Renault wprowadził model Kangoo 4×4 w 2001 roku, który był jedynym pojazdem tego typu na rynku europejskim. W 2006 roku przeszedł kolejną modernizację, razem z resztą swoich 2WD „braci”.
Podczas gdy Renault zaktualizował standardową wersję Kangoo na rok 2005, wersja 4×4 musiała poczekać nieco dłużej. Było trudniej dostosować ją do norm Euro 4 niż pozostałe modele. Wyższy prześwit i napęd na wszystkie koła miały wpływ na emisję spalin. W związku z tym producent musiał zainstalować w niej tylko silnik benzynowy.
Od zewnątrz Kangoo 4×4 był wyższy od swoich „braci”. Zwiększony prześwit oraz czarne plastikowe zderzaki i progi nadawały mu inny wygląd. Na początku model ten był głównie przeznaczony do użytku flotowego, ale prywatni klienci szybko zaczęli interesować się tym produktem. Był przystępny cenowo, dobrze radził sobie z mniej utwardzonymi drogami i nadal oferował przyzwoitą efektywność paliwową. Jego szerokie okna i podwójne drzwi przesuwne sprawiły, że stał się jednym z najlepszych pojazdów rekreacyjnych na rynku. To był crossover, ale w wersji 4×4.
Wnętrze dzieliło ten sam projekt z regularnym modelem 2WD Kangoo. Ponieważ cena była wyższa niż w przypadku innych modeli, producent zainstalował standardową klimatyzację oraz trzy indywidualne siedzenia dla pasażerów na tyle. Duże szklane dachy znajdowały się na liście opcji, a przekształcenie kabiny w namiot do spania było bardzo proste.