2007 BMW M5 Touring

BMW odświeżyło piątą generację serii 5 w 2007 roku, a wraz z nią zaprezentowało wersję M z silnikiem dla modelu 5 Series Touring.

Wprowadzenie wersji M dla stacji kombi serii 5 nie było już zaskoczeniem, ponieważ poprzednia M5 (model E34) również była dostępna w wersji z długim dachem. Jednak stworzenie modelu oferowanego wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów SMG było nowością. BMW musiało podjąć kroki, aby poprawić sprzedaż piątej generacji serii 5, która nie była szczególnie wysoka. Ponadto, stacja kombi nie radziła sobie na rynku w porównaniu do głównych rywali producenta, czyli Mercedesa i Audi. W rezultacie, w 2007 roku zadebiutowała M5 Touring, wzbudzając emocje. Choć sprzedawano ją w niewielkich ilościach, stała się jednym z najszybszych rodzinnych pojazdów na rynku.

BMW już znało przepis na to, jak sprawić, by stacja kombi jeździła szybko. Co więcej, ponieważ pojazd był produkowany na taśmie montażowej, połączono nadwozie serii 5 Touring z częściami przejętymi z BMW Motorsport. W efekcie, M5 Touring miała przedni zderzak z M5 Sedan. Otrzymała dolny zderzak z szerokim centralnym wlotem powietrza, otoczonym bocznymi wlotami w kształcie liści. Dodatkowo, producent zainstalował reflektory używane w wersji LCI serii 5, z przezroczystymi soczewkami nad podwójnymi reflektorami i jasnymi lampami kierunkowskazów z pomarańczowymi żarówkami.

Z profilu, przednie błotniki specyficzne dla M5 były ozdobione poziomymi wentylami umieszczonymi nad przezroczystymi lampami kierunkowskazów. Na życzenie, lusterka drzwiowe mogły być wyposażone w wykończenia z włókna węglowego w dolnej części. Pięć podwójnych 19-calowych felg ze stopów lekkich i wyciągnięte progi były specyficzne dla linii M5. W przeciwieństwie do swojego sedanowego odpowiednika, M5 Touring miała dłuższy dach, rozciągający się nad tylnymi siedzeniami i bagażnikiem. Na koniec, z tyłu, przeprojektowany tylny zderzak był unikalny dla M5 Touring, z głębokim wycięciem, które umożliwiało niższą wysokość załadunku oraz dyfuzorem, w którym zintegrowano parę podwójnych wydechów.

W środku BMW zainstalowało nowy system infotainment iDrive, który zawierał nowe funkcje i aktualizacje. Na szczycie centralnej konsoli umieszczono kolorowy wyświetlacz, który miał ostrzejszy obraz niż jego poprzednik. Jednocześnie przed kierowcą znajdowała się deska rozdzielcza, z obrotomierzem oznaczonym do 9,000 obr/min oraz prędkościomierzem do 330 km/h (205 mph). Na konsoli centralnej BMW umieściło krótki wybierak biegów sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Z tyłu było dużo miejsca dla trzech dorosłych na dzielonej tylnej kanapie. Klienci mogli złożyć oparcia siedzeń i powiększyć przestrzeń bagażową z 500 litrów (17,7 stóp sześciennych) do imponujących 1,650 litrów (58,3 stóp sześciennych).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.