Japoński producent samochodów podniósł poprzeczkę, wprowadzając w 2007 roku model Land Cruiser, który przestał być jedynie zdolnym pojazdem terenowym, a stał się także luksusowym autem.
Choć duża waga nie jest korzystna w terenie, przestronność jest ceniona w luksusowych pojazdach. Toyota dostrzegła rosnącą popularność SUV-ów i wyprodukowała 200-serię modelu Land Cruiser z myślą o wymagających klientach. Co więcej, poszła o krok dalej i zaoferowała ten kolos z silnikiem V8 z turbo-dieslem dla tych, którzy chcieli wydać więcej na pojazd, jednocześnie oszczędzając na paliwie.
Ogromny przód pojazdu zdecydowanie różnił się od pozostałych modeli Land Cruisera. Szeroki grill z chromowanymi poziomymi wlotami nadawał mu potężny wygląd. Dodatkowo, cofnięte reflektory były na tyle wysokie, że zakrywały całą przestrzeń między maską a zderzakiem. Z profilu czterodrzwiowe nadwozie było jedyną opcją i otrzymało dodatkowy zestaw okien za tylnymi drzwiami.
Wewnątrz było wystarczająco miejsca dla siedmiu pasażerów, ponieważ producent zamontował parę dodatkowych siedzeń w bagażniku. Z przodu zamontowano szeroki środkowy panel, który był bardziej przedłużeniem centralnego zestawu, dominującego w designie deski rozdzielczej. Zintegrowany system infotainment znajdował się na jego szczycie, dostarczając kierowcy dodatkowych informacji z komputera pokładowego lub systemu nawigacyjnego.
Pod maską Toyota zainstalowała wybór dwóch silników V8: jeden zasilany benzyną dostępny na całym świecie oraz turbo-diesel przeznaczony dla wybranych rynków. Oba były połączone z automatyczną skrzynią biegów, która przesyłała moc na wszystkie koła za pośrednictwem dwubiegowej skrzyni rozdzielczej.
Nowy model Land Cruiser V8, najwyższa wersja Toyoty, wkrótce zadebiutuje na rynku europejskim. Ósma generacja zachowuje wszelkie niesamowite możliwości terenowe swoich poprzedników, ale wprowadza więcej wyrafinowania, komfortu oraz lepszą jakość jazdy.
Główny inżynier Land Cruisera, Sadayoshi Koyari, wyjaśnia temat rozwoju tej nowej generacji w następujący sposób: „Przez ponad 50 lat trzy kluczowe słowa stanowiły podstawę każdej generacji Land Cruisera: siła, trwałość i niezawodność. Dlatego zamiast decydować się na rewolucyjne zmiany, postanowiliśmy kontynuować zaufanie do Land Cruisera jako podstawową koncepcję. Przy najnowszej generacji musieliśmy uznać lojalność klientów Land Cruisera, oferując pojazd, który nie zawiedzie ich zaufania.”
Nowy model zbudowany jest na całkowicie przeprojektowanej platformie z konstrukcją typu body-on-frame. Długość nowego modelu zwiększono do 4950 mm, podczas gdy rozstaw osi wynosi 2850 mm. Wysokość modelu waha się między 1865 mm a 1910 mm, w zależności od zastosowanego zawieszenia, a szerokość wynosi 1970 mm.
Nowy Land Cruiser będzie dostępny z nowym silnikiem diesla 4.5 D-4D V8, połączonym z nową, 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, która rozwija imponujące 650 Nm od 1600 do 2800 obr./min oraz 286 KM przy 3600 obr./min. Ten silnik diesla ma zużycie paliwa wynoszące 10,2 L/100 km, co stanowi 4% poprawę w porównaniu do ustępującego silnika 4.2 TD L6, według europejskiego cyklu mieszane.
Model będzie także dostępny z ulepszonym silnikiem benzynowym 4.7 VVT-i V8, połączonym z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, który rozwija 445 Nm przy 3400 obr./min i 288 KM przy 5400 obr./min. Silnik benzynowy ma zużycie paliwa wynoszące 14,4 L/100 km, co stanowi 12% poprawę, według europejskiego cyklu mieszane. Oba silniki w pełni spełniają normy emisji Euro IV.
Zaawansowane nowe technologie, które czynią nowego Land Cruisera V8 prawdziwym pojazdem terenowym, obejmują:
Światowy pierwszy system Crawl Control, dostępny w połączeniu z silnikiem benzynowym, który automatycznie kontroluje silnik i hamulce, aby utrzymać bardzo niską prędkość, zapobiegając buksowaniu i blokowaniu. Kierowca musi tylko kierować pojazdem podczas jazdy w ekstremalnych warunkach terenowych.
Światowy pierwszy system aktywnej kontroli wysokości 4-Wheel Active Height Control i adaptacyjnego zawieszenia zmiennego (4W AHC & AVS), który po raz pierwszy łączy system zawieszenia wszystkich czterech kół i zapewnia nowy system kontroli twardości sprężyn.
Europejski pierwszy Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS), który aktywnie steruje przednimi i tylnymi stabilizatorami na podstawie pary cylindrów kontrolnych hydraulicznych.
Nowo opracowana centralna Torsen® Limited Slip Differential (LSD).