Poza tym, że słynie z niezawodnych samochodów, Honda była również znana z sportowych pojazdów, a model Civic Si cieszył się dużą popularnością wśród fanów japońskiej marki.
Nie ma co ukrywać; Civic był flagowym modelem japońskiego producenta. Jego przystępna cena, niesamowita niezawodność i niskie koszty utrzymania stanowiły kluczowe wartości tego samochodu. Dodatkowo, jego oszczędność paliwa była zadowalająca, pod warunkiem, że kierowca nie wciskał zbytnio pedału gazu. Jednak ci, którzy oczekiwali większej mocy, mogli wybrać wersję Si, która z biegiem lat stała się sensacją na ulicach, szczególnie wśród nastolatków. W efekcie, model z roku 2007 miał za zadanie podtrzymać renomę marki w trudnych czasach światowego kryzysu finansowego.
Chociaż jego wygląd nie zdradzał zbyt wiele na temat osiągów, Civic Si ujawniał swoje możliwości poprzez kilka szczegółów. Mimo że zachował sylwetkę czterodrzwiowego sedana, typowego dla codziennego użytku, miał mały czerwony znaczek Si na kratce chłodnicy. Ponadto, masywny zderzak nie był najładniejszy na rynku, a aby obniżyć koszty produkcji, Honda nie zainstalowała w nim lamp przeciwmgłowych jako standardu. Z profilu, 17-calowe aluminiowe felgi podkreślały sportowy charakter samochodu. Na końcu, producent ozdobił tył bagażnika małym skrzydłem oraz owalną, chromowaną końcówką wydechu umieszczoną poniżej tylnego zderzaka.
W środku, producent nie musiał już ukrywać swoich zamiarów i zainstalował fotele kubełkowe z wysokim oparciem z czarną tapicerką i czerwoną nicią. Z tyłu, kanapa była zaprojektowana dla dwóch pasażerów, chociaż było miejsce dla trzeciej osoby na środku. Si posiadał aluminiowe pedały i srebrne wykończenia, co dodatkowo podkreślało sportowy klimat.
Pod maską, Honda zainstalowała silnik o mocy 197 KM (200 PS) z naturalnym wtryskiem. Mógł kręcić się do 8000 obrotów na minutę, a jak można się spodziewać, był wyposażony w technologię VTEC. Sześciobiegowa skrzynia manualna przekazywała całą moc na przednie koła za pomocą mechanizmu różnicowego typu LSD.
Nowy model Honda Civic Si Sedan z 2007 roku łączy styl i osiągi wersji Coupe Si, a także po raz pierwszy wprowadza osiągi „Si” w wersji Sedan. Podobnie jak istniejące Coupe Si, Civic Si Sedan stanowi sportowy akcent w ofercie Civica, wyposażony w silnik 2.0 litra DOHC i-VTEC(R) o mocy 197 KM i 16 zaworach, który osiąga maksymalne obroty 8000 rpm – wszystko to współpracuje z precyzyjną 6-biegową skrzynią manualną oraz mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. System Vehicle Stability Assist(TM) (VSA(R)) z kontrolą trakcji jest standardem (dodanym również do Coupé Si jako wyposażenie standardowe na rok 2007).
Civic Si Sedan ukazuje potencjał sportowych osiągów platformy Civic i został zaprojektowany, aby pokonywać kręte drogi jak sportowy samochód, przyspieszać od 0 do 60 km/h w krótkim czasie, a jednocześnie oferować codzienną praktyczność Civica z jego legendarną jakością, wyrafinowaniem i trwałością. Jego unikalne nadwozie obejmuje niskoprofilowy tylny spojler, aerodynamiczną osłonę oraz emblematy Si z przodu i z tyłu. Podobnie jak Civic Si Coupe, Civic Si Sedan ma sportowe wnętrze z głęboko profilowanymi siedzeniami, czerwonymi szwami, podświetlanymi na czerwono wskaźnikami oraz skórzaną kierownicą i gałką zmiany biegów.
Civic Si Sedan oparty jest na ciemnosrebrnych 17-calowych felgach aluminiowych (nowy kolor na rok 2007, także zastosowany w Civic Si Coupe) z oponami wysokowydajnymi 215/45R17 (opony letnie dostępne), a zatrzymuje się za pomocą wentylowanych tarcz hamulcowych o średnicy 11,8 cala z przodu oraz stałych tarcz o średnicy 10,2 cala z tyłu. Ustawienia zawieszenia są podobne do Civic Si Coupe, z tymi samymi wartościami sprężyn i średnicą tylnych stabilizatorów, lecz z nieco innym strojeniem amortyzatorów i średnicą przednich stabilizatorów, które najlepiej pasują do dłuższego rozstawu osi wynoszącego 106,3 cala (+2 cale w porównaniu do coupe).
Silnik Civic Si Sedan o pojemności 2.0 litra, z 16 zaworami i DOHC produkuje 197 KM przy 7800 rpm oraz 139 lb-ft momentu obrotowego przy 6100 rpm. Civic Si Sedan ma unikalne strojenie dolotu i wydechu, które podkreśla moment obrotowy silnika K20Z3 przy niskich obrotach. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje VSA oraz ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD). System VSA zapewnia kontrolę startu, nadsterowności oraz podsterowności poprzez modulowanie mocy silnika oraz/lub niezależne stosowanie ciśnienia hamulcowego do każdego koła. VSA można ręcznie dezaktywować.
Wnętrze Civic Si Sedan jest w pełni wyposażone i ma podwójną deskę rozdzielczą, która ukazuje futurystyczny design oraz szybki dostęp do wskaźników, w tym wskaźnika ogranicznika obrotów i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Kierownica z regulacją w poziomie i w pionie, obszyta skórą, jest standardem, podobnie jak głęboko profilowane sportowe siedzenia oraz czarno-czerwony schemat kolorów wnętrza Si. System audio premium 7-głośnikowy o mocy 350 watów z subwooferem oferuje regulację głośności w zależności od prędkości (SVC), możliwość odtwarzania MP3/WMA, gniazdko do podłączenia zewnętrznego źródła audio oraz radio satelitarne XM(R) (dostępne w modelach z nawigacją). Dodatkowe funkcje to tylne siedzenie dzielone 60/40, elektrycznie otwierany szyberdach, ambientowe oświetlenie konsoli, bezkluczykowy dostęp z systemem zabezpieczeń, elektryczne szyby, centralny zamek, podwójny licznik kilometrów oraz wskaźnik Maintenance Minder(TM). System nawigacji satelitarnej Honda Satellite-Linked Navigation System(TM) z aktywacją głosową jest dostępny.
W ramach inicjatywy Hondy „Bezpieczeństwo dla wszystkich”, systemy bezpieczeństwa obejmują wyłączną strukturę nadwozia Honda Advanced Compatibility Engineering(TM) (ACE(TM)), która poprawia kompatybilność przy czołowych zderzeniach. Struktura ACE poprawia zarządzanie energią przy zderzeniach czołowych dzięki sieci nośnych struktur w przedniej części pojazdu. Dodatkowo Civic oferuje długą listę standardowego wyposażenia bezpieczeństwa, w tym poduszki powietrzne kurtynowe, poduszki powietrzne boczne z detekcją pozycji pasażera (OPDS), aktywne zagłówki, 4-kanałowy system ABS z EBD oraz VSA z kontrolą trakcji. Zaangażowanie Hondy w bezpieczeństwo obejmuje również pieszych oraz pasażerów pojazdu. Aby pomóc w zmniejszeniu obrażeń u pieszych w przypadku zderzenia, maska i obszary błotników Civica są zaprojektowane tak, aby ulegały deformacji w przypadku kontaktu z głową dorosłego lub dziecka.
Całkowicie nowa Honda Civic z 2006 roku zdobyła wysokie uznanie, w tym prestiżową nagrodę Car of the Year 2006 magazynu Motor Trend, a panel 49 niezależnych dziennikarzy motoryzacyjnych przyznał Civicowi tytuł North American Car of the Year 2006.