Toyota wprowadziła dziesiątą generację Corolli w 2006 roku w Japonii, a klienci w Stanach Zjednoczonych mogli zobaczyć ją na żywo rok później, podczas targów motoryzacyjnych SEMA 2007 w Las Vegas w październiku.
Corolla była już międzynarodowym bestsellerem, a klienci cenili ją za niezawodność i niskie koszty utrzymania. Jej największą wadą był nijaki wygląd zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Jednak Toyota starała się to zmienić, a dziesiąta generacja tego modelu wprowadziła nową wizję designu. Co więcej, wnętrza zostały znacznie ulepszone i wyposażone w nowoczesne systemy, a silniki stały się nieco mocniejsze. Nie na tyle, by nazwać samochód sportową limuzyną, ale przynajmniej nie miał już problemów z przyspieszaniem na zjazdach z dróg w celu osiągnięcia prędkości autostradowych.
W Japonii ten model nosił nazwę Axia, podczas gdy w większości innych krajów Toyota sprzedawała go jako Corollę. W przeciwieństwie do innych generacji, ten model miał takie samo nadwozie na całym świecie, z drobnymi dostosowaniami do lokalnych przepisów. Nowy język designu łączył zaokrąglone linie z ostrymi kątami. Z przodu, zderzak miał górną chromowaną kratkę i dolną, flankowaną bocznymi wlotami powietrza. W wersji sedan, Corolla miała wznoszącą się linię okien, która zaczynała się od cofniętych reflektorów i ciągnęła się aż do tyłu, na światłach tylnych. Czterodrzwiowy sedan miał wklęsłe klamki oraz, w zależności od poziomu wyposażenia, chromowane wykończenia wokół okien i czarne słupki B. Tylna część pojazdu była wyposażona w szerokie światła tylne, które rozciągały się od bocznych paneli do pokrywy bagażnika nad tylnym zderzakiem.
Wnętrze nie wyglądało jak w modelu z wyższej półki, ale już nie było nudne. Toyota zainstalowała odporne na plamy tapicerki na siedzeniach oraz jasnoszare wykończenia na konsoli centralnej, centralnym panelu, kierownicy i drzwiach. Rzeczywiście, były wykonane z twardego plastiku, ale prezentowały się lepiej niż w dziewiątej generacji Corolli. Co więcej, duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza w zestawie wskaźników miały zintegrowane wyświetlacze LCD, które pokazywały różne informacje z pokładowego komputera samochodu. Pomiędzy nimi, producent umieścił dwie strzałki informujące o zmianie biegów, co pomagało kierowcy osiągnąć lepszą efektywność paliwową. Fotele przednie były nieco podwyższone po bokach i zaprojektowane głównie z myślą o komforcie, z konsolą środkową na wysokości kolan. Dodatkowo, w zależności od poziomu wyposażenia, Toyota oferowała również samochód z centralnym podłokietnikiem między pasażerami z przodu. Na tylnej kanapie, producent zainstalował dwa systemy ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych oraz składany podłokietnik dla sytuacji, gdy siedziały tam tylko dwie osoby.
Kolejnym istotnym ulepszeniem była platforma, która otrzymała nowe zawieszenie McPherson z przodu oraz belkę skrętną z tyłu. W rezultacie samochód charakteryzował się lepszym prowadzeniem na drodze w porównaniu do swojego poprzednika. W wybranych rynkach, samochód był standardowo wyposażony w różne systemy bezpieczeństwa, w tym kontrolę stabilności pojazdu (VSA), pomoc w hamowaniu (BAS) oraz kontrolę trakcji (TC). Pod maską, producent zamontował szeroki wybór silników diesla i benzynowych, w zależności od rynku, w połączeniu z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów.
Całkowicie nowa Toyota Corolla to 10. generacja najlepiej sprzedającego się samochodu na świecie, który stał się symbolem podstawowych wartości Toyoty: doskonałej jakości, stylu, przyjemności z jazdy oraz innowacji.
Zbudowana na nowej platformie, najnowsza Corolla została zaprojektowana z myślą o europejskich klientach poszukujących klasycznej konfiguracji sedana z dynamicznym stylem i znakomitą przyjemnością z jazdy. Istotą nowej Corolli jest koncepcja oferowania klientom sedana o wyższej jakości, który jest „klasą wyżej” pod względem komfortu, przestronności i jakości.
Soichiro Okudaira, główny inżynier nowej Corolli, wyjaśnia: „Wszyscy kierowcy, bez względu na wiek, są wrażliwi na dynamiczny, wysokiej jakości styl, który daje poczucie luksusu. Nasz nowy, mocny design, w połączeniu z doskonałymi właściwościami jezdnymi, powinien obalić stereotyp Corolli jako dobrego samochodu, który nie przyciąga kierowców. Jestem pewny, że stworzyliśmy auto, które wzbudzi ogromne emocje w momencie, gdy je zobaczysz.”
Nowa Toyota Corolla wyróżnia się i ma mocną obecność na drodze; nawet z daleka widać, że to coś innego. Samochód został zaprojektowany od samego początku jako sedan, osiągając jednolitą stylistykę dzięki przesunięciu podstawy słupka A do przodu oraz zintegrowaniu przestrzeni bagażowej w nachylenie tylnych słupków.
Jasne jest, że to nie hatchback z dodanym bagażnikiem – faktycznie smukły, dynamiczny wygląd jest dodatkowo podkreślony przez zwiększoną długość, niską linię dachu i cienkie słupki.
Maksymalna przestrzeń wewnętrzna i wysokiej jakości otoczenie dla pasażerów to kluczowe cechy nowej Corolli. Obietnica „klasy wyżej” jest jasna od momentu otwarcia drzwi do wnętrza, które sprawia wrażenie przestronności przekraczającej faktyczną przestrzeń.
Nowa Toyota Corolla zapewnia naturalne i komfortowe środowisko zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Przestrzeń wokół kierowcy i pasażerów została zwiększona, oferując więcej miejsca na głowę i nogi, co prowadzi do odległości między przednim a tylnym siedzeniem wynoszącej 900 mm.
Pasażerowie tylnej części korzystają z płaskiej podłogi dla większego komfortu, podczas gdy punkty oparcia dla kierowcy i pasażera z przodu zostały podniesione, aby zapewnić bardziej naturalną pozycję siedzącą oraz lepszą widoczność.
Szerokość i głębokość bagażnika zostały zwiększone, a całkowita pojemność maksymalnie wykorzystana dzięki zredukowaniu nieużywanych szczelin między wykończeniem a powierzchnią nadwozia.
Całkowicie nowa platforma
Skoncentrowano się na włączeniu kierowcy poprzez poprawioną stabilność, responsywne prowadzenie oraz precyzyjną kontrolę kierownicy opartą na nowej platformie samochodu.
Nowo opracowane, kompaktowe i bardzo sztywne zawieszenie przednie to amortyzatory typu L-MacPherson, które redukują hałas i drgania, zapewniając doskonałą stabilność w prostych odcinkach oraz świetną reakcję na kierownicę. Z tyłu, nowe zawieszenie belki skrętnej dostosowuje się do pakowania pojazdu, a także przyczynia się do prowadzenia, stabilności i komfortu jazdy.
Nowa Toyota Corolla posiada całkowicie nowy system hamulcowy, aby uzupełnić nową platformę i zawieszenie, oferując skuteczne aktywne bezpieczeństwo w każdych warunkach drogowych. Kontrola hamowania w każdych warunkach zapewniana jest przez standardowy system ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) oraz wspomaganie hamowania (BA). Kontrola stabilności pojazdu (VSC) z kontrolą trakcji (TRC) jest dostępna jako standardowa lub opcjonalna, w zależności od rynku.
Nowa Toyota Corolla jest cicha i płynna na drodze, spełniając obietnicę „klasy wyżej”. Wyjątkowo niskie poziomy hałasu, wibracji i szorstkości (NVH) wynoszą nową Corollę znacznie ponad obecne normy segmentu C, dając pasażerom wyraźne poczucie przebywania w samochodzie z wyższej klasy.
Przewiduje się, że nowa Corolla uzyska najwyższe oceny w testach zderzeniowych Euro-NCAP, a pasywne funkcje bezpieczeństwa zostały starannie zaprojektowane, aby zapewnić maksymalną ochronę w szerokim zakresie scenariuszy kolizji. Nowa Corolla dostępna jest w wersji z do dziewięciu poduszek powietrznych, w tym poduszką powietrzną dla kolan kierowcy.
Zainwestowano znaczne wysiłki w przeprojektowanie maski oraz przednich obszarów Corolli, aby zredukować wpływ uderzenia w pieszego. Tylny brzeg maski (gdzie może uderzyć dorosła głowa) ma teraz strukturę, która pochłania energię, a z przodu maski uchwyt został przesunięty w dół, z dala od powierzchni designu.
Innowacyjna gama silników
W nowej gamie Toyoty Corolli będą dostępne dwa nowe, innowacyjne silniki: jeden benzynowy i jeden diesela.
Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra to całkowicie nowy silnik z podwójnym VVT-i, który zapewnia doskonałe osiągi oraz niskie zużycie paliwa. Nowa technologia podwójnego VVT-i nieustannie dostosowuje czasy otwarcia zaworów ssących i wydechowych, aby zapewnić maksymalną wydajność w każdych warunkach pracy.
Skutkuje to znacznym zwiększeniem momentu obrotowego przy niskich i średnich prędkościach obrotowych silnika oraz zwiększoną mocą przy wyższych prędkościach. Jednocześnie poprawia zużycie paliwa i redukuje emisję.
Nowym silnikiem diesla w gamie Corolli jest silnik ostatniej generacji 2.0 D-4D 125. Silnik ten będzie dostępny z filtrem cząstek stałych (DPF), który nie tylko oczyszcza węglowodory (HC) i tlenek węgla (CO), jak tradycyjne katalizatory, ale także umożliwia jednoczesne zmniejszenie ilości cząstek stałych. DPF ma funkcję „samooczyszczenia” i nie wymaga długoterminowej konserwacji.
Dla maksymalnej oszczędności silnik D-4D o pojemności 1,4 litra z obecnego modelu został zachowany w nowej gamie Corolli. W celu uzupełnienia silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra, silnik VVT-i o pojemności 1,4 litra z obecnej gamy Corolli również zostanie zachowany.
Nowa Toyota Corolla oferuje wybór skrzyń biegów, każda starannie dobrana, aby odpowiadać charakterystyce mocy silnika. Konwencjonalna pięciobiegowa skrzynia manualna jest dostępna z oboma silnikami benzynowymi oraz z silnikiem D-4D o pojemności 1,4 litra, podczas gdy wysoka wydajność D-4D 125 jest dostępna z sześciobiegową skrzynią manualną.
Kierowcy, którzy preferują bardziej relaksujący styl jazdy, mogą wybrać skrzynię biegów MultiMode z łopatkami, która jest dostępna zarówno z silnikiem 1,6 VVT-i, jak i z silnikiem D-4D o pojemności 1,4 litra.