Lincoln zadebiutował w segmencie średniej wielkości crossoverów z linią MKX w 2007 roku, oferując klientom luksusową wersję Forda Edge, który marka z błękitnym owalem wprowadziła na rynek w styczniu 2006 roku.
Tworzenie luksusowych modeli na bazie produktów Forda było już tradycją dla Lincolna. Po oparciu na modelu Explorer Navigatorze oraz bazującym na Fusion MKZ, Lincoln zaprezentował linię MKX w grudniu 2006 roku, niemal rok po premierze Forda Edge. Nowy średniej wielkości crossover, produkowany w Kanadzie w zakładach Oakville, powstał na zmodyfikowanej platformie CD3, stosowanej przez Mazdę 6. Jego wyższy prześwit oraz dostępny napęd na cztery koła szybko zapewniły MKX miejsce na liście zakupowej klientów, dzięki licznym funkcjom i udogodnieniom. Dodatkowo, producent samochodów skupił się na aspektach ważnych dla młodszego pokolenia, starając się przyciągnąć więcej klientów z tej grupy.
Przód MKX przypominał model Lincoln Continental z 1961 roku, co zapewniało mu mocną obecność na drodze. Wyglądał luksusowo i klasycznie, jednocześnie oferując nowoczesne akcenty estetyczne. Prostokątne reflektory, które go flankowały, miały soczewkowe wiązki światła oraz zintegrowane kierunkowskazy w górnej części. Na dolnym zderzaku Lincoln dodał czarny, niepomalowany obszar, który dawał klientom pewność, że naprawa uszkodzeń nie zrujnuje ich finansów. Niemniej jednak, okrągłe lampy przeciwmgielne z dolnej części mogły ograniczać ich ambicje w pokonywaniu błotnistych szlaków.
Z profilu samochód nadal przypominał Forda Edge, z panoramiczną szybą o ukośnym kształcie. Chromowane wykończenie w dolnej części linii okien przypominało to z modelu Lincoln Zephyr (później MKZ). Z tyłu, w przeciwieństwie do innych crossoverów, Lincoln MKX z 2007 roku miał ukośną szybę tylną, co nadawało mu charakteru. Producent dodał szeroki czerwony obszar, który wizualnie łączył lampy tylne zamontowane w rogach. Na dolnej części zderzaka umieszczono także czarny, niepomalowany obszar, który nawiązywał do frontowego, z wydechami bocznymi ozdobionymi chromowanymi końcówkami.
Lincoln starał się przyciągnąć nabywców luksusowym wyglądem wnętrza. Autentyczne drewniane wykończenia na desce rozdzielczej i bokach drzwi doskonale komponowały się z obiciem skórzanym. Przed kierowcą znajdowało się kwadratowe zestawienie wskaźników, w którym producent zamontował prostokątne tarcze prędkościomierza i obrotomierza. W centralnej części znajdował się system audio certyfikowany przez THX, z maksymalnie 14 głośnikami. Ponadto, producent oferował jednostkę nawigacyjną opartą na DVD. Z przodu, Lincoln MKX z 2007 roku miał komfortowe fotele kubełkowe z przeciętnymi obszarami wsparcia, natomiast z tyłu znajdowało się dzielone (60/40) siedzenie, które mogło pomieścić trzech dorosłych z dużą ilością miejsca na głowę i nogi. Jednak tunel na skrzyni biegów, biegnący od przodu do tyłu pojazdu, ograniczał ruchy pasażera na środkowym siedzeniu.