W 2007 roku Mercedes-Benz zakończył modernizację G-Klasy, rozpoczętą w 2006 roku. Oprócz kilku zmian zewnętrznych, samochód zyskał także nowe wnętrze.
Mimo że pojazd wyglądał praktycznie niezmiennie od momentu wprowadzenia modelu W463, kabriolet z 2007 roku zyskał kilka punktów w kwestii stylu. Samochód już wcześniej zyskał status ikony na rynku, a wersja kabriolet z pewnością nie była najtańsza w rodzinie. Wręcz przeciwnie, stała się droższa od swojego trzydrzwiowego odpowiednika oraz pięciodrzwiowego kombi. Była to nietypowa decyzja dla pojazdu, którego produkcja kosztowała mniej niż obu jego braci. Jednak Mercedes-Benz rozważał podniesienie ceny, ponieważ popyt na ten model z otwartym dachem był wysoki. Ale ta cena wiązała się z dodatkowymi standardowymi funkcjami, co ułatwiało życie sprzedawcom marki. Klienci w większości musieli jedynie wybrać kolory, które chcieli dla swoich wytrzymałych G-Klas.
Podczas gdy wiele innych pojazdów z oferty Mercedes-Benz od kilku lat miało już reflektory ksenonowe, G-Klasa, ku zaskoczeniu, nie należała do nich. W rezultacie producent samochodów naprawił ten problem i od modelu z 2007 roku wprowadził je jako standard w wersji Cabriolet. W efekcie przednia część wyglądała nieco nowocześniej, mimo że zachowała tę samą płaską kratkę i smukły zderzak. Dodatkowo G-Klasa zyskała światła do skrętu dla nowo zainstalowanych owalnych lamp przeciwmgielnych zintegrowanych w zderzaku. Jak to zwykle bywa, kierunkowskazy i światła parkingowe umieszczono na górze przednich błotników, jak we wszystkich wcześniejszych modelach G-Klasy.
Z profilu, krótkoogonowa wersja kabrioletu G-Klasy W463 z 2007 roku miała nadwozie w kolorze nadwozia i progi boczne. Klienci mogli zamówić auto z bocznymi schodkami, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, szczególnie dla pasażerów siedzących z tyłu. Ręcznie składany dach przechowywany był za tylną kanapą, co ograniczało przestrzeń bagażnika do małego obszaru, chociaż zazwyczaj ludzie nie kupowali kabrioletu G-Klasy, aby przewozić zbyt wiele rzeczy.
Wnętrze pojazdu zostało wyposażone w nową tablicę rozdzielczą, zamiast tej, która pochodziła z nieodnowionej klasy C W203. Została ona zastąpiona nową, z dużym prędkościomierzem i obrotomierzem po bokach nowego czarno-białego wyświetlacza LCD dla komputera pokładowego, który pochodził z modernizacji klasy C W203. Dodatkowo, Mercedes-Benz zainstalował wskaźnik temperatury płynu chłodzącego po lewej stronie oraz wskaźnik poziomu paliwa po prawej. W konsoli centralnej znalazł się nowy system infotainment COMAND, który pochodził z klasy E. Przednie siedzenia były dostępne z ogrzewaniem, mimo że samochód nie był szczególnie pożądany do zimowej jazdy z powodu składany dach.
Pod maską Mercedes-Benz zamontował wybór dwóch silników: silnik V6 o pojemności 3,0 litra oraz V8 o pojemności 5,0 litrów. Pierwszy był silnikiem turbodiesel, a drugi silnikiem benzynowym. Oba były połączone z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która była już dostępna w innych pojazdach Mercedes-Benz od 2003 roku. Moc była przekazywana na wszystkie koła za pomocą dwubiegowej skrzyni rozdzielczej.
Mercedes-Benz ponownie udoskonalił swoją klasę G. Wnętrze zyskało nowy, atrakcyjny wygląd dzięki nowej, wysokiej jakości desce rozdzielczej, stylowemu nowemu kołu kierownicy, a także zmodyfikowanej konsoli centralnej z przearanżowanymi przełącznikami oraz nowym panelem sterowania klimatyzacją. Na zewnątrz najnowsza generacja klasy G wyróżnia się designem lamp tylnych, które mają wyszukany, LED-owy wygląd. Te zmiany w wyglądzie pokazują, jak Mercedes-Benz trzyma się swojej filozofii zapewnienia, że ten klasyczny pojazd – produkowany od ponad ćwierć wieku – jest wyposażony w komfortowe, nowoczesne wnętrze na poziomie najlepszych limuzyn, oraz w najnowocześniejsze technologie. W ten sposób zachowuje ekskluzywny status klasy G jako pełnokrwistego pojazdu terenowego połączonego z najwyższymi cechami stylu życia.
Pierwsza klasa G Mercedes-Benz zaprezentowana w 1979 roku została zaprojektowana przede wszystkim z myślą o trudnym terenie off-road. Na przestrzeni lat produkcji inżynierowie Mercedesa dostosowywali klasę G do zmieniających się potrzeb klientów. Już od początku charakteryzowała się znakomitymi zdolnościami terenowymi, ale jej wszechstronność była nieustannie poprawiana dzięki nowym rozwiązaniom elektronicznym. Jej wyjątkowe osiągi w trudnym terenie, doskonałe możliwości holowania oraz zrównoważone właściwości jezdne w połączeniu z limuzynowym komfortem sprawiły, że klasa G cieszy się niezwykle długą karierą produkcyjną, która trwa już 28 lat.
Dzięki najnowszym zmianom wizualnym, Mercedes-Benz dodał kolejne akcenty klasy do swojego terenowego klasyka. Szczególnie widoczne jest to we wnętrzu klasy G, gdzie nowa deska rozdzielcza nadaje wnętrzu wyrafinowany charakter. Cztery okrągłe analogowe wskaźniki z chromowanymi pierścieniami stanowią centrum informacji dla kierowcy. Eleganckie koło kierownicy z czterema ramionami, również w nowym designie, posiada podświetlane przyciski, które kierowcy mogą łatwo naciskać kciukami, aby wywołać różne dane lub kontrolować określone funkcje, nie odwracając uwagi od drogi. Model G 320 CDI ma standardowo skórzaną tapicerkę na kole kierownicy, podczas gdy luksusowa wersja z drewnem i skórą jest dostępna dla kierowców modeli G 500 i G 55 AMG.
Wspólne dla wszystkich trzech modeli klasy G jest zmodyfikowana konsola centralna z nowymi przyciskami sterującymi klimatyzacją i funkcjami komfortu. Nowa konsola centralna nie tylko nadaje kokpitowi atrakcyjniejszy wygląd, ale także ułatwia korzystanie z przycisków. Standardowe wyposażenie modeli G 500 i G 55 AMG obejmuje jednostkę sterującą i wyświetlającą COMAND APS z systemem nawigacji DVD, wbudowanym radiem, odtwarzaczem CD i klawiaturą telefonu. Zintegrowano również funkcję kompasu, która umożliwia kierowcom łatwe orientowanie się, nawet gdy odbiegną daleko od wyznaczonych tras. Kompas można ustawić tak, aby pokazywał aktualny kierunek na wyświetlaczu nowej deski rozdzielczej lub na ekranie COMAND.
System COMAND APS można również zamówić opcjonalnie dla modelu G 320 CDI. W standardzie ten model jest wyposażony w radio Audio 20 z odtwarzaczem CD i klawiaturą telefonu, zamiast wcześniejszego radia Audio 10. Model podstawowy ma teraz również podgrzewane fotele z przodu bez dodatkowych kosztów. Nowy gniazdo zasilania 12V w podłodze pasażera z przodu we wszystkich modelach klasy G umożliwia łatwe podłączenie dodatkowych urządzeń elektrycznych.
Z zewnątrz najnowsza generacja klasy G Mercedes-Benz jest rozpoznawalna po lampach tylnych, które zostały przeprojektowane przez projektantów, aby nadać im świeży, nowy, LED-owy wygląd.
Nowe atrakcyjne opcje do wyboru
W związku z liftingiem Mercedes-Benz dodał kilka nowych, kuszących pozycji do swojej listy opcji dla klasy G. Należą do nich następujące atrakcje:
- kamera cofania, która wyświetla kierowcom obraz z tyłu pojazdu na nowym ekranie COMAND o przekątnej 6,5 cala;
- system monitorowania ciśnienia w oponach, którego informacje widoczne są na wyświetlaczu deski rozdzielczej;
- sportowy układ wydechowy dla wydłużonej wersji G 500 Kombi, który jest zasadniczo identyczny z układem wydechowym zastosowanym w G 55 AMG;
- pakiet wnętrza „ARTICO” z trwałymi wykończeniami z sztucznej skóry, oraz
- nowa tapicerka skórzana „Cognac”, która rozszerza wcześniejszy wybór wykończeń skórzanych w kolorach czarnym lub szarym, dodając trzeci, brązowy odcień (opcja bez dodatkowych kosztów dla modelu G 500)
W świetle tych zmian w wyglądzie, twierdzenie, że Mercedes-Benz klasa G jest teraz bardziej komfortowa i innowacyjna niż kiedykolwiek, nabrało całkowicie nowego znaczenia. Klasa G nie tylko wyróżnia się luksusowym wnętrzem, ale również jej technologia jest absolutnie na najwyższym poziomie. Napęd na wszystkie koła jest uzupełniony przez elektronicznie sterowany system trakcji 4ETS, który zwiększa przyczepność pojazdu przy ruszaniu i przyspieszaniu na śliskich nawierzchniach. Co więcej, klasa G jest wyposażona w trzy blokady dyferencjałów oraz przełożenie do jazdy w trudnym terenie.