Wprowadzony na Salonie Samochodowym w Genewie w 2006 roku, Daewoo Epica został przemianowany na Holden Epica i wysłany do Australii na rok modelowy 2007, stając się istotnym konkurentem w segmencie średniej wielkości sedanów.
Po tym, jak General Motors kupił borykającego się z problemami producenta samochodów Daewoo w 2001 roku, amerykański gigant motoryzacyjny nieustannie pracował nad poprawą wizerunku koreańskiej marki. W efekcie, w 2002 roku zaprezentowano model zastępujący średniej wielkości sedana Leganza – Magnusa, który pozostał na rynku tylko cztery lata, zanim wprowadzono Epicę. Nowy model sprzedawany był pod różnymi nazwami, w zależności od kraju. Jako australijska marka i część grupy GM, Holden umieścił swoje logo na samochodzie, wprowadzając model Epica w 2007 roku i wkraczając do segmentu średniej wielkości sedanów z dobrze wyposażonym pojazdem produkowanym w Korei Południowej.
Ogólny kształt samochodu przypominał Magnusa, jednak jego przednia część była całkowicie nowa. Posiadała opływowe reflektory, które łączyły krzywe, organiczne kształty z ostrymi krawędziami. Szeroki grill pomiędzy nimi miał w środku logo Holdena i był ozdobiony chromowanymi detalami. Na dolnej części plastikowego zderzaka znajdował się prostokątny wlot powietrza, po bokach którego umieszczono okrągłe lampy przeciwmgielne.
Atrakcyjny profil samochodu podkreślała wznosząca się linia boczna, co nadawało mu sportowy wygląd. Dodatkowo, projekt kabiny z przesuniętym do przodu dachem charakteryzował się dużymi powierzchniami szklanymi i skośną tylną szybą. Krótkie, płaskie tylne nadwozie dopełniało całości. W 2007 roku Holden Epica początkowo oferowany był w dwóch wersjach: CDX i CDXi, w zależności od silnika, gdzie pierwsza wersja była wyposażona w 16-calowe aluminiowe felgi, a druga w zestaw 17-calowy. Obie wersje mogły być opcjonalnie doposażone w 18-calowe koła. Lusterka i klamki w kolorze nadwozia nadawały Epicie elegancki wygląd, szybko stając się konkurentem uznawanej i mocniejszej linii Commodore.
Dzięki przestronnej kabinie, 2007 Holden Epica zdobył uznanie wśród swoich użytkowników. Zaokrąglona, dwukolorowa deska rozdzielcza miała centralny panel, w którym znajdowały się wyświetlacz systemu klimatyzacji, sześciopłytowy odtwarzacz CD oraz popielniczka na dole. Kierownica z czterema ramionami, posiadająca przyciski do obsługi komputera pokładowego i systemu audio, otaczała zestaw trzech wskaźników, z prędkościomierzem na czołowej pozycji. Po lewej stronie znajdował się obrotomierz, a po prawej wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury płynu chłodzącego. Fotele przednie, pokryte materiałem, były wygodne i zapewniały nieco bocznego wsparcia. Z tyłu, klienci mogli cieszyć się rozkładaną (60/40) kanapą, wystarczająco szeroką dla trzech dorosłych osób. Ponadto, Holden oferował wnętrze wykończone skórą.