2007 Dodge Caliber SRT4

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2007 Dodge Caliber SRT4

Przejdź do galerii zdjęć2007 Dodge Caliber SRT4

Dział Street and Racing Technology w Dodge’u pracował nad modelem Caliber, aby poprawić jego osiągi i uczynić go atrakcyjnym dla młodszej generacji. Tak powstała wersja SRT4 tego modelu, która pojawiła się w 2006 roku na rok modelowy 2007.

W 2006 roku niewielu producentów odważyło się stworzyć sportowy pojazd na bazie crossovera. Jednak Dodge postanowił to zrobić, wprowadzając Caliber SRT4. Caliber zastąpił model Neon w ofercie marki, więc wprowadzenie mocniejszej wersji nowego modelu wydawało się naturalnym krokiem. Gotowy produkt zaskoczył inne marki, ponieważ brakowało bezpośrednich konkurentów. Niestety, życie wysokowydajnego crossovera było krótkie. W 2009 roku Dodge zakończył produkcję tej wersji z powodu światowego kryzysu finansowego, który mocno dotknął przemysł motoryzacyjny.

Dywizja SRT w Dodge’u poprawiła wygląd przedniej części SRT4, wprowadzając nową maskę z wlotem powietrza. Ponadto, grill w kształcie krzyża miał grubsze poziome i pionowe żebra, które podtrzymywały logo producenta na środku. Na tym zmiany się nie skończyły; dolny zderzak został przeprojektowany, zyskał agresywny spoiler i zdobiły go dwa okrągłe światła przeciwmgielne.

Profil samochodu mówił wszystko o jego osiągach, dzięki dużym 19-calowym alloyowym kołom i pakietowi nadwozia, który dodał niższe progi boczne niż w standardowym Caliberze. Czarne lusterka i słupki B oraz C przyciągały klientów jak magnes. Na koniec, aerodynamiczny pakiet obejmował również duży spoiler na dachu umieszczony na górze klapy bagażnika. Tył samochodu również przeszedł zmiany, z nowym zderzakiem z wydłużonym spojlerem ozdobionym dyfuzorem oraz dużą średnicą wydechu.

W środku samochód ujawniał swoje powiązania z pozostałymi modelami Caliber dzięki twardoplastikowym powierzchniom pokrywającym kokpit i panele drzwiowe. SRT znalazł „uliczny” sposób na zamontowanie wskaźnika ciśnienia boostu po lewej stronie kierowcy. Rzeczywiście wyglądało jakby ktoś z warsztatu tunerskiego to zamontował, chociaż z lepszym wykończeniem. Białe wskaźniki z czerwonymi wskazówkami z binocularowego zestawu instrumentów wyglądały sportowo i przyciągały entuzjastów. W porównaniu do reszty modeli Caliber, najbardziej znaczącą ulepszeniem były skórzane, sportowe fotele z logo SRT4 wyszytym na oparciach. Aluminiowe pedały dopełniały sportowego wnętrza. Z tyłu dzielona (60/40) kanapa również była pokryta skórą.

Jednak ci, którzy chcieli taki pojazd, głównie interesowali się tym, co działo się pod maską. Tam SRT zainstalował silnik 2.4 litra z turbosprężarką. Ta jednostka napędowa produkowała prawie 300 koni, które mogły przyspieszyć samochód z miejsca do 60 mph (97 km/h) w mniej niż sześć sekund. Dodge oferował ten samochód wyłącznie z sześciobiegową skrzynią manualną.

  • Palące opony 300 koni mechanicznych – o 85 więcej niż w oryginalnym Dodge SRT4 – i 260 lb-ft momentu obrotowego
  • Przyspieszenie od 0 do 60 mph w mniej niż 6 sekund
  • Wszechstronność prawdziwego „tuner car” prosto od producenta
  • Wydajność referencyjna w najlepszej cenie

Grupa Street and Racing Technology (SRT) Chryslera wprowadza nowy poziom dla reputacji SRT4, prezentując zupełnie nowy model, 300-konną Dodge Caliber SRT4 z 2007 roku.

„Zupełnie nowa Dodge Caliber SRT4 z 2007 roku realizuje misję SRT, oferując wydajność referencyjną w najlepszej cenie,” powiedział George Murphy, wiceprezydent ds. marketingu globalnego w Chrysler Group. „Z 300 końmi mechanicznymi pod maską, Dodge Caliber SRT4 zdominuję rynek sportowych kompaktów.”

Dzięki prawdziwej wydajności tunera od samego początku i świetnej cenie, entuzjaści od razu pokochali oryginalnego SRT4, który zadebiutował w 2003 roku na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. W latach modelowych 2003-2005 sprzedano ponad 25 000 Dodge SRT4.

„Nie mogliśmy się doczekać, aby wprowadzić formułę SRT do Dodge Caliber,” powiedział Murphy. „Zupełnie nowa Dodge Caliber SRT4 zapewnia mocne doznania wydajnościowe, osiągając jednocześnie ponad 28 mil na galon na autostradzie. Nasza nowa SRT pocket rocket będzie świetna w prowadzeniu.”

Technologia Street and Racing
Od swojego powstania w 2002 roku, SRT wprowadziło na rynek 12 ekstremalnych pojazdów wysokiej wydajności, w tym Dodge Ram SRT10 z silnikiem Viper, Chrysler Crossfire SRT6 Coupe i Roadster, Chrysler 300C SRT8, Dodge Magnum SRT8, Dodge Charger SRT8, Dodge Viper SRT10 w wersji Cabrio i Coupe oraz Jeep® Grand Cherokee SRT8.

Każdy pojazd SRT prezentuje pięć kluczowych aspektów: styl zewnętrzny, który koresponduje z wizerunkiem marki; wnętrza inspirowane wyścigami; światowej klasy właściwości jezdne w dynamicznym zakresie; referencyjne hamowanie; oraz wyróżniający się napęd.

2.4L Turbo 6MT FWD (290 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2360 Cm3
Moc213.3 Kw @ 5700-6400 Rpm
290 Hp @ 5700-6400 Rpm
286 Bhp @ 5700-6400 Rpm
Moment obrotowy265 Lb-Ft @ 2000-5000 Rpm
359 Nm @ 2000-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R17
Długość173.8 In (4415 Mm)
Szerokość68.8 In (1748 Mm)
Wysokość60.4 In (1534 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna3190 Lbs (1447 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

2.4L Turbo 6MT FWD (295 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2360 Cm3
Moc217 Kw @ 6000-6400 Rpm
295 Hp @ 6000-6400 Rpm
291 Bhp @ 6000-6400 Rpm
Moment obrotowy268 Lb-Ft @ 2000-5600 Rpm
363 Nm @ 2000-5600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R17
Długość173.8 In (4415 Mm)
Szerokość68.8 In (1748 Mm)
Wysokość60.4 In (1534 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna3153 Lbs (1430 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4431 Lbs (2010 Kg)
Spalanie miasto18.8 Mpg Us (12.5 L/100Km)
Spalanie trasa34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)

2.4L Turbo 6MT FWD (303 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2360 Cm3
Moc223 Kw @ 6000 Rpm
303 Hp @ 6000 Rpm
299 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 6000 Rpm
352 Nm @ 6000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R17
Długość173.8 In (4415 Mm)
Szerokość68.8 In (1748 Mm)
Wysokość60.4 In (1534 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna2965.7 Lbs (1345 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.