2007 BMW M5 Touring

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

BMW odświeżyło piątą generację serii 5 w 2007 roku, a wraz z nią zaprezentowało wersję M z silnikiem dla modelu 5 Series Touring.

Wprowadzenie wersji M dla stacji kombi serii 5 nie było już zaskoczeniem, ponieważ poprzednia M5 (model E34) również była dostępna w wersji z długim dachem. Jednak stworzenie modelu oferowanego wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów SMG było nowością. BMW musiało podjąć kroki, aby poprawić sprzedaż piątej generacji serii 5, która nie była szczególnie wysoka. Ponadto, stacja kombi nie radziła sobie na rynku w porównaniu do głównych rywali producenta, czyli Mercedesa i Audi. W rezultacie, w 2007 roku zadebiutowała M5 Touring, wzbudzając emocje. Choć sprzedawano ją w niewielkich ilościach, stała się jednym z najszybszych rodzinnych pojazdów na rynku.

BMW już znało przepis na to, jak sprawić, by stacja kombi jeździła szybko. Co więcej, ponieważ pojazd był produkowany na taśmie montażowej, połączono nadwozie serii 5 Touring z częściami przejętymi z BMW Motorsport. W efekcie, M5 Touring miała przedni zderzak z M5 Sedan. Otrzymała dolny zderzak z szerokim centralnym wlotem powietrza, otoczonym bocznymi wlotami w kształcie liści. Dodatkowo, producent zainstalował reflektory używane w wersji LCI serii 5, z przezroczystymi soczewkami nad podwójnymi reflektorami i jasnymi lampami kierunkowskazów z pomarańczowymi żarówkami.

Z profilu, przednie błotniki specyficzne dla M5 były ozdobione poziomymi wentylami umieszczonymi nad przezroczystymi lampami kierunkowskazów. Na życzenie, lusterka drzwiowe mogły być wyposażone w wykończenia z włókna węglowego w dolnej części. Pięć podwójnych 19-calowych felg ze stopów lekkich i wyciągnięte progi były specyficzne dla linii M5. W przeciwieństwie do swojego sedanowego odpowiednika, M5 Touring miała dłuższy dach, rozciągający się nad tylnymi siedzeniami i bagażnikiem. Na koniec, z tyłu, przeprojektowany tylny zderzak był unikalny dla M5 Touring, z głębokim wycięciem, które umożliwiało niższą wysokość załadunku oraz dyfuzorem, w którym zintegrowano parę podwójnych wydechów.

W środku BMW zainstalowało nowy system infotainment iDrive, który zawierał nowe funkcje i aktualizacje. Na szczycie centralnej konsoli umieszczono kolorowy wyświetlacz, który miał ostrzejszy obraz niż jego poprzednik. Jednocześnie przed kierowcą znajdowała się deska rozdzielcza, z obrotomierzem oznaczonym do 9,000 obr/min oraz prędkościomierzem do 330 km/h (205 mph). Na konsoli centralnej BMW umieściło krótki wybierak biegów sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Z tyłu było dużo miejsca dla trzech dorosłych na dzielonej tylnej kanapie. Klienci mogli złożyć oparcia siedzeń i powiększyć przestrzeń bagażową z 500 litrów (17,7 stóp sześciennych) do imponujących 1,650 litrów (58,3 stóp sześciennych).

5.0L V10 7AT (507 KM)

ParametrWartość
CylindryV10
Pojemność4999 Cm3
Moc373 Kw @ 7750 Rpm
507 Hp @ 7750 Rpm
500 Bhp @ 7750 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 6100 Rpm
520 Nm @ 6100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Sekwencyjny
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/40 Zr19 // 275/35 Zr19
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość72.7 In (1847 Mm)
Wysokość59.5 In (1511 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/62.5 In (1
Rozstaw osi113.4 In (2880 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna4310.8 Lbs (1955 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5325.1 Lbs (2415 Kg)
Spalanie miasto10.5 Mpg Us (22.4 L/100Km)
Spalanie trasa22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Średnie spalanie15.7 Mpg Us (15 L/100Km)
Emisja CO2361 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.