Podczas gdy pozostałe modele Wrangler JK mogą być doskonałymi towarzyszami podczas dojazdów do szkoły i jazdy po mieście, Rubicon plasował się w czołówce najlepszych pojazdów terenowych dostępnych na rynku.
Premiera generacji Wranglera rozpoczęła nowy rozdział w historii tej marki. Był to nie tylko pierwszy model w pięciodrzwiowej wersji, ale również wyposażony w najlepsze dostępne komponenty i cechy dedykowane do jazdy w terenie. Wzmocniona skrzynia biegów, większe koła i wyższa moc przekształciły zwykłego Wranglera w terenowego potwora, zdolnego pokonywać najtrudniejsze przeszkody napotkane na leśnych szlakach. Jeep nie zaprojektował Rubiconu samodzielnie. Skonsultował się z entuzjastami, partnerami dostarczającymi części zamienne oraz specjalistami. W efekcie, auto wyposażono w cały niezbędny sprzęt, aby mogło przemieszczać się po najtrudniejszych szlakach terenowych prosto z salonu. Jego krótki rozstaw osi, wytrzymałe osie i oszałamiająco niskie przełożenie biegów przekształciły pojazd w poważnego konkurenta dla takich aut jak Klasa G czy Land Cruiser. Co ważne, wyposażono go we wszystkie niezbędne udogodnienia, aby był wygodnym pojazdem miejskim.
Coś w przedniej części samochodu sprawiało, że wyglądał nieco inaczej niż jego bracia. Była tam przerwa, która oddzielała nadkola od przedniego zderzaka, a prześwit był oczywiście wyższy, dzięki większym kołom. Dodatkowo, producent zainstalował światła przeciwmgielne bliżej środka pojazdu, a nie poniżej reflektorów, jak w przypadku jego rodzeństwa. Mimo to, zwężone reflektory, nachylony ku tyłowi grill z siedmioma żebrami oraz okrągłe kierunkowskazy były wspólne dla całej rodziny Wranglerów.
Z profilu wyższy prześwit stał się jeszcze bardziej widoczny, co przekładało się na wyższą sylwetkę pojazdu. Zamiast kroków bocznych, pojazd był wyposażony w zestaw osłon, które chroniły nadwozie podczas jazdy po kamieniach. Czarne lusterka i klamki były podobne do tych z reszty serii Wrangler JK. Z tyłu, przerwa między nadkolami a oponami była wystarczająco duża, aby umożliwić długozasięgowej zawieszeniu pracę. Za nimi, producent umieścił korek wlewu paliwa w czarnej plastikowej obudowie. Z tyłu pojazdu znajdowały się drzwi otwierane na bok oraz wysięgnik, który podtrzymywał zapasowe koło. Podobnie jak w pozostałych modelach, Wrangler Rubicon był dostępny z modułowym, demontowalnym twardym dachem i mógł być prowadzony bez drzwi oraz ze złożoną przednią szybą, podczas gdy pasażerowie byli chronieni przez wytrzymałą klatkę zabezpieczającą.
Wnętrze było podobne do reszty serii Wrangler, z modułowym plastikowym panelem deski rozdzielczej. Zespół wskaźników zawierał duże tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza, a także mniejsze wskaźniki poziomu paliwa i temperatury chłodziwa. Oprócz radia, w centralnej konsoli znajdowały się przyciski do zablokowania osi i rozłączenia stabilizatora. Pomiędzy przednimi pasażerami, na konsoli środkowej, producent umieścił dźwignię zmiany biegów (lub selektor biegów automatycznej skrzyni biegów, w zależności od opcji) oraz dźwignię do napędu na cztery koła. Jak w każdym innym trójdrzwiowym Wranglerze, pasażerowie z tyłu nie mieli zbyt wiele miejsca na nogi, mimo że rozstaw osi był o dwa cale (5 cm) dłuższy w porównaniu do Wranglera TJ.
Pod jego maską, Rubicon był zupełnie innym rodzajem terenowego potwora. Jego osie Dana 44 o podwyższonej wytrzymałości z blokadą przednich i tylnych dyferencjałów były specyficzne dla tego modelu. Posiadał również unikalną przekładnię niskiego zakresu 4.0:1 na rynku. Jego nie-Rubiconowy odpowiednik miał przełożenie 2.7:1. Moc pochodziła z jednostki benzynowej V6 o pojemności 3.8 litra lub 2.8-litrowego silnika diesla z turbodoładowaniem dostarczonego przez VM Motori, w zależności od rynku.
Większe możliwości terenowe – Zwiększona wysokość prześwitu, większe koła i opony, ulepszone przednie i tylne osie sztywne Dana, dostępne transfery nowej generacji Command-Trac(R) i Rock-Trac™, nowe elektryczne blokady osi oraz elektronicznie odłączana przednia stabilizator
Większa finezja na drodze – Całkowicie nowa, o 100 procent sztywniejsza rama, o 2 cale dłuższy rozstaw osi, o 3,5 cala szerszy tor, niższe stawki sprężyn, zaawansowane strojenie amortyzatorów, zwiększone skoki kompresji i odbicia
Więcej przestrzeni i komfortu w wnętrzu – 4,6 cala więcej miejsca na biodra i 5,1 cala więcej miejsca na ramiona, dodatkowe 2 cale w kabinie, 1 cal w tylnej przestrzeni na nogi oraz 2 cale za tylnymi siedzeniami
Więcej opcji na świeżym powietrzu – Dziesiątki różnych kombinacji drzwi, dachu i przedniej szyby; nowy trzyelementowy modułowy twardy dach i innowacyjny soft top Sunrider™
Więcej mocy i momentu obrotowego – Nowy silnik V-6 o pojemności 3,8 litra z mocą 205 koni mechanicznych i momentem obrotowym 240 lb-ft
Więcej bezpieczeństwa – Elektroniczny program stabilizacji (ESP), elektroniczna kontrola przewrócenia, poduszki powietrzne o podwójnym działaniu, boczne poduszki powietrzne montowane w siedzeniach oraz system klasyfikacji pasażerów (OCS)
Więcej wygody – Dostępne elektryczne szyby i zamki, pełnoekranowy system nawigacji, 368-watowy system stereo Alpine(R) z funkcją MP3, radio satelitarne SIRIUS
Jeep(R) przedstawia całkowicie nowego Wranglera z 2007 roku, najbardziej zdolnego samochodu terenowego na świecie – i nie tylko.
Będąc bezpośrednim następcą oryginalnego Jeepa – 1941 Willys MB – całkowicie nowy Jeep Wrangler z 2007 roku ewoluuje z ponad 65-letniego dziedzictwa legendarnego przywództwa 4×4. Budując na sukcesie oryginalnej formuły Jeepa z całkowicie nową ramą, projektami zewnętrznymi i wewnętrznymi, silnikiem oraz funkcjami bezpieczeństwa i wygody, Jeep Wrangler oferuje więcej możliwości, przestrzeni wewnętrznej i komfortu, finezji, mocy oraz radości z jazdy na świeżym powietrzu.
„Całkowicie nowy Jeep Wrangler z 2007 roku toruje drogę, której żaden inny pojazd nie może naśladować,” powiedział Jeff Bell, wiceprezydent – Jeep, Chrysler Group. „Tak jak to miało miejsce przy jego premierze w 1941 roku, Jeep Wrangler wyznacza nowy standard w zakresie zdolności terenowych.
„Z większymi możliwościami terenowymi, większą wszechstronnością, większą mocą, większą finezją na drodze oraz większym komfortem i przestrzenią, całkowicie nowy Jeep Wrangler z 2007 roku kontynuuje swoją legendę jako ikona marki Jeep. Mówiąc wprost, to najlepszy Jeep Wrangler w historii,” dodał Bell.
Oferowany w trzech modelach – Wrangler X, Sahara i Rubicon – całkowicie nowy Jeep Wrangler z 2007 roku jest smukły, wytrzymały i prosty, osiągając najlepsze w swojej klasie możliwości terenowe, jednocześnie zapewniając prawdziwe doświadczenie jazdy na świeżym powietrzu. Z solidnymi osiami, demontowanymi drzwiami, odsłoniętymi zawiasami, składanym przednim szybą oraz innowacyjnymi, demontowanymi i konwertowalnymi dachami, Jeep Wrangler zachowuje cenione wartości marki, takie jak wolność, przygoda, mistrzostwo i autentyczność.