2007 Jeep Wrangler JK

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2007 Jeep Wrangler JK

Przejdź do galerii zdjęć2007 Jeep Wrangler JK

Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w 2006 roku Jeep zaprezentował trzecią generację modelu Wrangler, znaną jako JK, która wprowadziła znaczące ulepszenia w porównaniu do swojego poprzednika, w tym pięciodrzwiową wersję nadwozia.

Kontynuacja produkcji ikonicznego pojazdu bez jego zepsucia, a jednocześnie poprawa modelu nie była łatwym zadaniem. Wiele innych producentów samochodów próbowało i spektakularnie poniosło porażkę. Jeep już doświadczył tego z serią Cherokee i nie chciał ryzykować niczego z Wranglerem. W rezultacie, gdy amerykańska marka zaprezentowała publiczności koncepcyjny model Gladiator na targach motoryzacyjnych w Detroit w 2005 roku, uważnie obserwowała reakcje klientów, a wyniki były pozytywne: ukochany off-roader zmierzał w dobrym kierunku. W 2006 roku nadszedł moment prawdy, a dyrektor generalny Chryslera, Tom LaSorda, wszedł na scenę, gdy wspiął się po schodach i przedarł przez szklaną ścianę. Pomysł nie był nowy, wcześniej wykorzystał go Bob Lutz przy premierze serii Grand Cherokee w 1992 roku, ale efekt był podobny. Jednak w przeciwieństwie do słynnego wejścia, nowe było z niecierpliwością oczekiwane przez klientów, mimo że na pierwszy rzut oka wyglądało identycznie.

Pomimo że Wrangler JK miał okrągłe reflektory i siedmiożebrową kratkę, które były charakterystyczne dla jego poprzednika, był zupełnie nowym pojazdem. Żaden z paneli nie został przeniesiony z wersji TJ. Reflektory były lekko zagłębione, a pod nimi zamontowano okrągłe kierunkowskazy. To było nowe, klienci tego się nie spodziewali, ale docenili to. Ponadto zderzak był dłuższy i miał plastikową osłonę, która przypominała ławkę. Nowe standardy bezpieczeństwa wymagały ochrony dla pieszych, a poprzednio stosowany stalowy zderzak nie mógł tego zapewnić.

Z profilu, dwudrzwiowy Wrangler JK miał wystające zawiasy drzwi, podobnie jak jego poprzednicy, ale klamki były całkowicie nowe. Zamiast wysoko zamontowanych, wkomponowanych w nadwozie klamek, otrzymał uchwyty z dużymi, okrągłymi przyciskami do otwierania. Można je było łatwo obsługiwać w rękawicach. Na zewnętrznych krawędziach przednich błotników producent zamontował małe kierunkowskazy, rozwiązując problem związany z przepisami bezpieczeństwa. Masywne lusterka drzwi były nieskalowane i zamontowane na mechanizmie, który umożliwiał ich szybkie złożenie bez uszkodzenia. Jak wszystkie Wranglery przed nim, JK był dostępny z demontowanym, plastikowym dachem twardym z oknami bocznymi i demontowanymi panelami nad siedzeniem kierowcy i pasażera z boku. To był pierwszy taki przypadek w tym samochodzie. Z tyłu, parę prostokątnych, pionowych świateł tylnych flankowało drzwi z zawiasami bocznymi, na których zamontowano zapasowe koło na wzmocnionej podstawie.

Wnętrze kontynuowało ideę modułowego projektu, z centralnym panelem, w którym znajdował się nowy system infotainment z nawigacją satelitarną, odtwarzaczem CD i portem USB, w zależności od rynku. Niższe wersje były natomiast wyposażone w podstawowy system stereo. Przed kierowcą znajdował się nowy zestaw wskaźników, który pokazywał jedynie wskazania prędkościomierza i obrotomierza, a także wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Producent uznał, że pozostałe wskaźniki nie były potrzebne. Dzięki wydłużonemu o dwa cale (5 cm) rozstawowi osi w porównaniu do generacji TJ, z tyłu miał nieco więcej przestrzeni dla dwóch dorosłych osób, choć nie nadawał się do długich podróży.

Pod maską, najważniejszą nowością było wprowadzenie turbodiesla o pojemności 2,8 litra, który okazał się skuteczny, oszczędny i dynamiczny dla swoich użytkowników. Jeep zrezygnował z poprzedniego silnika benzynowego o pojemności 2,5 litra. Wszystkie wersje były dostępne z sześciobiegową manualną lub czterobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Nowa gama Jeep Wrangler zaskoczyła kierowców i entuzjastów terenowych, gdy została wprowadzona na rynek w 2007 roku. Jeepowi udało się zachować klasyczny „solidny” wygląd i odczucie, nie pozwalając, aby ekstremalne właściwości terenowe nowego modelu wpłynęły na jego dynamikę jazdy po drogach ani na rolę komfortowego samochodu rodzinnego na co dzień.

Dwu-drzwiowy Jeep Wrangler oraz dłuższy cztero-drzwiowy Jeep Wrangler Unlimited zaczynają się od zaledwie £18,595. Z ekonomią paliwową wynoszącą prawie 30 mpg oraz opcją automatycznej skrzyni biegów i składanym twardym dachem, nowa gama Wrangler naprawdę się wyróżnia.

Simon Elliott, dyrektor zarządzający Chrysler UK, powiedział: „Nowy model stanowi znaczący krok naprzód w porównaniu do starego pojazdu, ponieważ po raz pierwszy oferuje silnik wysokoprężny, wybór modeli dwu- i cztero-drzwiowych, znacznie lepsze właściwości jezdne, obniżony poziom hałasu oraz szereg funkcji bezpieczeństwa, a także zupełnie nową kabinę z miejscem w modelu Unlimited dla pięciu dorosłych i ich bagażu.”

Bazując na udanej, pierwotnej formule Jeepa z nową ramą, nowym nadwoziem i całkowicie odświeżonym wnętrzem, nowymi silnikami, systemem ESP oraz kontrolą trakcji na hamulcach, najnowszy Jeep Wrangler oferuje większe możliwości i doskonałe właściwości jezdne bez utraty charakterystycznych cech Jeepa.

Wrangler i Wrangler Unlimited oferują zarówno demontowalne drzwi z pełnymi ramami, jak i składane przednie szybki, razem z demontowalnym twardym dachem, co zapewnia więcej opcji jazdy na świeżym powietrzu. Freedom Top™ to trójczęściowy modułowy twardy dach, który zawiera oddzielne panel lewy i prawy dla przednich pasażerów, które można zdemontować i przechować w pojeździe, a także tylną sekcję, którą można zdjąć osobno.

„Połączenie wygody czterodrzwiowego z unikalnym otwartym designem Jeep Wrangler i niezrównanymi zdolnościami terenowymi sprawia, że cztero-drzwiowy Jeep Wrangler Unlimited jest jedynym cztero-drzwiowym kabrioletem na świecie,” dodał Simon Elliott. „Wrangler Unlimited oferuje ponad dwa razy większą pojemność bagażową niż dwu-drzwiowy Wrangler, ale nie rezygnuje z zabawy. Kierowcy, którzy chcą dojechać wszędzie i robić cokolwiek, mogą teraz zrobić to z większą liczbą rodziny i przyjaciół niż kiedykolwiek wcześniej.”

Chociaż większość Wranglerów i Wranglerów Unlimited sprzedawanych w Wielkiej Brytanii będzie napędzana nowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,8 litra, kilka modeli Jeep Wrangler 'Rubicon’ będzie oferować nowy silnik benzynowy o pojemności 3,8 litra oraz szereg dodatkowych funkcji terenowych, co uczyni go najlepszym wranglerem terenowym w historii i najlepszym standardowym pojazdem terenowym dostępnym w Wielkiej Brytanii.

Na rok 2008 dodano nowe funkcje, w tym system ostrzegania o ciśnieniu w oponach oraz opcjonalny system infotainment MyGig z nawigacją satelitarną we wszystkich modelach Wrangler.

Więcej właściwości jezdnych

Poprawiając swoje legendarne zdolności 4×4, Jeep Wrangler i Wrangler Unlimited oferują znacznie bardziej wyrafinowane doświadczenia na drodze dzięki nowej ramie, która jest o 100% sztywniejsza w zginaniu i o 50% sztywniejsza w skręcie, a także udoskonalonej pięciowahaczowej zawieszeniu z przodu i z tyłu. Co więcej, nowa geometria układu kierowniczego i zawieszenia zapewnia precyzyjne właściwości jazdy i prowadzenia, podczas gdy nowe techniki tłumienia dźwięku redukują hałas w kabinie o ponad 20%.

„Jeep Wrangler osiąga nowe poziomy komfortu, prowadzenia i wyrafinowania na drodze – osiągnięcie, które zrealizowano, jednocześnie zwiększając jego zdolności terenowe,” powiedział Mike Donoghue, wiceprezydent – Zespół ds. produktów z ramą. „Nowe zawieszenie pozwala Jeep Wranglerowi na bardziej płynne pokonywanie zakrętów z mniejszym ruchem bocznym, zapewnia lepsze odczucie prowadzenia na środku oraz skuteczniej pochłania nierówności i pęknięcia na drodze.”

Amortyzatory Jeep Wrangler są dostrojone, by zapewnić lepszą równowagę między ruchem opuszczania a odbicia, osiągając niezwykle responsywne zawieszenie.

Układ kierowniczy Jeep Wrangler z kulką recyrkulacyjną charakteryzuje się solidnym układem łączenia drążków, zapewniając jak najsztywniejsze połączenie w pojeździe z osiami sztywnymi dla precyzyjnego prowadzenia na środku. Niższe współczynniki sprężyn w zawieszeniu zapewniają bardziej miękką, komfortową jazdę na drodze.

Standardem w całej gamie Wrangler jest Elektroniczny Program Stabilizacji (ESP), który pomaga kierowcy w utrzymaniu stabilności kierunkowej pojazdu w trudnych manewrach na każdej nawierzchni. ESP działa w harmonii z układem różnicowym zablokowanym, które mają na celu poprawę trakcji pojazdu, jeśli jedno koło znajduje się na lodzie lub żwirze, a drugie na suchej nawierzchni.

Ulepszona kabina

Wnętrze Jeep Wrangler i Wrangler Unlimited zaprojektowano z myślą o funkcjonalności, zwiększonym komforcie pasażerów i poprawionej ergonomii. Przestronna, wytrzymała kabina charakteryzuje się nowym panelem instrumentów i centralnym zestawem, a także nowymi wysokimi fotelami kubełkowymi z przodu.

Fotele przednie są wyprofilowane i dopasowane do ciała, a regulacja wysokości fotela kierowcy jest standardem dla optymalnej pozycji siedzącej i komfortu. Modele Sahara i Rubicon wyróżniają się materiałem YES Essentials – łatwym do pielęgnacji, odpornym na plamy i antygrzybicznym, który chroni fotele przed plamami, zapachami i odbarwieniami.

2.8L CRD 5AT AWD (177 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2777 Cm3
Moc130 Kw @ 3800 Rpm
177 Hp @ 3800 Rpm
174 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy302 Lb-Ft @ 2000 Rpm
409 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/75R16
Długość166.14 In (4220 Mm)
Szerokość73.62 In (1870 Mm)
Wysokość70.86 In (1800 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.81/61.81 In (1
Rozstaw osi95.27 In (2420 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika5 Cuft (142 L)
Aerodynamika (Cd)0.55
Masa własna3990 Lbs (1810 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4813 Lbs (2183 Kg)
Spalanie miasto19.4 Mpg Us (12.1 L/100Km)
Spalanie trasa28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Średnie spalanie24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Emisja CO2255 G/Km

2.8L CRD 6MT AWD (177 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2777 Cm3
Moc130 Kw @ 3800 Rpm
177 Hp @ 3800 Rpm
174 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy302 Lb-Ft @ 2000 Rpm
409 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna111.8 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/75R16
Długość166.14 In (4220 Mm)
Szerokość73.62 In (1870 Mm)
Wysokość70.86 In (1800 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.81/61.81 In (1
Rozstaw osi95.27 In (2420 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika5 Cuft (142 L)
Aerodynamika (Cd)0.55
Masa własna3924.2 Lbs (1780 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4746.5 Lbs (2153 Kg)
Spalanie miasto18.5 Mpg Us (12.7 L/100Km)
Spalanie trasa28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Średnie spalanie23.7 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2263 G/Km

3.8L V6 4AT AWD (198 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3778 Cm3
Moc145.6 Kw @ 5000 Rpm
198 Hp @ 5000 Rpm
195 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy232 Lb-Ft @ 4000 Rpm
315 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/75R16
Długość166.14 In (4220 Mm)
Szerokość73.62 In (1870 Mm)
Wysokość70.86 In (1800 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.81/61.81 In (1
Rozstaw osi95.27 In (2420 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika5 Cuft (142 L)
Aerodynamika (Cd)0.55
Masa własna3792 Lbs (1720 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4835 Lbs (2193 Kg)
Spalanie miasto14.3 Mpg Us (16.4 L/100Km)
Spalanie trasa26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Średnie spalanie20.3 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Emisja CO2275 G/Km

3.8L V6 6MT AWD (198 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3778 Cm3
Moc145.6 Kw @ 5000 Rpm
198 Hp @ 5000 Rpm
195 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy232 Lb-Ft @ 4000 Rpm
315 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/75R16
Długość166.14 In (4220 Mm)
Szerokość73.62 In (1870 Mm)
Wysokość70.86 In (1800 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.81/61.81 In (1
Rozstaw osi95.27 In (2420 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika5 Cuft (142 L)
Aerodynamika (Cd)0.55
Masa własna3759 Lbs (1705 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4802 Lbs (2178 Kg)
Spalanie miasto14.5 Mpg Us (16.2 L/100Km)
Spalanie trasa26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Średnie spalanie20.5 Mpg Us (11.5 L/100Km)
Emisja CO2273 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.