Jeep zaprezentował trzecią generację modelu Wrangler, JK, w 2006 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Ameryce Północnej, a wraz z już znanym modelem trzydrzwiowym, producent wprowadził także wersję pięciodrzwiową.
W 2004 roku Jeep postanowił sprawdzić, czy będzie zainteresowanie dłuższą wersją Wranglera, LJ, i klienci byli zachwyceni. W efekcie, w modelu na rok 2007, obok wprowadzenia JK, amerykański producent zaprezentował pięciodrzwiową, dłuższą wersję pojazdu. Mimo że wersja Unlimited miała gorszy kąt rampowy niż jej trzydrzwiowy odpowiednik, zapewniała lepszy komfort pasażerów. Dodatkowo, kierowca nie musiał wybierać między bagażem a przyjaciółmi w kabinie podczas wyprawy na kemping. Wrangler w końcu stał się odpowiednim towarzyszem zarówno w codziennych podróżach, jak i podczas wyjazdów. Jeepowi udało się unowocześnić pojazd, nie rezygnując z głównych zalet solidnego SUV-a terenowego. Wciąż był to samochód o konstrukcji na ramie, ale wyposażony w wszystkie specjalistyczne funkcje, co czyniło go pożądanym autem na przygody.
Od przodu producent umieścił całkowicie nową atrapę chłodnicy w porównaniu do swojego poprzednika, chociaż na pierwszy rzut oka wydawały się one takie same. Zmiany obejmowały jednak wklęsłe reflektory, pochyloną kratkę z siedmioma szczelinami oraz okrągłe lampy sygnalizacyjne umieszczone pod lampami głównymi. Dodatkowo, producent dodał plastikową osłonę dla metalowego zderzaka, aby spełnić nowe normy bezpieczeństwa w zakresie ochrony pieszych.
Z profilu Wrangler Unlimited miał tę samą przednią powierzchnię co jego trzydrzwiowy odpowiednik aż do słupków B. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, które miały wpuszczane klamki, generacja JK wyposażona była w klamki typu grab oraz duże, okrągłe przyciski, które można było łatwo obsługiwać w rękawicach. Podobnie jak w innych Jeepach Wrangler, także ten model posiadał wystające zawiasy dla zdejmowanych drzwi. Dodatkowo, szerokie błotniki na obu osiach chroniły nadwozie przed kamieniami wyrzucanymi przez koła. W przeciwieństwie do wcześniejszego modelu Wrangler LJ (długa wersja TJ) z lat 2004-2006, model JK Unlimited z 2006 roku był dostępny z progami bocznymi. Mimo większego bagażnika niż w wersji trzydrzwiowej, producent nadal umieścił zapasowe koło na tylnych drzwiach otwieranych na bok, choć na specjalnej podstawce.
Wnętrze, Jeep włożył dużo wysiłku w stworzenie nowoczesnego wyglądu deski rozdzielczej. Znajdował się na niej zestaw wskaźników zaledwie czterema wskaźnikami, które pokazywały tylko najważniejsze dane: prędkość, obroty, poziom paliwa i temperaturę płynu chłodzącego. Na centralnej konsoli producent zainstalował nową jednostkę multimedialną, która obejmowała nawigację satelitarną, odtwarzacz CD i port USB do muzyki MP3, w zależności od rynku. Niższe wersje wyposażone były jedynie w podstawowe radio CD. W centralnej konsoli znajdowała się dźwignia selektora biegów do automatycznej skrzyni biegów (lub drążek do manualnej) oraz dźwignia do dwubiegowej skrzyni rozdzielczej. Dodatkowo, wysoki podłokietnik z przestrzenią do przechowywania pomiędzy sprawiał, że życie pasażerów z przodu było wygodniejsze. Z tyłu, płaska, składana kanapa mogła pomieścić do trzech osób, oferując wystarczającą ilość miejsca na nogi i głowę, ale niewystarczającą przestrzeń na ramiona podczas dłuższych podróży.
Pod maską, w zależności od rynku, producent zainstalował albo silnik benzynowy V6 3,8 litra, albo czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2,8 litra. Wersja benzynowa mogła być połączona z sześciobiegową skrzynią manualną lub czterobiegową automatyczną, podczas gdy silnik wysokoprężny przekazywał moc na koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej lub pięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
<>
Prezentując wyjątkowy, czterodrzwiowy, otwarty design, całkowicie nowy Jeep® Wrangler Unlimited z 2007 roku poszerza doświadczenie marki Jeep o nowe wymiary. Z miejscem dla pięciu dorosłych pasażerów – to pierwszy taki model Wrangler – oraz największą przestrzenią bagażową, jaką kiedykolwiek oferowano w Wranglerze, Unlimited łączy w sobie doskonałe możliwości terenowe z codzienną praktycznością.
Nowy Jeep Wrangler Unlimited z 2007 roku przybiera formy średniej wielkości SUV-a, oferując jeszcze większy komfort i przestronność, wszechstronność, opcje otwartego dachu, zdolności terenowe, usprawnienia na drodze, a także dodatkowe funkcje wygody i bezpieczeństwa, jak również większą moc i efektywność paliwową.
„Łącząc wygodę czterodrzwiowego pojazdu z unikalnym otwartym designem Wranglera oraz niezrównanymi możliwościami terenowymi, całkowicie nowy Jeep Wrangler Unlimited z 2007 roku jest jedynym czterodrzwiowym kabriolet na rynku” – powiedział George Murphy, starszy wiceprezydent ds. marketingu globalnego grupy Chrysler. „Wrangler Unlimited poszerza doświadczenie marki Jeep oraz jej kluczowe wartości – wolność, przygodę, mistrzostwo i autentyczność – dla szerszego grona klientów, którzy zawsze pragnęli Wranglera, ale także więcej przestrzeni i wszechstronności.”
Nowy Jeep Wrangler Unlimited z 2007 roku ma rozstaw osi wynoszący 116 cali, uzyskany dzięki dodaniu 20,6 cala do standardowego rozstawu osi wynoszącego 95,4 cala w nowym Wranglerze z 2007 roku. Ta dodatkowa długość pozwala na większe tylne siedzenie z trzema miejscami do siedzenia, jak również zapewnia więcej miejsca na biodra, nogi i ramiona. Ponadto Wrangler Unlimited oferuje prawie trzykrotnie więcej przestrzeni bagażowej z tyłu.
Dostępny w wersjach z napędem na dwie i cztery koła, Jeep Wrangler Unlimited wykorzystuje tę samą konfigurację zawieszenia z pięcioma wahaczami, co standardowy Jeep Wrangler z 2007 roku. Nowy Jeep Wrangler Unlimited zachowuje także cenione, demontowalne drzwi pełno- i półramowe, odsłonięte zawiasy, składany przednią szybę oraz innowacyjne, demontowalne i składane dachem.