Audi zaprezentowało model A5 Coupe na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku, co oznaczało powrót producenta do segmentu luksusowych kompaktowych coupe, z pojazdem zaprojektowanym przez znanego Waltera de Silvę.
Niemiecki producent zakończył produkcję Audi Coupe (opartego na platformie 80) w 1996 roku, pozostawiając otwartą drogę dla BMW Serii 3 Coupe, Volvo C70 i Mercedesa-Benz CLK, które zajęły segment luksusowych coupe swoimi modelami. W międzyczasie marka z czterema pierścieniami koncentrowała się na modernizacji swojego asortymentu oraz na przejściu z systemu numerycznego na system alfanumeryczny. Jednak jej klienci z niecierpliwością czekali na dwudrzwiowy pojazd sportowy, który byłby w stanie konkurować pod względem osiągów i komfortu. W odpowiedzi, producent zaprezentował im model, który przekroczył oczekiwania nabywców. Samochód dostępny był z szeroką gamą silników, napędem na przednie i na wszystkie koła, z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, a także świetnie sprawdzał się w codziennych dojazdach.
Walter de Silva zaprojektował ten samochód na podstawie koncepcji Audi Nuvolari z 2003 roku. Stworzył szeroką, odwróconą trapezoidalną atrapę chłodnicy, która dominowała na przednim pasie. Została ona otoczona ostrymi reflektorami, które zintegrowano z LED-owymi światłami do jazdy dziennej umieszczonymi w dolnej części. Ponadto na dolnej części zderzaka, w zależności od wersji i opcji, producent dodał zestaw świateł przeciwmgielnych podkreślonych poziomymi żebrami zintegrowanymi z bocznymi wlotami powietrza.
Samochód miał sportową sylwetkę z maską, która była prawie jedną czwartą długości pojazdu. Następnie znajdowało się pochylone przednie szyby dla przestrzeni pasażerskiej, z linią dachu, która lekko opadała w kierunku tyłu pojazdu. Dodatkowo, wklęsłe tylne okno oraz krótki tył ozdobiony małym spojlerem podkreślały sportowy charakter Audi A5 Coupe z 2007 roku. Producent starał się połączyć uczucie sportowego pojazdu z charakterystyką grand tourera, a przynajmniej pod względem designu, odniósł sukces. Nic dziwnego, że Walter de Silva powiedział o tym coupe: „Audi A5 to najpiękniejszy samochód, jaki kiedykolwiek zaprojektowałem.”
Wewnątrz klienci mogą wybierać spośród wielu opcji w Audi A5 Coupe z 2007 roku. Modele podstawowe wyposażone były w łagodnie podszyte fotele przednie z tkaniny, podczas gdy dostępne były również wnętrza wykończone skórą. Ponadto, na liście opcji znajdował się zestaw foteli z mocnym podparciem. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników z dwoma tarczami w stylu binokularów, w których po lewej stronie mieścił się obrotomierz i wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, a po prawej stronie panelu znajdowały się wskaźniki prędkości i poziomu paliwa. Na środkowej części deski rozdzielczej znajdował się wyświetlacz TFT dla komputera pokładowego. Na szczycie centralnej konsoli Audi zainstalowało kolorowy ekran systemu infotainment, który można było obsługiwać za pomocą pokrętła umieszczonego na konsoli środkowej.
Pod maską, oprócz najlepiej działającego modelu S5, producent zamontował wybór silników diesla i benzynowych, o mocach od 170 PS (168 hp) do 265 PS (261 hp). Były one połączone z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną z sześcioma, siedmioma lub nawet ośmioma biegami do przodu. Moc przekazywano albo na przednie koła, albo na wszystkie cztery za pośrednictwem elektronicznie sterowanego systemu quattro napędu na wszystkie koła.
Audi A5 skutecznie łączy cenioną język projektowania Audi i ekscytującą dynamikę jazdy, łącząc hojne wykończenie z charakterystyczną jakością i wyrafinowaniem marki. Jego postępowy design nadaje nowemu coupé zarówno elegancki, jak i dynamiczny wygląd. Dzięki muskularnym silnikom FSI i TDI oraz w pełni nowo opracowanemu precyzyjnemu układowi jezdnemu, Audi A5 zostało stworzone jako nowoczesny grand tourer, w najlepszej tradycji turystycznego coupé.
Koncept Audi Nuvolari quattro z 2003 roku dał pierwszy smak wizji Audi dotyczącej potężnego i doskonale zaprojektowanego coupé o wysokim potencjale osiągów oraz progresywnym, wyrafinowanym designie – odważny krok w przyszłość.
Wiele elementów z Nuvolari zostało zaadoptowanych w Audi A5. Nowe coupé to wyraźne i unikalne stwierdzenie sportowości i elegancji. Jednocześnie Audi A5 oferuje doświadczenie jazdy charakteryzujące się ekscytującą dynamiką i doskonałym komfortem na długich dystansach.
Z długością 4,63 m, Audi A5 wyraźnie należy do wyższej klasy coupé. Cztery wygodne siedzenia i objętość bagażnika wynosząca 455 litrów sprawiają, że ten samochód jest komfortowym turystą na długie trasy. Dynamikę zapewniają silniki FSI i TDI o mocy od 125 do 195 kW (170 do 265 KM). Wszystkie silniki charakteryzują się wysoką ekologiczną efektywnością. Audi S5 to dodatkowa sportowa oferta, która dopełnia nową serię. Potężny silnik V8 FSI nadaje S5 dynamiczną przewagę, która podkreśla jego atletycznie akcentowany design.
Moc silników może być przekazywana zarówno przez napęd na przednie koła, jak i quattro z napędem na cztery koła oraz sześciobiegową skrzynią biegów manualną lub automatyczną. Układ jezdny opracowany dla Audi A5 jest w pełni nowy i łączy zwinne prowadzenie z maksymalnym bezpieczeństwem jazdy.
Design – Po prostu pożądane coupé
Dla nabywców coupé emocje odgrywają kluczową rolę w wyborze pojazdu; najważniejszym powodem zakupu, w przypadku sportowego samochodu dwu-drzwiowego, jest design. W tej kwestii Audi A5 naprawdę przemawia samo za siebie – jego design wynosi progresywny i stylowy język projektowania Audi na nowe wyżyny. Sportowa sylwetka, precyzyjnie narysowane linie, które z gracją współgrają z potężnymi powierzchniami, wyrazista przednia część i równie charakterystyczny tył tworzą całkowicie pożądane coupé. „Audi A5 to najpiękniejszy samochód, jaki kiedykolwiek zaprojektowałem”, mówi Walter de’Silva, szef projektowania Grupy Volkswagen, z absolutnym przekonaniem.
Sportowość, elegancja i dynamiczna wydajność to cechy wspólne dla wszystkich dzisiejszych modeli Audi. Oczywiście Audi A5 szczególnie obfituje w te elementy „genetycznego kodu” Audi, a design od razu to pokazuje: proporcje coupé, na przykład, cechują się bardzo szerokim i niskim postawieniem, krótkim przodem i długim, płynnie przechodzącym od słupka C do tyłu.
Linie i powierzchnie bawią się światłem i cieniami
Wyraz determinacji charakteryzuje cechy przedniego końca: twarz nosi znak nowego Audi w postaci pojedynczej osłony chłodnicy, a prostokątne reflektory i duże wloty powietrza wzmacniają architektoniczne wrażenie szerokości w zarysie samochodu z przodu. To samo odnosi się do tyłu: wyraźne poziome linie i szerokie, mocno stylizowane światła tylne, które wydają się wypychać na zewnątrz, podkreślają sportowy charakter Audi A5.
Linia boczna jest zdominowana przez potężny trapezoidalny słupek C. To nie tylko podkreśla sportową atrakcyjność samochodu, ale także nadaje mu wygląd przypominający legendarne Audi Ur-quattro.
Drugi stylistyczny hołd dla pionierskiego modelu Audi z napędem na cztery koła można znaleźć w wyraźnym zarysie nadkoli, z ich krzywymi konturami wbudowanymi w szeroką linię ramion. Linie i powierzchnie Audi A5 bawią się światłem i cieniami, ożywiając jego kształt i nadając karoserii rzeźbiarską intensywność, która czyni design Audi wyjątkowym.
Zwyczajowa dbałość Audi o szczegóły jest szczególnie widoczna w reflektorach: ich skomplikowany styl doskonale odzwierciedla precyzję i nowoczesną inżynierię. Światła do jazdy dziennej, składające się z ośmiu diod LED z każdej strony, sprawiają, że reflektory xenon plus Audi A5 są absolutnie nie do pomylenia.
Wnętrze – Luksusowa perfekcja Audi
Wnętrze, interfejs między osobą a pojazdem, charakteryzuje się ergonomicznym designem i funkcjonalnością, a także ekskluzywnością wybranych materiałów oraz typowo doskonałą jakością wykonania Audi. Atmosfera, w której czujesz się idealnie komfortowo, nawet podczas długich podróży – to kluczowa cecha wnętrza Audi A5.
Uczynić projekt wnętrza wysokiej jakości doświadczeniem dotykowym
Cała architektura kokpitu jest wyraźnie ukierunkowana na kierowcę i łączy wskaźniki oraz konsolę centralną w jedną całość. Animowane kształty, precyzja wykonania oraz wyrafinowany design elementów sterujących – to wizualna przyjemność, która jest również przyjemna w dotyku. Projekt wnętrza zapewnia wysokiej jakości doświadczenie dotykowe za każdym razem, gdy prowadzisz Audi A5. Przykładem wszechstronnego podejścia projektowego jest wykończenie panelu drzwi, gdzie elementy sterujące, wstawki, podłokietnik i schowek łączą się w jedną wizualnie harmonijną całość.
Deska rozdzielcza, z charakterystycznymi kroplowatymi ramkami wokół prędkościomierza i obrotomierza, zawiera typowe elementy stylu Audi, ale we wszystkich swoich detalach została opracowana jako nowy projekt.
Audi A5 ma również ekran systemu operacyjnego MMI umieszczony na ergonomicznie idealnie wysokiej pozycji w kokpicie. Nowa zaawansowana wersja uznanego intuicyjnego systemu MMI sprawia, że szeroki zakres funkcji jest łatwy do zrozumienia.
Klucz z ostrą pamięcią
Nowy klucz to kolejny element projektu, który zapewnia również wyrafinowaną funkcjonalność. Dzięki miękkim konturom i przyjemnym powierzchniom pięknie leży w dłoni. Ale przede wszystkim nowatorski klucz rezygnuje z konwencjonalnego wkładu. Jest to możliwe, ponieważ komunikuje się elektronicznie z systemem elektrycznym pojazdu, gdy tylko zostanie włożony do kokpitu. Może również przechowywać ważne informacje, takie jak aktualny przebieg pojazdu lub komunikaty ostrzegawcze z systemu informacji dla kierowcy Audi A5. Dane są zawsze aktualne i dostępne, aby umożliwić pracownikom serwisowym w salonie szybkie i łatwe przyjęcie pojazdu do serwisu.
Silniki – Dla potężnej przyjemności z jazdy
Coupé o wyraźnym sportowym charakterze wymaga mocnych i wysoko wydajnych silników. Audi A5 korzysta z innowacyjnych technologii we wszystkich jednostkach napędowych. Wszystkie silniki dostarczane dla nowej serii modeli są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa, przy czym silniki benzynowe wykorzystują koncept FSI, a diesle są wyposażone w system TDI z wspólną szyną. Dzięki temu wszystkie silniki charakteryzują się ekscytującym, swobodnym osiąganiem obrotów, pozwalającym na łatwe rozwijanie ich hojne momentu obrotowego przy optymalnej efektywności energetycznej. Opracowane silniki TDI z ich doskonałymi osiągami sportowymi idealnie pasują do Audi A5, jak silniki benzynowe. Wybór rodzaju silnika to całkowicie kwestia osobistych preferencji kierowcy. Wszystkie silniki imponująco pokazują, że wydajność i przyjemność z jazdy wcale nie muszą się wykluczać.
FSI – Silnik high-tech z zmiennym skokiem zaworów
Najbardziej zaawansowany silnik benzynowy w Audi A5 to nowy 3,2-litrowy FSI z innowacyjnym mechanizmem zaworowym zawierającym system Audi valvelift. Ta innowacja zmienia skok zaworu między dwoma poziomami. Aby to osiągnąć, zestawy przesuwanych dźwigienek są zamontowane bezpośrednio na wałkach rozrządu dolotowego. Posiadają one dwa zestawy przylegających kształtów dźwigienek dla niewielkiego i dużego skoku zaworu. To, która dźwigienka jest używana do otwarcia zaworów dolotowych, zależy od aktualnego zapotrzebowania na moc.
Rezultatem jest znaczny wzrost efektywności silnika. Kierowca korzysta z większej mocy i poprawionej dynamiki jazdy, ciesząc się jednocześnie znacznie niższym zużyciem paliwa. Za kierownicą Audi A5 3,2 FSI dostępna jest moc 195 kW (265 KM) oraz doskonały moment obrotowy 330 Nm w szerokim zakresie obrotów od 3000 do 5000 rpm, co zapewnia błyskawiczne przyspieszenie w każdej chwili. W ciągu 6.1 sekund 3,2 FSI quattro z manualną sześciobiegową skrzynią prędkość rozkręca się od 0 do 100 km/h. Maksymalna prędkość jest ograniczona do 250 km/h. Pomimo tej ekscytującej wydajności potencjał paliwowy samochodu wynosi tylko 8,7 litra na 100 kilometrów (3,2 FSI multitronic).
Całkowicie nowa jednostka czterocylindrowa high-tech w Audi A5 również w pełni spełnia reputację Audi w zakresie wiodącej technologii silników. Model 1.8 TFSI, dostarczający 125 kW (170 KM), dostępny od jesieni 2007 roku. Łączy technologię turbodoładowania z bezpośrednim wtryskiem benzyny i zapewnia przyspieszenie i moc, które są bezkonkurencyjne w swojej klasie w praktycznie każdym zakresie obrotów. Tak, jak miało to miejsce w przypadku swoich silników TDI, Audi osiągnęło pionierskie osiągnięcie inżynieryjne, przenosząc silniki zapłonowe na nowy poziom w zakresie zużycia paliwa i dynamiki jazdy.
Dzięki całemu wachlarzowi innowacji technologicznych w silnikach benzynowych ich efektywność paliwowa została znacznie poprawiona, co prowadzi do znacznego zmniejszenia emisji CO2.
TDI – Imponująca wydajność połączona z wzorową ekologiczną przyjaznością
Jednostki V6 TDI od Audi ustalają standardy w swoim segmencie. Ich obfity moment obrotowy i znakomita efektywność paliwowa, połączone z doskonałym wyciszeniem, oznaczają, że wypadają bardzo dobrze we wszystkich aspektach. Oprócz tego oferują ekologiczną wydajność, która jest trudna do pobicia. Silniki TDI zamontowane w Audi A5, na przykład, są standardowo wyposażone w filtr cząstek stałych.
Sportowy silnik TDI z najwyższej półki w nowym Audi coupé to gruntownie zrewidowany silnik o pojemności 3,0 litra. Teraz dostarcza moc 176 kW (240 KM) i ma niesamowity maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 Nm. Ale to nie wszystko: dzięki doskonałemu przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy i prędkości maksymalnej 250 km/h, Audi A5 3,0 TDI quattro jest jednym z najsportowych pojazdów swojego rodzaju. Dodatkowo średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 7,2 litra na 100 km!
Drugi silnik TDI w gamie Audi A5 oferuje jeszcze lepszą efektywność paliwową. Silnik V6 o pojemności 2,7 litra dostarcza 140 kW (190 KM) i jest idealnym uzupełnieniem skrzyni biegów multitronic dla kierowcy nastawionego na komfort. Niemniej jednak jego osiągi są bardziej niż imponujące: oferuje prędkość maksymalną 232 km/h przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 6,7 litra na 100 km. Dodatkowo czas przyspieszenia wynoszący zaledwie 7,6 sekundy potwierdza sportowe usposobienie tej wersji Audi A5.
Audi A5 2,7 TDI multitronic jest wyposażone w napęd na przednie koła, podczas gdy 3-litrowy TDI z manualną skrzynią biegów nieustannie dostarcza moc na wszystkie cztery koła. Jak w wielu innych modelach Audi, quattro z trwałym napędem na cztery koła w Audi A5 poprawia dynamikę jazdy poprzez rozdzielenie 40 procent mocy silnika na przednią oś i 60 procent na tylną oś w ustawieniu podstawowym. System dostosowuje rozdzielenie mocy w zależności od sytuacji i przyczepności nawierzchni.
multitronic z ośmioma biegami do przodu i trybem sportowym
W standardzie, Audi A5 wyposażone jest w sześciobiegową manualną skrzynię biegów o sportowych przełożeniach. Ta skrzynia oferuje jednolitą krótką podróż dźwigni biegów oraz płynne, łatwe zmiany biegów.
Ciągle zmienna automatyczna skrzynia biegów multitronic, która oferuje niezrównany komfort przenoszenia mocy, jest dostępna w połączeniu z silnikami 3,2 FSI i 2,7 TDI. Jednocześnie jej wysoka efektywność i wysokie maksymalne przełożenie sprawiają, że jest bardzo oszczędna pod względem paliwa, ponieważ działa w najbardziej efektywnym zakresie przez cały czas. Kiedy kierowca woli bardziej sportowy styl jazdy, skrzynia biegów może być przełączona na tryb manualny z ośmioma ustawionymi biegami.
Układ jezdny – Precyzyjne instrumenty dla zwinnego prowadzenia
Nawet gdy stoi, Audi A5 robi dynamiczne wrażenie: szeroki rozstaw kół, duże koła i krótkie zwisy nie tylko charakteryzują jego muskularny wygląd, ale również stanowią część formuły, która zapewnia niezrównane poczucie aktywnej jazdy. Coupé Audi A5 definiuje nowy standard w swojej klasie pod względem precyzyjnej reakcji na kierownicę, doskonałej stabilności kierunkowej i wspaniałej zwinności, oferując jednocześnie pierwszorzędny komfort jazdy.
Inżynierowie Audi osiągnęli to dzięki całkowicie nowemu projektowi układu jezdnego: przednie koła są prowadzone przez pięcioelementowe zawieszenie z górnymi i dolnymi wahaczami. Wahacze są zamocowane na podwoziu, które jest mocno przykręcone do nadwozia, co zapewnia dużą sztywność. Innym całkowicie przeprojektowanym komponentem jest kierownica z przekładnią zębatą i kołem zębatym. Jest umieszczona przed osią przednią blisko linii środkowej koła, co poprawia bardzo zwrotne prowadzenie pojazdu dzięki bezpośredniemu przenoszeniu sił kierowniczych.
Długość rozstawu osi, krótki zwis
Ogólnie, oś przednia znajduje się daleko do przodu, co jest charakterystyczne dla konfiguracji silnika wzdłużnego z przednim i czteronapędowym napędem. Ta nowa architektura pojazdu pozwala na posiadanie długiego rozstawu osi z krótkim przednim zwisem i optymalizację rozkładu obciążenia osi. To wszystko dodatkowe elementy, które zwiększają doskonałe właściwości jezdne nowego Audi A5. Aby osiągnąć ten specjalny projekt, inżynierowie wykorzystali sztuczkę zaczerpniętą z Audi A8: różnica w osi przedniej jest umieszczona z przodu sprzęgła.
Kluczowym elementem tylnego układu jezdnego jest tylny układ zawieszenia trapezoidalnego z zupełnie nową kinematyką. Zapewnia on wysoki stopień komfortu jazdy połączony z doskonałą stabilnością kierunkową. Zarówno z przodu, jak i z tyłu, główne komponenty zawieszenia wykonane są z aluminium. Wielkie wymiary hamulców są dostosowane do wysokich osiągów pojazdu. Siła hamowania może być precyzyjnie modulowana, a kinematyka nowego układu tylnego zawieszenia znacząco redukuje tzw. efekt nurkowania podczas hamowania.
Standardowy elektromechaniczny hamulec ręczny, znany z Audi A8 i Audi A6, jest aktywowany za pomocą przycisku obok dźwigni biegów. Audi A5 jest również dostępne z opcją Audi hold assist: zapewnia to, że samochód nie może przypadkowo stoczyć się po zatrzymaniu na wzniesieniu.
Konstrukcja – Hołd dla przestronności i solidności
Audi A5 jest niezwykle przestronny dla swojego kierowcy i pasażerów. Jego hojność rozpoczyna się od luksusowej przestronności – nie tylko w pierwszym rzędzie. Również na tylnych siedzeniach Audi A5 to samochód turystyczny pełnowymiarowy. Podobnie, z objętością bagażnika wynoszącą 455 litrów, zawsze zostaje miejsce na dodatkowe zakupy, nawet podczas długiej podróży. Szerokość ładowni wynosząca jeden metr umożliwia łatwe umieszczanie dużych bagaży, a nawet dobrze wypełnione torby golfowe zmieszczą się szeroko w bagażniku Audi A5. Tylna kanapa składa się w dwóch osobnych sekcjach i może być wygodnie zwolniona z bagażnika.
Bardzo wysoka sztywność nadwozia, charakterystyczna dla Audi, stanowi podstawę zarówno dla zwinności pojazdu, jak i przyjemności solidności i komfortu. W rozwoju Audi A5 inżynierowie skutecznie połączyli nienaganną sportową wydajność i zwinność z doskonałym komfortem wibracyjnym. Jego lekka konstrukcja nadwozia została osiągnięta dzięki najnowocześniejszym technologiom, takim jak metalowe blachy o zmiennej grubości (dostosowane blachy), wspólne spawane i klejone złącza, oraz wykorzystanie aluminium, na przykład w przednich błotnikach.
Gładkie powierzchnie dodatkowego panelu podpodwozia poprawiają naturalne aerodynamiczne właściwości Audi A5. Mały, ale typowy przykład wszechstronnej pracy precyzyjnej wykonanej w tunelu aerodynamicznym można zobaczyć w spojlerach wbudowanych w boki świateł tylnych.
Wyposażenie – Luksusowe cechy high-tech
W zakresie wyposażenia, Audi A5 charakteryzuje się kompleksową standardową specyfikacją. Obejmuje ona 17-calowe aluminiowe obręcze kół wraz z automatyczną klimatyzację, system MMI informacji i obsługi, system audio z odtwarzaczem CD i osobnym ekranem oraz automatycznie otwieraną pokrywę bagażnika. Nowy komfortowy klucz i elektromechaniczny hamulec ręczny również należą do elementów w standardowym pakiecie.
Lista opcji oferuje jeszcze więcej luksusowych technologii: Audi adaptive light łączy reflektory bi-xenonowe z dynamicznym systemem świateł skrętnych i paskiem LED świateł do jazdy dziennej. Bezkluczykowy dostęp do drzwi i bagażnika oraz bezkluczykowe uruchamianie silnika to cechy zaawansowanego systemu klucza. Luksusowy system klimatyzacji automatycznej z trzema strefami temperatury pozwala pasażerom dostosować klimat dla ich indywidualnego komfortu. Ekstra duży panoramiczny dach uchylno-przesuwny nadaje Audi A5 szczególnie przestronny charakter. Zaawansowany system parkowania Audi zawiera kamerę tylnią, ułatwiającą trudne parkowanie w wąskich garażach.
System infotainment jest szczególnym punktem wyróżniającym opcji. Oprócz systemu nawigacji DVD z MMI, odbioru radia cyfrowego DAB i odbioru telewizji DVB, system ten oferuje również czystą przyjemność dla uszu: luksusowy system dźwiękowy dla Audi A5 dostarczany jest przez duńskiego specjalistę hi-fi Bang & Olufsen. Obejmuje 14 głośników, 500 watów mocy muzycznej, dźwięk przestrzenny, aktywną kompensację hałasu podczas jazdy i przede wszystkim ekspertyzę światowej sławy specjalisty w zakresie sprzętu audio high-end, sprawiając, że każda podróż w Audi A5 to przyjemne doświadczenie akustyczne.
Personalizacja – Coupé szyte na miarę
Decyzja o prowadzeniu coupé jest zawsze bardzo emocjonalna. To sprawia, że tym bardziej ważne jest, aby coupé odzwierciedlało osobiste życzenia i pomysły swojego właściciela. Jeśli jakiekolwiek coupé może spełnić specjalne zamówienia, to jest to Audi A5: jak na przykład boczne sekcje siedzeń w skórze Valcona w kolorze niebieskim kamiennym w połączeniu z centralnymi sekcjami siedzeń w skórze srebrzystej gwiezdnej, z pasującym również wykończeniem sufitowym w kolorze srebrnym gwiezdnym? Możesz dodać wstawki hologramowe z aluminium lub może wolisz drewno laurowe? Klient ma wybór: pod względem różnorodności designu, Audi A5 jest luksusową klasą w pełnym tego słowa znaczeniu, z dwoma rodzajami materiałów, dwoma rodzajami skóry, połączeniem skóry i Alcantary, pięcioma różnymi wstawkami oraz szeroką gamą schematów kolorów wnętrza. Oprócz tego program Audi exclusive od quattro GmbH może spełnić niemal każde indywidualne życzenie.