Subaru odświeżyło pierwszą generację crossovera Tribeca zaledwie dwa lata po wprowadzeniu tej nazwy do swojej oferty, starając się naprawić to, co zniechęcało klientów: jego wygląd.
Japoński producent samochodów znany był z produkcji doskonałych aut, ale mimo że inwestował dużo pieniędzy w dział inżynieryjny, wydawało się, że projektantom płacił jedynie kieszonkowym. Przykłady takie jak Subaru XT czy Impreza „Bugeye” to tylko nieliczne z nieudanych projektów. Jednak żaden z nich nie zawiódł fanów tak spektakularnie jak pierwsza generacja Tribeca. W efekcie, japoński producent pośpieszył z wprowadzeniem faceliftingu, a na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2007 roku zaprezentował ulepszoną wersję, która okazała się znacznie lepszym produktem.
Z przodu samochód pozbył się nietypowych reflektorów z trzema żarówkami w środku. Producent wymienił również trójelementowy grill, który miał przypominać samolot, na szerszy model z trzema poziomymi listwami i czwartą, chromowaną na górze. Na dolnej części zderzaka pozostawiono czarny, malowany na matowo obszar odporny na zarysowania, a obok zamontowano parę okrągłych lamp przeciwmgielnych flankujących podzielony wlot powietrza. W rezultacie ogólny wygląd pojazdu stał się bardziej konserwatywny, ale dla wielu klientów przyjemniejszy.
Tribeca z 2005 roku miała ładny profil, a Subaru zrozumiało, że musi go zachować lub nieco poprawić, co też zrobiono. Zachowano tę samą wznoszącą się linię boczną z podłużnym wgłębieniem, które biegło od przednich drzwi do tylnych błotników, ale zaprojektowano na nowo najbardziej tylny zestaw okien, powiększając je od dołu. Ten szczegół poprawił widoczność kierowcy z tylnej ćwiartki, co zostało docenione. Na koniec, z tyłu, Tribeca z 2007 roku otrzymała nowy zestaw tylnych świateł, które były większe niż w modelu z 2005 roku.
Wewnątrz znacznie poprawiono wygląd deski rozdzielczej. Chociaż zestaw wskaźników zachował binokularowy styl dla prędkościomierza i obrotomierza, wskaźniki temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa, które je flankowały, nie wyglądały jakby zostały tam wstawione na ostatnią chwilę przed produkcją. Fala kształtu deski rozdzielczej była przyjemniejsza i posiadała srebrne wykończenie w centralnej części i na konsoli środkowej. Podobnie jak w modelu z 2005 roku, 2007 Tribeca miała ten sam układ siedzisk w trzech rzędach. Chociaż było wystarczająco miejsca dla dwóch pasażerów na tylnych siedzeniach, dostęp do nich był trudny. Mimo to, dzięki przesuwanym drugim rzędowi, było wystarczająco wygodne dla dzieci i dorosłych o przeciętnym wzroście.
Subaru poprawiło również silnik w 2007 roku w Tribeca. Powiększając średnicę cylindrów i wydłużając skoki tłoków, nowy silnik o pojemności 3,6 litra wytwarzał więcej mocy i momentu obrotowego. Ponadto udoskonalona skrzynia biegów zaoszczędziła trochę wagi. W rezultacie zaktualizowana wersja Tribeca zyskała prawie jedną sekundę na przyspieszenie od 0 do 100 km/h i zwiększyła maksymalną prędkość o 10 km/h.
Fuji Heavy Industries Inc. (FHI), producent samochodów Subaru, ogłosił plany wprowadzenia nowego modelu Subaru B9 Tribeca, który teraz nosi nazwę Subaru Tribeca, oraz rozpoczęcia sprzedaży w Stanach Zjednoczonych tego lata. FHI zaprezentuje nową Tribecę (zgodną z amerykańskimi normami) podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku, który odbędzie się od 6 do 15 kwietnia.
Nowa Tribeca, jako zaawansowany pojazd typu SUV, wyróżnia się mocnym stylem, ulepszonymi osiągami oraz zwiększonym komfortem i funkcjonalnością. Jej zewnętrzny design podkreśla bardziej SUV-owy wygląd dzięki nowemu przodowi. Odnowiona Tribeca jest wyposażona w nowo zaprojektowany silnik typu boxer o pojemności 3.6 litra. Mimo że jest większa i mocniejsza od poprzedniego silnika 3-litrowego, nowa jednostka zapewnia lepsze osiągi i efektywność paliwową w rzeczywistych warunkach drogowych. Modyfikacje w systemie chłodzenia umożliwiły stosowanie paliwa bezołowiowego, co zmienia wcześniejszy wymóg użycia paliwa premium, a tym samym obniża koszty eksploatacji dla konsumentów.
Uproszczony, nowoczesny styl
Zewnętrzny design nowej Tribeci jest uproszczony i potężny, rozwijając sportowy i dynamiczny charakter swojego poprzednika. Wnętrze wyraża wysoką jakość i sportowość.
Wyjątkowe osiągi
Nowa Tribeca została opracowana z myślą o zrównoważeniu lepszych osiągów i aspektów ekologicznych.
Bez zwiększania wymiarów fizycznych jednostki napędowej, pojemność została zwiększona z 3.0 do 3.6 litra, co było możliwe głównie dzięki modyfikacjom konstrukcyjnym związanym z powiększonymi wymiarami cylindrów i dłuższym skokiem.
Nowy silnik utrzymuje ten sam poziom emisji i efektywności paliwowej co poprzedni silnik 3-litrowy, pomimo większych rozmiarów i mocniejszego outputu.
Nowy silnik typu boxer o pojemności 3.6 litra charakteryzuje się systemem Dual Active Valve Control (Dual AVCS), który kontroluje moment otwarcia zaworów dolotowych i wydechowych, co pomaga w uzyskaniu lepszego momentu obrotowego przy niskich obrotach.
Modyfikacje w systemie chłodzenia pozwalają na stosowanie paliwa bezołowiowego, co przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji dla konsumentów.
Znacząco zmodernizowana 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów z nowym modułem sterującym, udoskonalonym konwerterem momentu obrotowego i zoptymalizowanym przełożeniem umożliwia szybszą zmianę biegów oraz płynne i mocne przyspieszenie.
Nowy silnik i skrzynia biegów są lżejsze, co pozwala na całkowitą redukcję wagi o 4.4 kilogramy.
Ulepszony komfort i funkcjonalność
Nowa Tribeca oferuje przyjemną jazdę z lepszym dostępem, widocznością i komfortem.
Dostęp do trzeciego rzędu siedzeń został ulepszony dzięki licznych zmianom. Fotel w drugim rzędzie jest wyposażony w system odchylania i przesuwania zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera, oraz nową sprężynę wspomagającą, która zmniejsza wysiłek wymagany do przesuwania fotela. Nowością są również uformowane uchwyty na dolnym słupku C, które pomagają w dostępie do trzeciego rzędu.
Dzięki nowym lusterkom i tylnym szybom bocznym poprawiła się widoczność z boku i z tyłu.