2007 BMW 5 Series

BMW odświeżyło serię 5 (E60) w 2007 roku, a klienci mieli nadzieję, że nowa wersja naprawi nietypowe linie przyjęte przez oryginalny model, ale tak się nie stało.

Chris Bangle nadal kierował działem stylizacji BMW w 2007 roku i musiał przestrzegać rygorystycznych procedur dotyczących wyglądu E60. W rezultacie wersja LCI wyglądała prawie identycznie jak model z 2003 roku. Jednak dział inżynieryjny spędzał godziny nad tym, aby dostarczyć klientom więcej funkcji i udogodnień, aby ich przyciągnąć. Ostatecznie był to lepszy pojazd od wewnątrz, z jedynie drobnymi aktualizacjami stylizacji zewnętrznej. Istniał jednak jeden mały sekret dotyczący wyglądu samochodu. Mimo że Chris Bangle prowadził dział projektowania, nie był osobą, która stworzyła jego wygląd. Oryginalne szkice stworzył włoski stylista Davide Arcangeli, który niestety zmarł przed premierą auta.

Z przodu producent wprowadził nowe reflektory z przejrzystymi soczewkami i Xenonowymi światłami drogowymi. Ponadto, soczewki dla lamp kierunkowskazów były białe, zamiast jasnobrązowych, jak w poprzednim modelu, co nadało pojazdowi atrakcyjniejszy wygląd z przodu. Kolejną poprawą była dolna część zderzaka, która otrzymała siatkę w stylu drucianym dla wlotu powietrza, a umiejscowiony na środku odwrócony trapez, który zdobił model z 2003 roku, został usunięty.

Z profilu nie wprowadzono zmian oprócz nowych opcji kół i kolorów. Nawet kierunkowskazy z przezroczystymi soczewkami na przednich błotnikach pozostały na swoim miejscu w tej samej formie. Wyglądało na to, że dział stylizacji był opłacany z kieszonkowego.

W środku producent poprawił materiały i wprowadził nowe tapicerki. Jednak nadal zachowano podwójnie wypukły projekt deski rozdzielczej. Znacząca aktualizacja dotyczyła jednostki multimedialnej iDrive, która otrzymała nowe funkcje i nowy wygląd. Najważniejszą aktualizacją był dźwignia sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Wyglądała jak ta zainstalowana w X5 z 2005 roku, o kształcie przypominającym kij golfowy. Ten pomysł projektowy został przeniesiony na następne dwie generacje serii 5. Był po prostu świetny. Jeśli chodzi o technologię wewnętrzną, kolorowy wyświetlacz head-up i adaptacyjne wspomaganie kierownicy były częścią pakietu, który pomógł pojazdowi sprzedać się w wystarczających ilościach, chociaż nie tak dobrych jak jego poprzednik, E39.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.