Peugeot wprowadził linię 207 w 2006 roku jako następcę starego, ale niezawodnego modelu 206, a w 2007 roku zaoferował wersję z długim dachem, nazwaną 207 SW.
Chociaż francuski producent nie chciał nazywać jej kombi, próbował przekazać, że to sportowy wóz. Niezależnie od nazwy, ten supermini mógł zaoferować przestrzeń bagażową na poziomie samochodu kompaktowego, ale w mniejszym, bardziej przystępnym opakowaniu. Jak reszta linii 207, wersja SW opierała się na tej samej platformie co Citroen C3.
Prezentując uśmiechnięty przód z szeroką osłoną chłodnicy w dolnym zderzaku, model 207 SW posiadał poziomy listek będący częścią systemu ochrony przed zderzeniami, chociaż był pomalowany na czarno, niezależnie od koloru samochodu. Wyciągnięte reflektory rozciągały się od przodu pojazdu niemal do słupków A. Z profilu, SW otrzymał czarne wykończenia na słupkach B i C. Dodatkowo, za tylnymi drzwiami znajdowało się trzecie, triagonalne okno. Z nietypowym projektem słupków D, tył modelu 207 SW sprawiał wrażenie otaczającego tylną szybę. Zespół projektowy stworzył również wydłużone światła tylne.
Wewnątrz było wystarczająco miejsca dla pięciu pasażerów, chociaż ta osoba siedząca na środku, na kanapie, nie mogła liczyć na zbyt dużo miejsca na nogi. Jednak wszyscy mogli cieszyć się panoramicznym szklanym dachem dostępnym w opcji. Jeśli chodzi o przestrzeń bagażową, SW oferował jedynie 337 litrów (11,9 stóp sześciennych), którą można było zwiększyć poprzez złożenie tylnej kanapy do 1,285 litrów (45,4 stóp sześciennych).
Pod maską Peugeot zainstalował szeroki wybór silników benzynowych i diesla w parze z standardową, pięciobiegową manualną skrzynią biegów. W opcji oferowane były również konkretne wersje silników z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Rok temu Peugeot wprowadził model 207 na rynek francuski oraz do głównych europejskich rynków. Stał się czwartym pojazdem oferowanym przez Peugeot w segmencie małych samochodów osobowych w Europie, obok modeli 107, 1007 i 206. Dziś Peugeot 207 SW z duchem przygody dopełnia ofertę serii 207.
Szybko rosnąca gama
Peugeot 207 SW, który będzie dostępny od 5 lipca w niektórych rynkach, znacząco poszerzy ofertę modelu 207, który zaledwie 15 miesięcy temu zadebiutował w wersji hatchback. Dla porównania, wprowadzenie modelu 206 SW do serii 206 zajęło 40 miesięcy.
Podobnie jak 207 CC, 207 RC oraz trzy- i pięciodrzwiowe hatchbacki, które zostały zaprezentowane wcześniej, nowa sylwetka dodatkowo wzmocni ofertę modelu 207.
Peugeot 207 SW, gotowy na wyzwanie, podąży śladami modelu 206 SW, który od pierwszego roku na rynku (2003) stał się najchętniej kupowanym kombi w segmencie B2 w Francji i Europie. Korzystając z rzeczywistego skoku generacyjnego w porównaniu do modelu 206 SW, Peugeot 207 SW rozszerzy bazę klientów o szereg nowych funkcji.
Jego otoczenie, potencjalni klienci
W rynku charakteryzującym się rosnącą fragmentacją jednostkowych modeli, Peugeot 207 SW ma na celu przyciągnięcie bazy klientów, którzy prowadzą „pełne i aktywne życie” i docenią przestronność oraz wszechstronność tego kompaktowego pojazdu. Pasjonaci aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu, ci klienci – od młodych rodzin po osoby w aktywnej emeryturze – są towarzyscy i cenią kontakt międzyludzki… ale przede wszystkim lubią być w ruchu! Wybierając pojazd, ważnymi czynnikami są jego design i osobowość.
Pięć jednostek napędowych w modelu Peugeot 207 SW