2007 Maserati GranTurismo

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2007 Maserati GranTurismo

Przejdź do galerii zdjęć2007 Maserati GranTurismo

Maserati wprowadziło model GranTurismo jako zastępstwo dla przestarzałego Coupe, które było w zasadzie odświeżoną wersją modelu 3200 GT z 1998 roku. Cały proces jego opracowania zajął rekordowe dziewięć miesięcy od startu do końca.

Włoski producent samochodów potrzebował szybkiego zastępstwa dla modelu Coupe z 2002 roku, ponieważ klienci mogli odczuwać, że podwozie dzieliło wiele cech z 3200 GT z 1998 roku. W przeciwieństwie do tych dwóch modeli, GranTurismo powstało na skróconej platformie piątej generacji Maserati Quattroporte. Dodatkowo, silnik został opracowany przez Ferrari, ale zamiast wału korbowego typu flat-plane, zastosowano konstrukcję cross-plane. Dzięki temu uzyskano szerszy krzywą momentu obrotowego i unikalny dźwięk. W kwestii stylizacji włoski producent zwrócił się do swojego długoletniego partnera, studia projektowego Pininfarina, które zatrudniło Jasona Castriotę do stworzenia projektu. W efekcie producent mógł zaprezentować gotowy produkt na Geneva Motor Show w 2007 roku, a klienci byli zachwyceni, zwłaszcza że Maserati zrezygnowało z poprzedniej zautomatyzowanej skrzyni biegów na rzecz klasycznej automatycznej, opracowanej przez firmę ZF.

Chociaż era bio-designu już minęła, włoski producent upierał się, aby linie nadwozia były płynne. Od razu było to widać w przedniej części GranTurismo. Samochód zachwycał publiczność dużą kratą, zdobioną pionowymi szczelinami, z trójzębem w środku. Flankowały ją opadające reflektory, a pod nimi, na zderzaku, producent dodał okrągłe światła przeciwmgielne. Coupe stworzono jako Gran Tourer, a nie samochód sportowy, dlatego nie miało agresywnego splittera ani przesadnie dużych wlotów powietrza.

Z profilu, nisko osadzone okno zaczynało się od nachylonej przedniej szyby. Linia dachu opadała za słupkami B, aby stworzyć więcej miejsca na głowę dla pasażerów z tyłu. Na przednich błotnikach Maserati umieściło tradycyjne trzy wloty, a niżej, dyskretnie, logo Pininfarina. Z tyłu producent stworzył krótki bagażnik za opadającą tylną szybą. Maserati zostało skrytykowane za lampy LED w kształcie boomeranga w Coupe i próbowało to naprawić, oferując bardziej rozbudowane, trójkątne, które przypominały te z europejskiego Forda Mondeo z tej samej ery, co nie zostało dobrze przyjęte. Na szczęście wygląd tylnej części uratował dolny obszar zderzaka, który miał dyfuzor i parę podwójnych okrągłych wydechów.

Maserati chwaliło się, że GranTurismo to prawdziwy czteroosobowy pojazd, i rzeczywiście tak było. Tylne siedzenia były wystarczająco wygodne dla przeciętnego pasażera, a nie tylko dla psów i torebek. Z przodu fotele kubełkowe zapewniały pewien poziom bocznego podparcia, ale były głównie zaprojektowane z myślą o komforcie. Przed kierowcą znajdował się klasyczny kokpit z podwójną krzywizną, wyraźnie oddzielający obszar kierowcy od strefy pasażera. Konsola środkowa między nimi zawierała wybierak automatycznej skrzyni biegów i parę uchwytów na kubki.

Pod maską znajdował się silnik V8 o pojemności 4,2 litra, opracowany przez Ferrari dla modelu California. Ze względu na swoją konstrukcję, silnik w GranTurismo dostarczał nieco mniej mocy i momentu obrotowego, ale wciąż był w stanie osiągnąć prędkość 285 km/h (177 mph). Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów została zamontowana z przodu. Mimo to, rozkład masy w samochodzie wynosił 49%—51%.

Nowy Maserati GranTurismo, zaprojektowany przez Pininfarinę, zadebiutuje na całym świecie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.

Maserati GranTurismo to mocny i sportowy samochód, którym można cieszyć się na co dzień, a jednocześnie angażujący dla kierowcy. Jego doskonałe prowadzenie i sportowy charakter sprawiają, że jest punktem odniesienia w swojej kategorii. Maserati GranTurismo zostało zbudowane z dużą dbałością o komfort, dobór materiałów i detale, a także z wystarczającą przestrzenią dla czterech osób, jak tylko Maserati potrafi.

Nowe Maserati GranTurismo to high-performance samochód sportowy, ekscytujący w prowadzeniu, z silnikiem V8 o pojemności 4.2 litra, generującym 405 KM, a także z rozkładem masy wynoszącym 49% z przodu i 51% z tyłu. Wyposażono go w automatyczną skrzynię biegów oraz system adaptacyjnej kontroli, który dostosowuje tryb zmiany biegów do stylu jazdy i warunków drogowych.

Tradycja Maserati związana z koncepcją Gran Turismo sięga roku 1947, kiedy to firma Trident, w odpowiedzi na wymagania klientów, zaprezentowała na targach motoryzacyjnych w Genewie swój pierwszy model Gran Turismo, A6, zaprojektowany przez wielkiego Pinin Farinę. Był to pierwszy drogowy samochód Maserati i wyprodukowano go w 58 egzemplarzach. Pojazd został doceniony przez prasę motoryzacyjną za zaawansowaną technologię i awangardowe rozwiązania stylistyczne.

Nowa nazwa modelu – Maserati GranTurismo – nie jest przypadkowa. Po raz kolejny współpraca między Maserati a Pininfariną rodzi samochód, który potrafi wzbudzać emocje i wyróżnia się na tle konkurencji dzięki technice, z jaką został zbudowany, oraz swojemu unikalnemu stylowi.

4.3L V8 6AT (405 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4244 Cm3
Moc298 Kw @ 7100 Rpm
405 Hp @ 7100 Rpm
400 Bhp @ 7100 Rpm
Moment obrotowy339 Lb-Ft @ 4750 Rpm
460 Nm @ 4750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.7 Galony (85.9 L)
Prędkość maksymalna177.1 Mph (285 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R19 || 285/40 R19
Długość192.2 In (4882 Mm)
Szerokość72.7 In (1847 Mm)
Wysokość53.3 In (1354 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi115.8 In (2941 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika9.2 Cuft (261 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3924 Lbs (1780 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Spalanie miasto10.9 Mpg Us (21.6 L/100Km)
Spalanie trasa23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Średnie spalanie16.4 Mpg Us (14.3 L/100Km)
Emisja CO2330 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.