Po ponad ośmiu latach od wprowadzenia modelu New Beetle w 1998 roku, Volkswagen odświeżył ten model i zaprezentował go we wrześniu 2005 roku na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Od momentu wprowadzenia Volkswagena New Beetle, firma notowała stałe sprzedaże tego modelu, osiągając średnio ponad 100 000 egzemplarzy rocznie. W związku z tym nie chciała zmieniać czegoś, co dobrze funkcjonowało. Jednak w styczniu 2006 roku wszystkie samochody sprzedawane w Europie musiały spełniać normy emisji Euro 5, więc New Beetle musiał się do nich dostosować. To doprowadziło nie tylko do pewnych modyfikacji silników, ale także do wizualnych ulepszeń. Dodatkowo, wraz z tym liftingiem, producent rozwiązał większość problemów zgłoszonych przez klientów.
Volkswagen Beetle z 2006 roku miał przestylizowany przedni zderzak z reflektorami wyposażonymi w przezroczyste soczewki. Ta zmiana sprawiła, że samochód wyglądał świeżo i nowocześnie, mimo retro designu, który miał już osiem lat. Ponadto producent zainstalował nowy zderzak z osłoną, w której znajdował się szeroki centralny grill, flankowany wąskimi wlotami bocznymi dla okrągłych lamp przeciwmgielnych.
Z profilu, Volkswagen New Beetle z 2006 roku posiadał lekko przestylizowane przednie błotniki, z wyraźniejszą linią łączącą je z resztą nadwozia. Producent znalazł również sposób na poprawę wyglądu samochodu, oferując wybór czterech felg aluminiowych w rozmiarach 16 i 17 cali. Dodatkowo, dostępne były osłony dla stalowych kół 16-calowych. Z tyłu wprowadzono więcej zmian. Oprócz przestylizowanego zderzaka z wąskim i szerokim grillem, producent wprowadził również nowe tylne światła. Pozostały one okrągłe, nawiązując do wyglądu reflektorów, i zintegrowano w nich światła cofania, które wcześniej były zamontowane pod zderzakiem.
Wnętrze zostało odświeżone poprzez dodanie nowego koła kierownicy z aluminiowymi wykończeniami na ramionach. Wcześniej były one czarne i pasowały do deski rozdzielczej samochodu. W modelu New Beetle z 2006 roku producent również przestylizował liczby na desce rozdzielczej, aby były bardziej czytelne. Kierowca i pasażerowie z przodu siedzieli komfortowo w kubełkowych fotelach podobnych do tych z modelu sprzed liftingu, z niewielkim wsparciem bocznym. Zaskakująco, producent nadal nie dodał składanej kanapy z tyłu, ale przynajmniej oparcie siedzenia można było złożyć, aby zwiększyć przestrzeń bagażową.
Pod maską, niemiecki producent zainstalował szeroki wybór silników, zarówno benzynowych, jak i turbodieslowych, w zależności od rynku. Większość wersji można było połączyć z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub czterobiegową automatyczną. Osoby szukające mocniejszych wersji mogły wybrać silniki VR6 lub turbodoładowane o pojemności 1.8 litra, które zostały przejęte z Audi TT. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Volkswagen New Beetle z 2006 roku był dostępny z ABS, ESP, ASR i poduszkami powietrznymi dla kierowcy i pasażera.
Od 1998 roku jest stałym elementem naszych ulic: Nowy Garbus. W połowie 2005 roku ten kultowy model Volkswagena został optycznie 'wyostrzony’ w stylu koncepcji Nowego Garbusa Ragster. Z pewnym instynktem projektanci Volkswagena podnieśli poziom sukcesu serii. Nowe światła, wyrafinowane linie, świeża paleta kolorów oraz nowe pokrowce na fotele to tylko kilka z wielu detali, które zostały zmienione. Do tego nowa felga i zoptymalizowany pod względem wydajności silnik TDI. W rezultacie otrzymaliśmy udany facelifting, który sprawił, że Nowy Garbus zyskał jeszcze bardziej wyrazisty wygląd.
PROJEKT
Podstawowa forma Nowego Garbusa pozostaje nienaruszona. Dlatego projektanci dopracowali szczegóły dwudrzwiowego pojazdu z napędem na przednie koła. Uczynili to jednak konsekwentnie: Zderzaki przednie otrzymały kratkę chłodnicy, która nadała im sportowego wyglądu, a syntetyczne błotniki zyskały ostrzejszą kontur. Światła również zostały przeprojektowane. Reflektory w przejrzystym szkle są jeszcze bardziej wyraźne w swoim owalnym kształcie, a przednie kierunkowskazy stały się węższe. Białe w czerwonym okręgu nadały tylnym światłom optyczną zmianę. Ozdoby na maskach Volkswagena z przodu i z tyłu także zostały zaktualizowane.
WERSJE / SILNIKI
Jeden dla wszystkich: Nowy Garbus wciąż dostępny jest w podstawowej wersji, która może być dostosowana dzięki różnym funkcjom i pakietom. W nowym roku modelowym pojawią się kolory z pomysłowymi nazwami, takimi jak „Salsa Red” czy „Gecko Green”, co oferuje przedsmak świeżych barw i lakierów. Łącznie Nowy Garbus będzie dostępny w 15 kolorach. Ponadto wnętrze Nowego Garbusa zyskało nowe wzory materiałów w kolorach czarnym, szarym flanelowym, kremowym, łagodnym żółtym i niebieskim Wodnika. Wnętrze zostało także wzbogacone o chromowe ramki na desce rozdzielczej i w wentylacjach. Obowiązkowy wazonik na kwiaty – prawdziwa klasyka – pozostał nietknięty.
Kierowcy Nowego Garbusa mają jeszcze więcej opcji kreatywnych dzięki nowym funkcjom felg. Łącznie dostępne są cztery felgi aluminiowe o średnicy 16 i 17 cali oraz osłony na stalowe felgi 16-calowe na życzenie.
W ramach pakietów wyposażeniowych „Exclusive” i „Premium” z 2006 roku Volkswagen oferuje dwa warianty dla swoich klientów z wieloma dodatkami i przewagą cenową do 2000 euro.
Pakiet „Exclusive” zawiera między innymi: klimatyzację, system radiowy alpha, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz indywidualnie składane oparcie siedzenia z tyłu. Pakiet „Premium” ma te same elementy co pakiet „Exclusive”, a także system radiowy gamma CD i można go łatwo rozpoznać z zewnątrz po kołach aluminiowych Las Vegas typu 16 cali i dodatkowych światłach przeciwmgielnych.
Jeśli chodzi o silniki, Volkswagen pozostał przy sprawdzonych jednostkach napędowych. Tylko silnik 1.9 litra Turbo diesel z wtryskiem bezpośrednim otrzymał poprawę wydajności dla modelu 2006 i teraz ma moc 77 kW / 105 PS. W sumie oferowane są cztery silniki na benzynę i jeden diesel, o mocach od 55 kW / 75 PS do 110 kW / 150 PS. Trzy poziomy mocy Nowego Garbusa: 75 kW, 85 kW, 110 kW mogą być połączone z automatyczną skrzynią biegów (tiptronic).
WNĘTRZE / BAGAŻNIK
Analogicznie do unikalnego designu zewnętrznego, specjalny charakter Nowego Garbusa kontynuuje się we wnętrzu. Duża, półkolista deska rozdzielcza w pełnym zasięgu wzroku kierowcy, uchwyt dla pasażera z przodu oraz deska rozdzielcza są dowodem wyczucia wysokiej jakości wzornictwa, które interpretuje klasyczne elementy Garbusa w nowoczesny sposób. Perfekcyjna dbałość projektanta o szczegóły jest może najbardziej widoczna w klasycznym wazonie na kwiaty na desce rozdzielczej każdego Nowego Garbusa.
Radio „gamma” (standard w wersji 85 kW i TDI), które jest zintegrowane w półkolistej konsoli centralnej, zostało specjalnie zaprojektowane dla Nowego Garbusa. Transmituje przez tylną antenę i odtwarza przez sześć głośników. Bardzo stylowy jest również nowoczesny zestaw kierownicy z okrągłym poduszkiem powietrznym. Prawdziwie garbusowy styl to jedyny duży okrągły wskaźnik, chociaż tutaj z wbudowanymi wskazaniami dla obrotomierza i wskaźnika poziomu paliwa, a także współczesnymi sygnałami i czerwonymi wskazówkami na bajecznie podświetlonym niebieskim tle. Dodatkowo, wazon na kwiaty, nostalgiczny dodatek z epoki Garbusa, oraz klasyczne pętelkowe uchwyty dla pasażerów na tylnych siedzeniach pozostały.
Istnieje wiele miejsc do przechowywania, nawet w lusterku wstecznym (z wyjątkiem 55 kW i 75 kW) z jego zegarem i wskaźnikiem temperatury zewnętrznej, a także schowek na okulary w suficie i jeden po stronie kierowcy (od 85 kW i TDI). Na konsoli środkowej znajdują się także nowoczesne uchwyty na kubki. Dla zapalniczek i urządzeń elektrycznych w samochodzie znajdują się dwa gniazda 12-woltowe z przodu i z tyłu. Wnętrze sprawia wrażenie bardzo przyjaznego dzięki chwytnym, zróżnicowanym, przyjemnym w dotyku syntetykom i współczesnym kolorom. Ponadto Nowy Garbus ma przestronne wnętrze, które wydaje się nieograniczone pod względem szerokości i wysokości na przednich siedzeniach i oferuje wystarczająco dużo miejsca z tyłu w tym czteroosobowym pojeździe.
Bardzo uspokajające: centralny system zamknięcia drzwi (opcjonalny dla 55 kW i 75 kW) z programowalnym automatycznym zamykaniem drzwi po uruchomieniu pojazdu działa jak bodyguard w miejskiej dżungli. Elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne oraz aktywne filtry węglowe do powietrza w wnętrzu to kolejny ważny element, który wchodzi w standard. W drzwiach kierowcy znajduje się zdalne zwolnienie osłony zbiornika paliwa o pojemności 55 litrów, a także bagażnika. W standardowej konfiguracji pomieści 209 litrów, a po złożeniu siedzeń rozszerza się do 527 litrów.
NADWOZIE
Kontury nadwozia są wyraziste. Przenoszą oryginalność klasycznego Garbusa do współczesnych czasów. Okrągły tył, dach w kształcie kopuły, tylna część, błotniki z wklęsłymi krawędziami, osadzone okrągłe reflektory (opcjonalnie Xenon) oraz tylne światła – przypominają o Garbusie, podczas gdy ostro zarysowane linie i okna potwierdzają nowoczesny design i wyrażają młodzieńczą energię.
Samonośna karoseria z ocynkowanej blachy stalowej ma dwunastoletnią gwarancję na korozję. Jest to konstrukcja wysokowytrzymała, co pozytywnie wpływa na zachowanie podczas zderzeń oraz komfort i jakość. Stabilność zaniku to warunek do uzyskania gładkiej powierzchni designu z bardzo wąskimi szparami. Solidna stalowa karoseria Nowego Garbusa, a także syntetyczne błotniki i zderzaki są malowane w jednym etapie w specjalnie opracowanym procesie, dzięki czemu kolor jest absolutnie jednorodny. Przy okazji, tak jak w przeszłości, błotniki i zderzaki są przykręcone, co umożliwia tanie naprawy.
Tymczasem wysoka jakość wzornictwa została potwierdzona różnymi międzynarodowymi nagrodami. Nowy Garbus otrzymał pożądaną „Nagrodę Wzornictwa Stulecia” od Amerykańskiego Stowarzyszenia Projektantów Przemysłowych (IDSA). To wyróżnienie dotyczy produktów, których design odgrywa istotną rolę w sukcesie produktu lub marki. Wcześniej Nowy Garbus otrzymał „Nagrodę za Wzornictwo Produktu” od Industrie Forum Design w Hanowerze oraz nagrodę za „Dobre Wzornictwo” od Chicago Athenaeum.
BEZPIECZEŃSTWO
Częścią obszernego standardowego wyposażenia Nowego Garbusa są między innymi poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszka powietrzna głowy-klatki piersiowej, program stabilizacji elektronicznej ESP (w tym asystent hamowania, ABS, EDS i ASR), szkło z zielonkawym tępieniem oraz mocowania dla fotelika dziecięcego Isofix z tyłu. Po stronie bezpieczeństwa aktywnego Nowy Garbus dodatkowo przekonuje neutralnym zawieszeniem z ESP i kompetentnym napędem na przednie koła.
Przegląd silników benzynowych
1.4 z mocą 55 kW / 75 PS: Nowoczesny silnik czterozaworowy o mocy 55 kW / 75 PS stanowi silnik bazowy dla Nowego Garbusa, który jest również oferowany w Golfie. W 14.6 sekundy przyspiesza do 100 km/h; jego maksymalna prędkość wynosi 161 km/h. Średnie zużycie paliwa jest wyjątkowo niskie, wynoszące tylko 7.0 litrów na 100 kilometrów.
1.6 z mocą 75 kW / 102 PS: Kolejny mocniejszy silnik benzynowy o mocy 75 kW / 102 PS i pojemności 1.6 litra ma kontrolowany kolektor ssący oraz dźwignie rolkowe i charakteryzuje się harmonijnym rozwojem wydajności przy niskim zużyciu paliwa. Silnik przekazuje swoją moc przez pięciobiegową skrzynię biegów, alternatywnie dostępną jako czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Wersja manualna osiąga maksymalną prędkość 179 km/h i średnio zużywa 7.5 litrów paliwa na 100 kilometrów.
2.0 z mocą 85 kW / 115 PS: Jeszcze bardziej dynamiczny jest silnik 2.0 litra. Oferuje moc 85 kW / 115 PS i, na życzenie, można go zamówić z automatyczną skrzynią biegów. Maksymalna prędkość dla wersji manualnej wynosi 185 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8.7 litrów.
1.8 z mocą 110 kW / 150 PS: Nowy Garbus 1.8 T został ulokowany powyżej Nowego Garbusa 2.0. Jego czterocylindrowy silnik turbo generuje dynamiczne 110 kW / 150 PS. W tej wersji Nowy Garbus osiąga prędkość 203 km/h. Zewnętrzną cechą sportowego modelu jest tylni spojler, który automatycznie rozciąga się lub chowa w zależności od prędkości pojazdu. Automatyczna skrzynia biegów jest dostępna na życzenie dla 1.8 T. Sportowy Nowy Garbus zużywa 8.1 litrów na 100 kilometrów w użytkowaniu łączonym.
Przegląd silników diesla