słupków B do tyłu. Niemniej jednak, design nie był szczególnie atrakcyjny, przez co klienci nie spieszyli się z składaniem zaliczek na ten model.
Wnętrze, w przeciwieństwie do standardowego, francuskiego modelu 206, w wersji Sedan charakteryzowało się tanimi materiałami, z tapicerką wykonaną z materiału i ręcznie otwieranymi oknami w podstawowym modelu. Deska rozdzielcza miała podobny design jak w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej, ale wykonano ją z tanich, twardych tworzyw sztucznych. Jako opcję, Peugeot oferował pojazd z elektrycznie otwieranymi oknami oraz klimatyzacją.