2007 Toyota Land Cruiser 200 / V8

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2007 Toyota Land Cruiser 200 / V8

Przejdź do galerii zdjęć2007 Toyota Land Cruiser 200 / V8

Japoński producent samochodów podniósł poprzeczkę, wprowadzając w 2007 roku model Land Cruiser, który przestał być jedynie zdolnym pojazdem terenowym, a stał się także luksusowym autem.

Choć duża waga nie jest korzystna w terenie, przestronność jest ceniona w luksusowych pojazdach. Toyota dostrzegła rosnącą popularność SUV-ów i wyprodukowała 200-serię modelu Land Cruiser z myślą o wymagających klientach. Co więcej, poszła o krok dalej i zaoferowała ten kolos z silnikiem V8 z turbo-dieslem dla tych, którzy chcieli wydać więcej na pojazd, jednocześnie oszczędzając na paliwie.

Ogromny przód pojazdu zdecydowanie różnił się od pozostałych modeli Land Cruisera. Szeroki grill z chromowanymi poziomymi wlotami nadawał mu potężny wygląd. Dodatkowo, cofnięte reflektory były na tyle wysokie, że zakrywały całą przestrzeń między maską a zderzakiem. Z profilu czterodrzwiowe nadwozie było jedyną opcją i otrzymało dodatkowy zestaw okien za tylnymi drzwiami.

Wewnątrz było wystarczająco miejsca dla siedmiu pasażerów, ponieważ producent zamontował parę dodatkowych siedzeń w bagażniku. Z przodu zamontowano szeroki środkowy panel, który był bardziej przedłużeniem centralnego zestawu, dominującego w designie deski rozdzielczej. Zintegrowany system infotainment znajdował się na jego szczycie, dostarczając kierowcy dodatkowych informacji z komputera pokładowego lub systemu nawigacyjnego.

Pod maską Toyota zainstalowała wybór dwóch silników V8: jeden zasilany benzyną dostępny na całym świecie oraz turbo-diesel przeznaczony dla wybranych rynków. Oba były połączone z automatyczną skrzynią biegów, która przesyłała moc na wszystkie koła za pośrednictwem dwubiegowej skrzyni rozdzielczej.

Nowy model Land Cruiser V8, najwyższa wersja Toyoty, wkrótce zadebiutuje na rynku europejskim. Ósma generacja zachowuje wszelkie niesamowite możliwości terenowe swoich poprzedników, ale wprowadza więcej wyrafinowania, komfortu oraz lepszą jakość jazdy.

Główny inżynier Land Cruisera, Sadayoshi Koyari, wyjaśnia temat rozwoju tej nowej generacji w następujący sposób: „Przez ponad 50 lat trzy kluczowe słowa stanowiły podstawę każdej generacji Land Cruisera: siła, trwałość i niezawodność. Dlatego zamiast decydować się na rewolucyjne zmiany, postanowiliśmy kontynuować zaufanie do Land Cruisera jako podstawową koncepcję. Przy najnowszej generacji musieliśmy uznać lojalność klientów Land Cruisera, oferując pojazd, który nie zawiedzie ich zaufania.”

Nowy model zbudowany jest na całkowicie przeprojektowanej platformie z konstrukcją typu body-on-frame. Długość nowego modelu zwiększono do 4950 mm, podczas gdy rozstaw osi wynosi 2850 mm. Wysokość modelu waha się między 1865 mm a 1910 mm, w zależności od zastosowanego zawieszenia, a szerokość wynosi 1970 mm.

Nowy Land Cruiser będzie dostępny z nowym silnikiem diesla 4.5 D-4D V8, połączonym z nową, 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, która rozwija imponujące 650 Nm od 1600 do 2800 obr./min oraz 286 KM przy 3600 obr./min. Ten silnik diesla ma zużycie paliwa wynoszące 10,2 L/100 km, co stanowi 4% poprawę w porównaniu do ustępującego silnika 4.2 TD L6, według europejskiego cyklu mieszane.

Model będzie także dostępny z ulepszonym silnikiem benzynowym 4.7 VVT-i V8, połączonym z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, który rozwija 445 Nm przy 3400 obr./min i 288 KM przy 5400 obr./min. Silnik benzynowy ma zużycie paliwa wynoszące 14,4 L/100 km, co stanowi 12% poprawę, według europejskiego cyklu mieszane. Oba silniki w pełni spełniają normy emisji Euro IV.

Zaawansowane nowe technologie, które czynią nowego Land Cruisera V8 prawdziwym pojazdem terenowym, obejmują:

Światowy pierwszy system Crawl Control, dostępny w połączeniu z silnikiem benzynowym, który automatycznie kontroluje silnik i hamulce, aby utrzymać bardzo niską prędkość, zapobiegając buksowaniu i blokowaniu. Kierowca musi tylko kierować pojazdem podczas jazdy w ekstremalnych warunkach terenowych.
Światowy pierwszy system aktywnej kontroli wysokości 4-Wheel Active Height Control i adaptacyjnego zawieszenia zmiennego (4W AHC & AVS), który po raz pierwszy łączy system zawieszenia wszystkich czterech kół i zapewnia nowy system kontroli twardości sprężyn.
Europejski pierwszy Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS), który aktywnie steruje przednimi i tylnymi stabilizatorami na podstawie pary cylindrów kontrolnych hydraulicznych.
Nowo opracowana centralna Torsen® Limited Slip Differential (LSD).

4.7 V8 5AT (288 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4664 Cm3
Moc212 Kw @ 5400 Rpm
288 Hp @ 5400 Rpm
284 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy328 Lb-Ft @ 3400 Rpm
445 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony285/50 R20
Długość194.9 In (4950 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość73.4 In (1864 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.5/64.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.7 In (221 Mm)
Pojemność bagażnika9.1 / 24.7 Cuft (258 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna5478 Lbs (2485 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7275 Lbs (3300 Kg)
Spalanie miasto12.3 Mpg Us (19.1 L/100Km)
Spalanie trasa20.1 Mpg Us (11.7 L/100Km)
Średnie spalanie16.3 Mpg Us (14.4 L/100Km)
Emisja CO2340 G/Km

4.5 V8 D-4D 6AT (286 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4461 Cm3
Moc210 Kw @ 3600 Rpm
286 Hp @ 3600 Rpm
282 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 1600-2800 Rpm
650 Nm @ 1600-2800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony285/50 R20
Długość194.9 In (4950 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość73.4 In (1864 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.5/64.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.7 In (221 Mm)
Pojemność bagażnika9.1 / 24.7 Cuft (258 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna5633 Lbs (2555 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7275 Lbs (3300 Kg)
Spalanie miasto19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Spalanie trasa25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Średnie spalanie23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Emisja CO2270 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.