Vauxhall wprowadził model Astra Twin Top na rynek brytyjski w 2006 roku, starając się konkurować z innymi coupe, oferując pojazd, który był znacznie więcej niż tylko to.
Sprzedaż kabrioletu w kraju, w którym deszcz ma swoje humory, może wydawać się nieco nieprzemyślana. Jednak kiedy ten otwarty samochód wyposażony jest w chowany twardy dach, który można rozłożyć lub złożyć w kilka sekund podczas jazdy, pomysł staje się mniej kontrowersyjny, a Vauxhall postanowił wykorzystać tę okazję i wprowadził Astrę Twin Top w Wielkiej Brytanii jako alternatywę dla innych, mniej lub bardziej kosztownych coupe i kabrioletów. Z drugiej strony, miało to być prostsze, ponieważ samochód został opracowany przez GM dla niemieckiej marki siostrzanej Vauxhalla – Opla, więc jedyne, co trzeba było zrobić, to przenieść kierownicę z lewej na prawą stronę, wykorzystując elementy, które już istniały w reszcie gamy Astry.
Vauxhall zaprezentował Astrę Twin Top w 2007 roku, kiedy klienci chętnie nabywali otwarte pojazdy w przystępnych cenach. Przód samochodu był przeniesiony z modelu Astra GTC, z rombowymi, opadającymi reflektorami. Między nimi producent umieścił szeroką, chromowaną emblemat nad grillem. Jednocześnie dolna część zderzaka miała drugie wlot powietrza umieszczone w środku, otoczone wlotami dla opcjonalnych lamp przeciwmgielnych.
Z profilu, nachylona przednia szyba wyglądała na przeniesioną z Astry GTC, ale miała grubsze słupki A, ponieważ pełniły funkcję systemu ochrony przy przewróceniu. Lekko wznosząca się linia boczna pojazdu była zarówno elegancka, jak i sportowa. Kiedy GM projektował ten samochód, udało mu się stworzyć pojazd, który dobrze prezentował się w obu sytuacjach: z dachem w górze lub w dół, co niektórym innym producentom się nie udało. Tylny dek był wystarczająco długi, aby pomieścić chowany składany dach.
Wewnątrz Vauxhall twierdził, że jest wystarczająco miejsca dla czterech dorosłych. To była prawda, ale przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu była bardzo ograniczona, więc stwierdzenie producenta było ważne tylko w zależności od wzrostu osób siedzących na przednich siedzeniach. Jak w pozostałych modelach, Astra TT miała zaokrąglony wziernik nad zestawem wskaźników, gdzie duże wskazówki prędkościomierza i obrotomierza umieszczone były po zewnętrznych stronach deski rozdzielczej, podczas gdy wskaźnik poziomu paliwa i termometr chłodnicy znajdowały się pomiędzy nimi, w górnej części zestawu wskaźników. Klienci mogli otworzyć lub zamknąć dach w mniej niż 30 sekund przy prędkości do 18 MPH (29 km/h). Na koniec, bagażnik samochodu był nieco problematyczny, ponieważ musiał pomieścić trzy składane panele dachu.