Ford odświeżył pierwszą generację modelu Focus C-Max pod koniec 2006 roku i jednocześnie usunął nazwę „Focus” z oznaczenia, pozostawiając jedynie C-Max, aby promować swoją linię MPV, która dzieliła ten sam przydomek „Max”.
Amerykański producent zwiększył swoją obecność na europejskim rynku minivanów, konkurując z lepiej znanymi modelami Renault Scenic i Volkswagen Touran oraz innymi europejskimi producentami w tym segmencie. Ford miał jednak pewną przewagę, ponieważ w 2007 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku z większym rodzeństwem C-Max, modelem S-Max.
Podczas aktualizacji modelu Focus C-Max, oprócz rezygnacji z nazwy „Focus”, kompaktowy minivan zyskał również nowy wygląd. W ten sposób oddzielił się od linii Focus, ponieważ oba modele nie dzieliły już podobnego kształtu reflektorów. Nowsze lampy były smuklejsze i miały sportowy design zaprezentowany przez markę z niebieskim owalem. Dodatkowo, przedni zderzak był dostępny w bardziej agresywnej wersji, z szerszą, wyższą środkową kratką, po bokach której znajdowały się pionowe światła przeciwmgielne. Na koniec, tylne światła zostały zmienione na technologię LED.
Wnętrze C-Max zyskało znaczną poprawę jakości materiałów oraz nową deskę rozdzielczą. Dodatkowo, konsola centralna oferowała więcej miejsc do przechowywania, a dźwignia hamulca ręcznego została zaprojektowana na nowo. Podobnie jak jego nieodświeżone rodzeństwo, model z roku 2007 miał układ siedzeń 2+3, z pojedynczymi fotelami dla pasażerów z tyłu. Ford oferował również opcję panoramicznego szklanego dachu.
Pod maską producent zainstalował szeroką gamę silników zasilanych różnymi paliwami. Oprócz tradycyjnych wersji benzynowych lub turbo-diesla, Ford oferował C-Max z zasilaniem CNG (gazu ziemnego) lub etanolem na wybranych rynkach.
Ford zaprezentuje nowy wygląd modelu Ford C-MAX na tegorocznym Salonie Samochodowym w Bolonii. Nowy Ford C-MAX zyskał udoskonalone przednie nadwozie, które zawiera elementy „kinetycznego designu” firmy, a także znacznie poprawione wnętrze oraz szereg nowych funkcji.
Nowy Ford C-MAX będzie dostępny obok Forda S-MAX, który zdobył tytuł Samochodu Roku 2007, oferując dwa stylowe i sportowe pojazdy wielofunkcyjne.
„Pomimo że pierwotnie wprowadziliśmy ten pojazd jako Ford Focus C-MAX, zdecydowaliśmy się nadać odświeżonemu modelowi własną tożsamość, podobnie jak w przypadku S-MAX”, wyjaśnia Stephen Odell, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta Ford of Europe.
„Podstawą naszej strategii 'MAX’ jest zapewnienie klientom wszystkich cech, przestrzeni i elastyczności, których potrzebują w pojeździe rodzinnym, ale z stylem, który pozwala im wyróżniać się w tłumie i przede wszystkim maksymalizować przyjemność z jazdy,” powiedział Odell. „Zarówno nowy C-MAX, jak i większy S-MAX są wierne temu konceptowi – wszechstronne, wygodne i przestronne, a jednocześnie bardzo przyjemne w prowadzeniu.”
Świeży i nowoczesny
Przód samochodu wprowadza charakterystyczne wloty powietrza, a dolny grill wyróżnia się dużym odwróconym trapezem, kluczowym elementem kinetycznego designu.
Nowy zderzak jednoczęściowy integruje pionowe światła przeciwmgielne, które w połączeniu z nowymi lampami przednimi tworzą charakterystyczny i sportowy wygląd. Wraz z nową pokrywą silnika w kształcie trójplanowym, te elementy nadają C-MAXowi wyraźnie sportowy charakter, podkreślając motyw „energii w ruchu”, który tworzy kinetyczny design.
Nowa i innowacyjna technologia oświetleniowa obejmuje lampy przednie z wysoką intensywnością wyładowania (HID), które używają 'pasków świetlnych’ zamiast tradycyjnych żarówek parkingowych. Fluorescencyjne tuby w jasnoniebieskim kolorze podążają za kształtem świateł przednich i akcentują opadający przedni profil.
Z tyłu C-MAX otrzymuje przeprojektowany zderzak oraz nowe tylne światła LED. Zarówno przednie, jak i tylne zderzaki są niższe i pełniejsze niż wcześniej, co nadaje samochodowi mocny i zwrotny wygląd z każdej perspektywy. Nowe 'niebieskie szkło’ dodatkowo podnosi elegancję stylu pojazdu.
Nowy design wnętrza
Deska rozdzielcza, konsola centralna oraz wykończenia drzwi zostały zaprojektowane na nowo, z wykorzystaniem materiałów wyższej jakości. Nowe instrumenty charakteryzują się czytelną grafiką i są teraz podświetlane w ciepłym czerwonym kolorze.
Nowa konsola centralna oferuje dużo miejsca do przechowywania i jest wyposażona w gniazdo wejściowe dla systemu audio. Nowy C-MAX zawiera również dźwignię hamulca ręcznego w kształcie litery Z, co oszczędza miejsce i poprawia wygląd.
Nowe kolory wnętrza, nowe elementy graficzne jak wkładki w drzwiach z uchwytami w kształcie boomerangu, które pełnią również rolę podłokietników, większa przestrzeń do przechowywania oraz nowy design i materiały siedzeń dodają stylu, komfortu i praktyczności wnętrzu. Na nowym modelu dostępny będzie panoramiczny szklany dach, oferujący jasne i przestronne wnętrze, a jednocześnie chroniący przed ciepłem słońca dzięki powłoce „Solar Reflect”.