2007 Acura RDX

Acura zaprezentowała swój najmniejszy model crossovera na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2006 roku, przeznaczony na rok modelowy 2007, wchodząc tym samym w konkurencję z innymi premium kompaktowymi pojazdami w tym segmencie.

Japoński producent samochodów określił swój nowy model jako CUV do miejskich aktywności i nie tylko. W tej marketingowej frazie tkwiła jednak pewna prawda, ponieważ nowy model w ofercie Acuity był wspierany przez pierwszy turbodoładowany silnik benzynowy Hondy z intercoolerem.

Dzięki nowemu językowi designu, RDX 2007 roku charakteryzował się smukłą, V-kształtną górną kratką, zdobioną czterema wgnieceniami, co nadawało mu wygląd przypominający szczękę rekina. Wlot powietrza otoczony był kanciastymi reflektorami, które miały węższą wewnętrzną stronę skierowaną ku środkowi pojazdu. Na dolnej części zderzaka producent dodał nie jeden, ale dwa dodatkowe wloty powietrza, potrzebne do schładzania wspomnianego intercoolera i innych elementów mechanicznych zamontowanych na dole komory silnika. Profil RDX-a prezentował sportowy wygląd, z dużą powierzchnią okien i pochyloną ku przodowi klapą bagażnika, ozdobioną spojlerem dachowym na górze.

Wnętrze, w zależności od wersji wyposażenia, RDX mógł pochwalić się parą wygodnych foteli z przodu oraz dzieloną tylną ławką, mieszczącą trzy osoby na krótkich trasach. Producent dodał system nawigacji satelitarnej na centralnej konsoli, a w zależności od wersji wyposażenia także sterowanie klimatyzacją oraz radiem. Przed kierowcą, w stylu lornetki, rozmieszczono wskaźniki w trzech osobnych grupach, gdzie prędkościomierz zajmował centralne miejsce, a po lewej stronie znajdował się obrotomierz oraz wskaźnik temperatury wody, a po prawej wskaźnik poziomu paliwa oraz lampki automatycznej skrzyni biegów.

Dzięki inteligentnemu systemowi napędu na wszystkie koła (SH-AWD), RDX mógł zaskoczyć przechodniów czasem przyspieszenia od zera do 60 mph (0-97 kph) wynoszącym około sześciu sekund, chociaż Acura była niechętna do podawania oficjalnej wartości dla tego testu.

 Nowy model 2007 Acura RDX Entry Premium SUV zadebiutował na New York Auto Show. RDX łączy w sobie pierwszy w historii Acura silnik z turbodoładowaniem z przełomowym systemem Super Handling All-Wheel Drive(TM) (SH-AWD(TM)), co zapewnia właściwości jezdne porównywalne z samochodami sportowymi w formacie SUV.

„Kompletnie nowy RDX to ekscytujący dodatek do oferty lekkich pojazdów Acura na rok 2007,” powiedział John Mendel, wiceprezydent działu samochodowego. „Innowacyjny układ napędowy RDX w połączeniu z SH-AWD zapewnia temu SUV-owi doskonałą oszczędność paliwa i znakomite osiągi.”

RDX skierowany jest do energicznych mieszkańców miast, którzy w ciągu tygodnia spędzają czas w miejskim zgiełku, a na weekendy szukają odskoczni od codzienności. Bez względu na miejsce, do którego się udają, kierowcy oczekują najwyższego poziomu reakcji, kontroli i adaptacyjności.

RDX został zbudowany na nowej globalnej platformie dla lekkich pojazdów, a koncepcja została najpierw zaprojektowana w Kalifornii, a następnie rozwinięta w Japonii. Oprócz pionierskich rozwiązań inżynieryjnych, takich jak pierwszy silnik alkalizowany i chłodzony turbosprężarką oraz pierwsza adaptacja systemu SH-AWD(TM) do SUV-a, RDX oferuje również pierwsze w Acura standardowe koła i opony 18-calowe.

W duchu marki Acura, RDX wprowadza szereg zaawansowanych technologii elektronicznych, które są płynnie zintegrowane, aby utrzymać pasażerów w kontakcie i rozrywce. RDX wprowadza także nowe technologie bezpieczeństwa, oparte na zasadach inicjatywy Acura „Bezpieczeństwo przez Innowacje”.

Jako pierwszy SUV Entry Premium marki Acura, RDX stał się punktem centralnym rozwoju specjalnego układu napędowego łączącego wydajność silnika 4-cylindrowego i moc 6-cylindrowego. Idealnym rozwiązaniem okazał się innowacyjny turbo o zmiennym przepływie (VFT), który oferuje niezwykle szeroki zakres mocy z minimalnym lub zerowym opóźnieniem reakcji na gaz. RDX wyposażony jest w nowy 2,3-litrowy silnik DOHC 16-zaworowy w układzie rzędowym, który korzysta z systemu i-VTEC, łączącego Zmienny Czas Zaworów i Elektroniczne Sterowanie Podnoszeniem (VTEC) ze Zmiennym Sterowaniem Czasem (VTC). Dzięki współpracy zmiennego turbo z systemem i-VTEC, RDX zapewnia moc i moment obrotowy, doskonałą efektywność paliwową oraz bardzo niskie emisje.

Zarejestrowana moc silnika RDX wynosi 240 koni mechanicznych SAE netto* przy 6000 obr./min. Jeśli chodzi o moment obrotowy, RDX ma najwyższą moc spośród wszystkich silników w ofercie Acura, osiągając 260 lb-ft momentu obrotowego SAE netto* przy 4500 obr./min. Oczekuje się, że RDX osiągnie szacunkowe wartości EPA na poziomie 19/24** w cyklu miejskim i drogowym, spełniając jednocześnie surowe normy emisji CARB LEV-2 ULEV i EPA Tier-2 Bin-5.

Standardem w RDX jest 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów z systemem Sequential SportShift. Elektronicznie sterowany gaz i skrzynia biegów współpracują, aby zapewnić niezwykle szybkie i płynne zmiany biegów. Skrzynia biegów może funkcjonować jako tradycyjna automatyczna lub, według preferencji kierowcy, może być zmieniana ręcznie za pomocą manetek umieszczonych na kole kierownicy.

SH-AWD(TM) jest standardem w RDX, aby maksymalizować dostępność przyczepności, jednocześnie poprawiając balans prowadzenia i responsywność. SH-AWD(TM) to opatentowany system napędu na wszystkie koła Acura, który rozdziela optymalną ilość momentu obrotowego nie tylko między przednią a tylną osią, ale także między lewym a prawym tylnym kołem. Bezpośrednia kontrola przechyłu systemu pomaga zredukować nadsterowność, co zwiększa precyzję prowadzenia i podnosi całkowitą moc w zakrętach.

Reagowanie na prowadzenie jest dodatkowo wspomagane przez w pełni niezależne przednie i tylne zawieszenie. Zawieszenie typu MacPherson z przodu i tylne zawieszenie wielowahaczowe są dostosowane do wygodnej kontroli, wspomagane przez przednie i tylne stabilizatory dla płaskiej jazdy w zakrętach. Standardowy system wspomagania stabilności pojazdu (VSA(R)) z kontrolą przyczepności dodatkowo poprawia kontrolowalność i przyczepność.

Zewnętrzny styl RDX podkreśla sportową atletyczność SUV-a. Posiada napiętą, muskularną sylwetkę z standardowymi kołami i oponami 18-calowymi, które współpracują z dużymi nadkolami, wyraźnie opadającymi bokami nadwozia, stromo nachyloną szybą i krótkim tyłem. Unikalna tylna klapa, wykończona wymiennym panelem w celu zmniejszenia kosztów napraw po wypadkach, umożliwia płynne przejście tylnej części nadwozia do zderzaka. Umożliwia to bardziej niestandardowy wygląd i ułatwia załadunek i rozładunek bagażu.

Wewnątrz RDX, przednie siedzenia charakteryzują się wysokim punktem „widzenia”, co zapewnia pewne pole widzenia. Tylne siedzenie dla 3 pasażerów ma możliwość dzielenia oparcia w proporcji 60/40 i po złożeniu znacząco zwiększa przestrzeń ładunkową, zwiększając objętość bagażnika do 60,6 stóp sześciennych. Wnętrze zawiera wiele schowków, w tym dużą (i zamykaną) podwójną konsolę centralną, umieszczoną dogodnie między przednimi siedzeniami, która pomieści teczkę.

RDX oferuje szereg funkcji elektronicznych, które wyróżniają go na tle konkurencji. W ich skład wchodzi system automatycznej klimatyzacji z dwoma strefami, wyświetlacz Multi-Information Display (MID) oraz podświetlane wskaźniki LED z postępowym oświetleniem. W standardzie znajduje się również imponujący system audio Acura Premium Sound System o mocy 360 watów z 7 głośnikami, odtwarzacz 6-płytowy w różnych formatach, tuner AM/FM, radio satelitarne XM(R) oraz wygodne złącze MP3/auxiliary do łatwego podłączenia urządzeń audio, takich jak iPod.

Na RDX dostępny jest tylko jeden opcjonalny pakiet. Pakiet Technologiczny zwiększa atrakcyjność RDX dla klientów obeznanych z nowinkami technologicznymi, oferując szereg zaawansowanych funkcji. Jego centralnym punktem jest system audio Acura/ELS Surround(TM) Premium o mocy 10 głośników, zaprojektowany przez legendarnego inżyniera dźwięku Elliotta Scheinera. Przy odtwarzaniu płyt DVD-Audio (DVD-A) ten zaawansowany system o mocy 410 watów dostarcza osiem oddzielnych kanałów audio (zamiast zwykłych dwóch), co tworzy niezwykle dokładne wrażenia słuchowe. Dzięki systemowi odtwarzacza DVD-A 6-płytowego, tunerowi AM/FM i radiu satelitarnemu XM(R), system jest tak wszechstronny, jak wydajny.

Pakiet Technologiczny obejmuje również różne funkcje informacyjne i komunikacyjne, takie jak HandsFreeLink(TM) oraz system nawigacji Acura. HandsFreeLink to bezprzewodowy interfejs telefoniczny zaprojektowany do współpracy z wieloma telefonami mobilnymi obsługującymi Bluetooth (sprzedawane oddzielnie). Dodatkowo, system komunikacji satelitarnej AcuraLink(TM) z informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym umożliwia dwukierunkową komunikację między Acura a pojazdem, dostarczając klientom najnowsze informacje specyficzne dla ich pojazdu.

System nawigacji Acura z rozpoznawaniem głosowym(TM) może wyświetlać aktualne informacje o ruchu, w tym przepływ, wypadki, budowy i warunki pogodowe na autostradach w 31 głównych obszarach metropolitalnych (gdzie jest to dostępne). Gdy skrzynia biegów jest ustawiona na wstecz, ekran nawigacji wyświetla obraz z kamery tylnej, co ułatwia parkowanie. Oprócz tego, system komunikacji satelitarnej AcuraLink(TM) z informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym umożliwia dwukierunkową komunikację między Acura a pojazdem, dostarczając klientom najnowsze informacje specyficzne dla ich pojazdu.

Przywództwo technologiczne obejmuje również inżynierię bezpieczeństwa. Struktura nadwozia RDX o zaawansowanej inżynierii kompatybilności(TM) (ACE(TM)) istotnie przyczynia się do bezpieczeństwa pasażerów. ACE(TM) rozkłada obciążenia podczas kolizji przez strukturę nadwozia, pozostawiając kabinę pasażerską w lepszym stanie, co poprawia ochronę pasażerów. Specjalnie zaprojektowane człony ramy sprawiają, że RDX jest bardziej kompatybilny z mniejszymi pojazdami w przypadku czołowej kolizji między pojazdami. Podobnie, specjalnie zaprojektowana maska silnika i inne komponenty pomagają zredukować ryzyko obrażeń pieszych w przypadku wypadku z pojazdem.

Wewnątrz RDX znajduje się pełen zestaw pasywnych funkcji bezpieczeństwa. Kluczowe technologie obejmują najnowszą generację poduszek powietrznych o podwójnym działaniu i podwójnym progu dla kierowcy i pasażera z przodu, a także poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszki kurtynowe z czujnikiem przewrócenia dla wszystkich pasażerów z boku. Systemy mocowania fotelików dziecięcych, LATCH (dolne mocowania i linki do fotelików dla dzieci), umożliwiają szybkie i bezpieczne mocowanie fotelików dziecięcych.

RDX będzie montowany w Marysville w stanie Ohio, na tej samej linii co sedan Acura TL. Jest to pierwszy lekki pojazd Acura produkowany w tym zakładzie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.