Lexus zaprezentował czwartą generację swojego flagowego modelu, LS, na North American International Auto Show w styczniu 2006 roku, jako model z roku 2007.
Toyota intensywniej weszła w segment luksusowych samochodów z gamą modeli LS. Nie tylko wyposażyła LS we wszystkie dostępne systemy bezpieczeństwa, ale także dodała oszczędne napędy hybrydowe oraz imponującą gamę funkcji, aby przekonać klientów, że flagowy model Lexusa to coś więcej, niż kiedykolwiek potrzebowali. Co więcej, oferowano pojazd w wersji na krótkim lub długim rozstawie osi, dzięki czemu osoby chcące prowadzić mogły mieć model dla siebie, a ci, którzy chcieli się zrelaksować, mogli skorzystać z przedłużonej wersji, ciesząc się większą przestrzenią na nogi i bardziej komfortowymi siedzeniami.
Od przodu, czwarta generacja LS miała węższą chromowaną atrapę chłodnicy z siedmioma poziomymi szczelinami, w której centralnie umieszczono logo marki. Po bokach znajdowały się reflektory z przezroczystymi soczewkami, które producent zainspirował kryształowymi szklankami Baccarat. Na zderzaku umieszczono parę wlotów powietrza na dolnej stronie, otoczonych przez reflektory. Były one potrzebne do dodatkowego chłodzenia silnika, ponieważ górna kratka nie była wysoka.
Z profilu, język designu L-finesse wprowadzony przez model GS łączył wypukłe i wklęsłe kształty, tworząc faliste linie pojazdu. Nieco powiększone nadkola przednie były podążane przez rzeźbione panele drzwi, które miały wklęsłe kształty po dolnej stronie. Aby je podkreślić, Lexus wykończył je chromowanymi detalami. Z tyłu, pochylone tylne okno było skomponowane z wysokim i krótkim bagażnikiem. Ostatecznie, tylna część miała szerokie światła tylne, które sięgały od ćwiartki nadwozia aż po pokrywę bagażnika, podczas gdy dolna część zderzaka odsłoniła płaskie i poziome rury wydechowe.
W środku, samochód posiadał skórzaną tapicerkę pokrywającą siedzenia, panele drzwi oraz części deski rozdzielczej. Aby wzmocnić luksusową atmosferę wnętrza, producent dodał prawdziwe drewniane wykończenia w konsoli centralnej, na kierownicy oraz na środkowej części deski rozdzielczej. Kierowca miał przed sobą zestaw wskaźników o prostym układzie z szerokim obrotomierzem oraz prędkościomierzem, flankowanym wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Na szczycie centralnej konsoli, Lexus umieścił dotykowy ekran dla systemu infotainment, który zawierał nawigację opartą na dysku HDD oraz 14 gigabajtów pamięci na pliki audio, a muzyka była odtwarzana przez 19-głośnikowy system audio Mark Levinson. Z tyłu, producent zainstalował elektrycznie sterowane siedzenia, które mogły się odchylać, zapewniając bardziej relaksującą podróż dla pasażerów.