Kiedy Jeep zaprezentował trzecią generację modelu Wrangler, JK, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w 2006 roku, wersja Unlimited była dużym zaskoczeniem, a następnie producent wprowadził na rynek Unlimited Rubicon, co było niespodziewanym wydarzeniem.
Jeep zawsze kojarzył się z terenowymi szlakami, trudnymi terenami i przygodowymi wyzwaniami w górach, na skałach, w błocie, na piasku i w innych sytuacjach, które Matka Natura mogła zafundować na lądzie. Jego przodkowie walczyli o wolność w II wojnie światowej, w Korei i w innych wrogich rejonach Ziemi. Wkrótce osoby poszukujące przystępnego, łatwego do prowadzenia SUV-a terenowego zaczęły zwracać uwagę na pojazdy Jeep. Model CJ (Civilian Jeep) stał się nie tylko autem, ale ikoną na rynku, a jego dziedzictwo kontynuowane było w gamie Wranglera. Choć wcześniejsze generacje tego modelu, YJ i TJ, były cenione za swoje możliwości, klienci potrzebowali czegoś więcej od swoich pojazdów przygodowych. Nie miały wystarczająco dużo miejsca dla rodzin, a pojazd nie mógł równać się z innymi SUV-ami, takimi jak Toyota Land Cruiser czy Mercedes-Benz G-Class. Jeep ich wysłuchał, a Unlimited Rubicon był odpowiedzią na ich potrzeby. Co więcej, nie kosztował fortuny, a oprócz ulepszeń technicznych, oferował również w pełni wyposażoną kabinę.
Z przodu, Unlimited Rubicon dzielił przednią osłonę z wersją trzydrzwiową. Posiadał wklęsłe, okrągłe reflektory i pochyloną do tyłu kratkę z siedmioma szczelinami, jak reszta rodziny. Miał jednak inny zderzak, który integrował lampy przeciwmgielne bliżej centrum pojazdu. Dodatkowo, odstęp między przednimi błotnikami a zderzakiem był wyraźnym sygnałem, że to nie jest zwykły Wrangler.
Z profilu wyraźnie widać było większy prześwit, nawet dla niewykwalifikowanego oka, zwłaszcza gdy pojazd był wyposażony w duże opony MT. Wydłużona wersja Wrangler Rubicon wciąż miała slidery ochronne pod bocznymi progami, które chroniły nadwozie przed kamieniami podczas jazdy po skałach. Tak jak reszta gamy Wrangler JK, wersja Unlimited Rubicon miała demontowany twardy dach. Z tyłu producent umieścił zapasowe koło na drzwiach tylnych otwieranych na bok, na specjalnym uchwycie.
Dzięki modułowej konstrukcji, wersja Unlimited Rubicon Wranglera mogła pomieścić do pięciu osób w swojej kabinie. Jeep zrobił ją nieco szerszą niż w generacji TJ, a podwozie Unlimited było wystarczająco długie, aby zapewnić odpowiednią przestrzeń na nogi dla osób siedzących na składanym tylnym siedzeniu wersji Rubicon. Z przodu kierowca miał do dyspozycji zestaw wskaźników, w którym zainstalowano duże tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza, flankowane wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego.
Pod względem mechanicznym, Jeep Wrangler Unlimited Rubicon z 2007 roku był innym rodzajem terenowego potwora. Jego ciężkie osie Dana 44 z blokowanymi przednimi i tylnymi różnicami były unikalne dla tego modelu. Oferował również przełożenie 4.0:1 w niskim zakresie, co było wyjątkowe na rynku. Jego nie-Rubiconowy odpowiednik miał przełożenie 2.7:1. Moc pochodziła z jednostki benzynowej V6 o pojemności 3.8 litra lub turbodiesla o pojemności 2.8 litra, dostarczanego przez VM Motori, w zależności od rynku.
Nowy, wyjątkowy model Jeep® Wrangler Unlimited z czterema drzwiami o otwartej konstrukcji wprowadza doświadczenie marki Jeep na zupełnie nowy poziom. Z miejscem dla pięciu pasażerów – pierwszy raz w historii Wranglera – oraz największą przestrzenią bagażową, jaką kiedykolwiek oferowano w modelu Wrangler, Unlimited łączy w sobie doskonałe właściwości terenowe z codzienną użytecznością.
Nowy Jeep Wrangler Unlimited w rozmiarze SUV klasy średniej zapewnia jeszcze większy komfort i przestronność, wszechstronność, możliwości jazdy na świeżym powietrzu, zdolności terenowe, udoskonalenia do użytku na drodze, a także szereg funkcji zapewniających wygodę i bezpieczeństwo oraz lepszą moc i oszczędność paliwa.
„Łącząc wygodę czterodrzwiowego samochodu z unikalnym otwartym designem Wranglera i niezrównanymi właściwościami terenowymi, nowy Jeep Wrangler Unlimited jest jedynym czterodrzwiowym kabrioletem na rynku,” powiedział George Murphy, starszy wiceprezydent ds. marketingu globalnego w Chrysler Group. „Wrangler Unlimited poszerza doświadczenie marki Jeep oraz jej podstawowe wartości – wolność, przygodę, mistrzostwo i autentyczność – oferując je szerszemu gronu klientów, którzy zawsze marzyli o Wrangerze, ale potrzebowali więcej przestrzeni i wszechstronności.”
Nowy Jeep Wrangler Unlimited ma rozstaw osi wynoszący 116 cali, co osiągnięto poprzez wydłużenie standardowego rozstawu osi nowego Wranglera 2007 z 95,4 cala o dodatkowe 20,6 cala. Dodatkowa długość pozwala na zmieszczenie większej tylnej kanapy z trzema miejscami, a także daje więcej przestrzeni na biodra, nogi i ramiona. Ponadto Wrangler Unlimited oferuje prawie trzykrotnie więcej przestrzeni bagażowej z tyłu.
Oferowany w wersjach na dwa i cztery napędy, Jeep Wrangler Unlimited wykorzystuje tę samą konfigurację zawieszenia na pięciu wahaczach co standardowy Jeep Wrangler 2007. Nowy Jeep Wrangler Unlimited zachowuje również cenione przez użytkowników zdejmowane drzwi pełne lub półpełne, odsłonięte zawiasy, składane szyby oraz innowacyjne zdejmowane i składane dachy.