Lincoln zaprezentował trzecią generację full-size SUV-a Navigator podczas Targów Motoryzacyjnych w Chicago w 2006 roku, oferując go w wersji z krótkim lub długim rozstawem osi, przy czym ta druga była znana jako Navigator L.
Mało które pojazdy mogłyby konkurować z potężnym Lincolnem Navigator L z 2007 roku na drodze. Luksusowy full-size SUV, zbudowany na tej samej platformie co Ford Expedition, stał się samochodem, który rozpoczął rywalizację o wymagających klientów w tym segmencie. Lincoln oferował wszystkie cechy i udogodnienia luksusowej limuzyny, ale w pojeździe z wyższym prześwitem. Co więcej, ci, którzy szukali większego komfortu w drugim rzędzie siedzeń, mogli zamówić dużego SUV-a w wersji z sześcioma miejscami. Dodatkowo, pakiet technologiczny obejmował 600-watowy system audio, który przekształcał ten full-size SUV w klub na kołach.
Z przodu, imponujący wygląd Lincoln Navigator L z 2007 roku był nie do pobicia. Producent zrozumiał, że wcześniej używana kratka chłodnicy w stylu „wodospadu” była nieco przestarzała, dlatego Lincoln przyjął nowy styl, który charakteryzował się szeroką kratką z poziomymi żebrami, gdzie logo producenta zajmowało centralne miejsce. Jednak to nie były jedyne elementy, które czyniły Navigator L imponującym. Cała przednia część kontynuowała linię z parą prostokątnych reflektorów HID oraz zderzakiem otoczonym chromowanym wykończeniem. Dodatkowo, w zderzaku zamontowano standardowe okrągłe lampy przeciwmgielne.
Lincoln Navigator L z 2007 roku miał o 30,5 cm dłuższy rozstaw osi niż jego wersja bez oznaczenia L. Producent stworzył tę wersję dla tych, którzy szukali większego komfortu w drugim rzędzie siedzeń. Musiał także wydłużyć tylne drzwi, co ułatwiło dostęp do tylnych foteli. Co więcej, ostatnie okna umieszczone między słupkami C i D były również szersze. Podobnie jak jego wersja bez L, wersja z wydłużonym rozstawem osi Navigatora z 2007 roku miała stałe progi, chociaż dostępny był także zestaw z chowanymi elektrycznie progami. Z tyłu, szeroka klapa bagażnika była z napędem elektrycznym, a z jej dolnej części wystawały tylne lampy umieszczone w rogach. Dodatkowo, klienci mogli otworzyć jedynie tylne okno dla łatwiejszego załadunku i rozładunku drobnych przedmiotów.
W środku, producent stworzył luksusową kabinę. Lincoln Navigator L z 2007 roku miał deskę rozdzielczą wyraźnie podzieloną na trzy sekcje. Ta znajdująca się przed kierowcą miała zestaw wskaźników z dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza, a powyżej nich znajdowały się wskaźniki poziomu paliwa, temperatury płynu chłodzącego, amperomierza i ciśnienia oleju. Wszystkie wersje tego full-size SUV-a miały wnętrze wykończone skórą. Kierowca patronował desce rozdzielczej, podczas gdy pasażer z boku miał przed sobą schowek. Na centralnej konsoli Lincoln zainstalował 600-watowy system audio, który przekształcał ten full-size SUV w klub na kołach. Dodatkowo, producent oferował opcję jednostki GPS opartej na DVD. Środkowy rząd był prawdopodobnie najważniejszy w tym pojeździe. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi klienci siedzący tam mieli dostęp do wszystkich udogodnień dostępnych w full-size SUV-ach.