Renault wprowadził trzecią generację modelu Laguna w 2007 roku, oferując go w wersji liftback oraz kombi, zapewniając klientom więcej bezpieczeństwa i komfortu niż jego poprzednicy.
Francuski producent samochodów stworzył Lagunę jako alternatywę dla tradycyjnych sedanów. Chociaż główni konkurenci, tacy jak Opel/Vauxhall Vectra i Ford Mondeo, proponowali podobne nadwozia, Renault zdołał zaoferować lepszą ofertę pod względem wyboru silników, bezpieczeństwa i ceny.
Design był nowoczesny, z kanciastymi reflektorami, a Xenon dostępny był jako opcja. Monitor ciśnienia w oponach oraz aranżacja wnętrza to także dobre punkty, które Renault zyskał w oczach europejskich klientów. Z tyłu, kanciaste lampy tylne rozciągające się od tylnych błotników do klapy bagażnika były zamontowane wysoko, dzięki czemu były chronione przed uszkodzeniami podczas parkowania.
W środku nowy i ulepszony system rozrywkowy był standardowo wyposażony w łączność Bluetooth, co zwiększyło ogólną ocenę bezpieczeństwa przyznaną przez organizację EuroNCAP. Z przodu producent zamontował dwa fotele kubełkowe, które oferowały minimalne wsparcie, oraz tapicerkę materiałową, podczas gdy z tyłu, dzielona kanapa była odpowiednia dla dwóch dorosłych. W wyższych wersjach wyposażeniowych producent oferował również wnętrze wykończone skórą.
Dostępny był silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra, z naturalnym doładowaniem lub turbosprężarką, oferujący trzy poziomy mocy: 140 KM, 170 KM i 205 KM. W momencie wprowadzenia samochodu na rynek, rynek diesli w Europie był w pełnym rozkwicie. Dlatego Laguna była dostępna w czterech wariantach turbo-diesel, zaczynając od oszczędnego silnika 1.5-litra dci o mocy 110 KM, aż po mocny 2.0-litra dci o mocy 175 KM. Oferowane skrzynie biegów to sześciobiegowa manualna lub sześciobiegowa automatyczna, przeznaczona dla silników o mocy powyżej 150 KM.
Nowe linie Laguny zostały starannie zaprojektowane, aby stworzyć dynamiczny, płynny design, który doskonale podkreśla status modelu jako prawdziwego Grand Tourera.
Dzięki doskonałemu prowadzeniu i szerokiej gamie układów napędowych, Nowa Laguna gwarantuje prawdziwą przyjemność z jazdy:
Doskonałe prowadzenie
Reaktywne zawieszenie Nowej Laguny wyróżnia się na rynku pod względem precyzji kierowania i kontroli nad przechyłem w zakrętach, co jest zasługą nowego, bliższego przełożenia układu kierowniczego oraz ulepszonego zawieszenia. Znaczące prace zostały również wykonane nad tuningiem wydajności tłumienia, aby zapewnić jeszcze większą przyjemność i komfort jazdy.
Szeroka gama układów napędowych
Oferta Nowej Laguny obejmuje znane silniki marki, w tym wersje 130 i 175 KM 2.0 dCi (96/127 kW), które są szczególnie responsywne i dynamiczne, gdy są połączone z automatyczną skrzynią biegów Renault AJO.
Natomiast ekonomiczny i przyjazny dla środowiska silnik 1.5 dCi 110 KM (81 kW) łączy niezwykłe osiągi z jeszcze niższym zużyciem paliwa, osiągając oszczędne 5,1 litra/100 km (co odpowiada 136 g CO2/km), oferując jedną z najbardziej atrakcyjnych kompozycji w segmencie pomiędzy osiągami, ekonomią paliwową a emisjami.
Opracowany wspólnie przez Renault i Nissana, gładki i responsywny silnik benzynowy 2.0 16V o mocy 145 KM (103,4 kW) zapewnia szczególnie wysoki poziom komfortu akustycznego.
Poniższe cechy zapewniają spokój wszystkim pasażerom Nowej Laguny:
Najwyższe standardy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa
Nowa Laguna korzysta z szerokiego doświadczenia Renault w dziedzinie bezpieczeństwa, a szczególną uwagę poświęcono wydajności ochrony bocznej nowego pojazdu. Wyposażenie obejmuje nowoczesną podwójną poduszkę powietrzną (thorax + miednica), opartą na systemie z podwójną komorą i podwójnym ciśnieniem, uruchamianym przez dwa czujniki umieszczone w przednich drzwiach i słupku B. Specyficzny algorytm dostosowuje czas działania systemu w zależności od siły uderzenia. W dziedzinie bezpieczeństwa aktywnego, hamulce Nowej Laguny należą do najtrwalszych na rynku.
Optymalny komfort
Oprócz precyzyjnie dostosowanego zawieszenia, Nowa Laguna oferuje poziom komfortu akustycznego, który wyznacza nowe standardy w swoim segmencie, przede wszystkim dzięki skuteczniejszej izolacji akustycznej między komorą silnika a kabiną. Tymczasem szczególne wymagania dotyczące komfortu termicznego doprowadziły do wprowadzenia nowej, zewnętrznie sterowanej sprężarki o dużej wydajności, która jest w stanie szybko generować zimne powietrze.
Wyjątkowa praktyczność
Odczyt informacji wyświetlanych na desce rozdzielczej stał się łatwiejszy niż kiedykolwiek, a także zadbano o ergonomię stacji roboczej. Długa lista praktycznych funkcji, w tym wspomaganie hamulca ręcznego i karta bezprzewodowa drugiej generacji, dodatkowo ułatwia codzienną jazdę. Ostatnie, ale nie mniej ważne, wersja Estate jest wyposażona w system, który umożliwia uzyskanie płaskiej przestrzeni bagażowej za naciśnięciem przycisku.
Od etapu projektowania i walidacji po produkcję i serwisowanie, Nowa Laguna została zaprojektowana z myślą o trwałości i niezawodności:
Jednym z głównych zobowiązań planu Renault Commitment 2009 dotyczyło bezpośrednio Nowej Laguny, a mianowicie celu, aby nowy model znalazł się w pierwszej trójce samochodów w swoim segmencie pod względem jakości produktu i usług. Oprócz bardziej rygorystycznych procesów projektowania i produkcji, ponad 120 egzemplarzy Nowej Laguny poddano testom równym sześciu milionom kilometrów w najbardziej ekstremalnych warunkach klimatycznych i drogowych.
Nowa Laguna konkuruje z najlepszymi w swoim segmencie pod względem kosztów eksploatacji, napraw i serwisowania:
To osiągnięto w szczególności dzięki silnikom wysokoprężnym 110 KM (81 kW) i 150 KM (110 kW), które osiągają zużycie paliwa odpowiednio 5,1 litra/100 km i 6,0 litra/100 km, co odpowiada 136 g i 158 g CO2/km.