BMW zaprezentowało wersję kabriolet 1 Serii na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2007 roku, kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek jej dwu-drzwiowego odpowiednika.
Po tym, jak niemiecki producent samochodów zaprezentował zmodernizowaną wersję 1 Serii na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2007 roku oraz wprowadził wersję z trzema drzwiami, klienci zaczęli się zastanawiać, czy to już koniec. Odpowiedź brzmiała „nie”, a Coupe zadebiutowało w tym samym roku. Wreszcie, we wrześniu tego samego roku, na rynek trafiła wersja kabriolet. Basowała na dwu-drzwiowej wersji coupe, a nie na hatchbacku, i urzekała klientów swoimi wymiarami dostosowanymi do warunków miejskich. Niemniej jednak mocne silniki sprawiły, że luksusowy, mały kabriolet wypełniony wysokiej jakości udogodnieniami stał się pożądanym pojazdem dla tych, którzy szukali nie tylko kolejnego samochodu na parking, ale także przyjemności z jazdy.
Kabriolet 1 Serii dzielił przedni pas z odświeżoną wersją 1 Serii. Jego duże reflektory przypominały te z 3 Serii, ale były znacznie różne. Przezroczysta soczewka nad podwójnymi reflektorami była wydłużona po zewnętrznej stronie, aby przykryć także kierunkowskazy. Między nimi producent umieścił przeprojektowaną atrapę chłodnicy, która miała zaokrąglone górne zewnętrzne rogi i pionowe żebra, otoczone chromowaną ramką. Niżej, na zderzaku, BMW zamontowało szeroki wlot powietrza flankowany poziomo podzielonymi wlotami bocznymi, w których górnej części znajdowały się prostokątne lampy przeciwmgielne, a w dolnej chłodzące kanały dla przednich rotatorów.
Z profilu, BMW 1 Serii z 2008 roku kontynuowało ideę producenta, aby stworzyć kabriolet bez jakichkolwiek słupków poza tymi, które wspierały przednią szybę. W wyniku tego, za grubymi i nachylonymi słupkami A, nic nie przeszkadzało w profilu pojazdu powyżej linii pasa. BMW użyło tych samych drzwi co w Coupe i w trzydrzwiowym hatchbacku, z oknami bezramkowymi. Demontowane słupki B były chowane razem z tylnymi oknami. BMW starało się również zachować ten sam kształt szyby Coupe, kiedy dach był zamknięty. W tym celu producent stworzył wydzieloną przestrzeń za tylną kanapą. Z tyłu, wersja kabriolet 1 Serii miała krótki tył z pokrywą bagażnika, która integrowała mały spojler oraz trzecią lampę hamulcową. Flankowały ją tylne światła zamontowane w rogach, które miały szerokie światła cofania w dolnej części, przykryte przezroczystymi soczewkami.
Wewnątrz, deska rozdzielcza oraz materiały użyte w BMW 1 Serii Kabriolet 2008 były na poziomie, jakiego oczekiwali klienci producenta. Mały zestaw wskaźników przed kierowcą miał dwa duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza oraz mały wskaźnik poziomu paliwa. Na pozostałych miejscach producent zamontował lampki ostrzegawcze oraz mały wyświetlacz cyfrowy, który pokazywał dane z komputera pokładowego. Z przodu, sportowe fotele kubełkowe z wysokimi bokami zapewniały doskonałe wsparcie boczne dla pasażerów. W tym samym czasie praktycznie nie było miejsca na nogi. Mimo to, BMW zainstalowało je tak, aby klienci mogli używać go zarówno jako dodatkowej przestrzeni do przechowywania, jak i w sytuacjach awaryjnych.
Ponieważ kabriolet był cięższy niż jakikolwiek z jego rodzeństwa, BMW nie zamontowało w nim najsłabszych silników z 1 Serii. Zamiast tego, oferował szeroki wybór jednostek napędowych, wahających się od 143 KM (141 hp) do 306 KM (302 hp), współpracujących z sześciobiegową skrzynią manualną lub sześciobiegową automatyczną.
Dla tych, którzy definiują czystą przyjemność z jazdy jako wiatr we włosach i słońce nad głową, nowa kabriolet BMW serii 1 kontynuuje tradycję zapoczątkowaną przez ikoniczny sportowy sedan BMW 2002. Esencja tej czystej jazdy – dynamiczny, sześciocylindrowy silnik umieszczony w tylnonapędowej konstrukcji, zapewniający zrównoważoną, sportową dynamikę – stanowi serce tego kompaktowego kabrioletu dla czterech osób.
Model 128i Convertible, który dołącza do nowej serii 1 Coupe trafiającej do sprzedaży wiosną 2008 roku, będzie napędzany przez silnik BMW o pojemności 3.0 litra, mocy 230 koni mechanicznych, generujący moment obrotowy wynoszący 200 lb-ft. Podobnie jak jego „brat” z dachem stałym, 128i Convertible będzie mieć system zarządzania zaworami Valvetronic oraz konstrukcję bloku cylindrów z aluminium i magnezu – kluczowe elementy EfficientDynamics BMW.
Model 135i Convertible, który trafi do sprzedaży później w 2008 roku, jest wyposażony w podwójnie doładowany, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0 litra, produkujący 300 koni mechanicznych i 300 lb-ft momentu obrotowego już od 1400 obrotów na minutę. Dzięki bezpośrednim piezoelektrycznym wtryskiwaczom benzyny, podwójnym turbosprężarkom o niskiej masie i intercoolerowi powietrznemu osiągnięta jest optymalna wydajność i oszczędność, nie tracąc przy tym na responsywności silnika. W przypadku 135i Convertible przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5.6 sekundy, a maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 155 mph. Oba silniki wyposażone są w pompy chłodziwa pracujące na żądanie, które poprawiają wydajność paliwową i redukują straty parazytyczne, zwiększając efektywność.
Wyrazisty wygląd kabrioletu BMW
W zaledwie 22 sekundy – nawet w ruchu przy prędkości do 25 mil na godzinę – pasażerowie w serii 1 Convertible mogą przejść z komfortu z zamkniętym dachem do ekscytacji z otwartym dachem. Jeśli warunki tego wymagają, dach wykonany z materiału opadającego można podnieść w tym samym czasie 22 sekundy, tworząc charakterystyczny kontur wzbogacony o długie, bezramowe drzwi. Charakterystyczne cechy grilla w kształcie nerki BMW, przedniego zderzaka, progów i tylnego zderzaka są identyczne jak w Coupe z serii 1.
Standardowy dach wykonany z tkaniny jest dostępny w kolorze czarni lub taupe, ale to opcjonalna wersja Moonlight Black, unikalna dla Convertible z serii 1, przyciąga uwagę. Wplecione w delikatne błyszczące metaliczne włókna, ten oryginalny dach tworzy migotliwy metaliczny srebrny wygląd w świetle słonecznym. Efekt wizualny wzbogaca ekscytujący wybór dziewięciu kolorów nadwozia, w tym ekskluzywnego odcienia: Cashmere Silver Metallic.
Charakterystyczną cechą kabrioletu serii 1 jest poszerzona linia ramion, biegnąca równolegle do drogi. Linia ta przechodzi od maski, obok słupka A aż do pokrywy bagażnika, tworząc powierzchnię obejmującą całe wnętrze, dając wrażenie pokładu łodzi.
Widok z tyłu jest kształtowany przez położenie dachu: z opadniętym dachem, całkowicie ukrytym w tylnej części, wygląd jest płaski i elegancki; pojazd z podniesionym dachem ma szerokie barki. Pokrywa bagażnika ma wbudowany spoiler, wycięty w tylnej części pojazdu, aby podkreślić krótką tylną sekcję. W modelu 135i dodatkowy spoiler umożliwia większy docisk na tylnej osi przy dużych prędkościach.
Poszczególne sekcje w L-kształtnych tylnych lampach nadają pojazdowi niższy, sportowy wygląd. Poziome światła zintegrowane w tylnych zespołach oświetlenia oferują jednorodny efekt świetlny przy pomocy diod świecących (LED). Ten projekt oświetlenia, znany z innych modeli BMW, sprawia, że kabriolet serii 1 wyróżnia się nocą. Dodatkowo, Adaptive Brakelights działające w dwóch etapach w zależności od siły hamowania to kolejna cecha typowa dla BMW, z dodatkową korzyścią w zakresie bezpieczeństwa na drodze.
Standardowe (w 135i) Adaptive Xenon Headlights (opcjonalne w 128i), w komplecie z wbudowanymi światłami skrętnymi, sprawiają, że jazda po zmroku jest bezpieczniejsza niż kiedykolwiek. Funkcja świateł dziennych, w typowym stylu BMW, wykorzystuje cztery pierścienie wokół każdego reflektora, aby zwiększyć widoczność pojazdu w normalnych i „mglistych” warunkach oświetleniowych.
Wnętrze kabrioletu z technologią podnoszącą komfort i wygodę
Dwie unikalne cechy kabrioletu z serii 1 BMW zwiększają komfort kierowcy i pasażerów, poprawiając ogólne wrażenia niezależnie od pozycji dachu. Opcjonalna skóra Boston zawiera technologię odbicia słońca, gdzie pigmenty wplecione w tapicerkę łagodzą działanie promieni ultrafioletowych słońca.
Nadmierne nagrzewanie siedzeń i podłokietnika jest ograniczone, szczególnie w przypadku ciemniejszych kolorów wnętrza. Całkowity efekt może obniżyć temperatury powierzchni o około 20 stopni Fahrenheita w porównaniu do „normalnej” skórzanej tapicerki.
Standardowa tapicerka to sportowy i komfortowy materiał Leatherette, który również pokrywa sportowe fotele kubełkowe w opcjonalnym pakiecie sportowym, oferującym dodatkowe wsparcie przy bokach (do tego pakietu można wybrać skórę Boston).
System klimatyzacji w kabriolecie serii 1 ma dodatkowy tryb kabrioletu (w porównaniu do systemu w Coupe z serii 1) zaprojektowany na warunki z otwartym dachem. Trzy standardowe tryby: łagodny, średni i intensywny, reagują głównie na sensory wewnętrzne, podczas gdy tryb kabrioletu reaguje mniej na temperaturę wewnętrzną, a bardziej na czynniki zewnętrzne, takie jak temperatura i nasłonecznienie, aby ustalić intensywność wentylacji.
Turbulencje w kabinie z opuszczonym dachem można zredukować dzięki dostępnemu deflektorowi wiatru, który można przymocować do boków pojazdu przy kilku regulacjach. Deflektor wiatru umożliwia prowadzenie rozmowy na normalnych poziomach głośności oraz cieszenie się szeroką gamą audio i komunikacji, w tym radiem satelitarnym SIRIUS, radiem HD, opcjonalnym systemem Premium Sound i Bluetooth. Dla prostego i łatwego podłączenia odtwarzacza MP3 dostępne jest standardowe gniazdo AUX, a opcjonalny port USB umożliwia bezpośrednią kontrolę nad odtwarzaczem Apple iPod lub iPhone.
Konsola sterująca funkcjami rozrywki i klimatyzacją jest płynnie i harmonijnie zintegrowana z deską rozdzielczą dzięki delikatnym kształtom i płynącym powierzchniom. Przy opcjonalnym systemie nawigacji, kontroler iDrive jest zintegrowany w konsoli środkowej, zgodnie z charakterystyczną filozofią BMW pełnej kontroli kierowcy w każdej chwili. Galwanizowane powierzchnie z perłowym połyskiem zdobią wewnętrzne uchwyty drzwi, uchwyt schowka, pokrętła radia, pokrętła klimatyzacji automatycznej, kontroler iDrive oraz ozdobne listwy na sportowej kierownicy.
Zwiększona funkcjonalność iDrive z programowalnymi klawiszami pamięci iDrive BMW jest dołączony do opcjonalnego systemu nawigacji. Umożliwia kierowcy łatwe i wygodne kontrolowanie wszystkich funkcji drugorzędnych i komfortowych, takich jak komunikacja, klimatyzacja, rozrywka i nawigacja.
Ta najnowsza wersja iDrive jest wyposażona w sześć programowalnych klawiszy pamięci, pozwalających kierowcy zaprogramować często używane funkcje, takie jak miejsca docelowe nawigacji, stacje radiowe czy konkretne numery telefonów. Czułe czujniki na każdym przycisku pozwalają kierowcy podglądać funkcję na ekranie iDrive przed całkowitym naciśnięciem przycisku, aktywując polecenie. Dzięki temu kierowca może bezpiecznie i wygodnie wybrać przechowywaną funkcję, nie odrywając wzroku od drogi.
Przestronny bagażnik uzupełniony składanymi oparciami i torbą na sprzęt
Aktywna para może zabrać ze sobą swój sprzęt, niezależnie od pory roku, dzięki przestronnemu bagażnikowi oferowanemu przez kabriolet serii 1. Dwie torby golfowe zmieszczą się w bagażniku nowego kabrioletu serii 1 – nawet z opuszczonym dachem! Opuszczenie dachu materiałowego tworzy przestrzeń bagażową wynoszącą 8.48 stóp sześciennych, co nie obejmuje opcjonalnej dużej torby do przechowywania, która rozszerza się do przedziału pasażerskiego i pomieści dwie deski snowboardowe lub torbę golfową, nie brudząc tapicerki. Zamek błyskawiczny umożliwia dostęp do torby do przechowywania z wnętrza kabiny pasażerskiej. Wysokotechniczne zawieszenie z nowoczesnym dyferencjałem W tradycyjnym stylu BMW, nowy kabriolet serii 1 przenosi moc silnika na tylne koła. Ta koncepcja i konfiguracja – silnik z przodu, koła napędowe z tyłu – gwarantuje optymalną przyczepność, niemal idealny rozkład masy przód-tył, doskonałą stabilność kierunkową i przewidywalne prowadzenie. Przednie zawieszenie jest również zbudowane według standardów dość unikalnych w swojej klasie konkurencyjnej. Nowy kabriolet serii 1 dzieli z Coupe z serii 1 zaawansowany system zawieszenia z aluminiowym zawieszeniem podwójnego wahacza z przodu oraz w pełni niezależnym pięcioelementowym zawieszeniem tylnej osi z lekkiej stali, aby oferować optymalne połączenie sztywności i niskiej wagi. Bardzo stabilne ramiona kontrolne i pręty napinające mają istotny wpływ na dynamikę jazdy pojazdu i zapewniają ścisłą kontrolę nad kołami.
Standardowy system BMW Dynamic Stability Control (DSC) obejmuje funkcję Dynamic Traction Control (DTC), która zapewnia elektroniczną interwencję, aby zapobiec utracie kontroli nad pojazdem, ale przy wyższym progu aktywacji. Umożliwia to kierowcy cieszenie się bardziej dynamiczną jazdą po suchych drogach i oferuje większą elastyczność podczas jazdy w trudniejszych warunkach, takich jak śnieg. Jeśli kierowca sobie tego życzy, zarówno DSC, jak i DTC mogą być wyłączone. Active Steering, zmienny układ kierowniczy dostępny na wyłączność w BMW, jest oferowany jako opcja.
Tylny dyferencjał serii 1 pochodzi z nowej generacji przekładni końcowych zoptymalizowanych pod kątem płynności działania. Po raz pierwszy z podwójnymi łożyskami kulkowymi, dyferencjał pracuje w jeszcze niższej temperaturze roboczej, osiąganej szybciej dzięki zmniejszeniu ilości płynu potrzebnego w dyferencjale. Podobnie jak w Coupe z serii 1, kabriolet ten ma wbudowaną elektroniczną funkcję ograniczonego poślizgu w systemie Dynamic Stability Control pojazdu.
Wyposażenie bezpieczeństwa maksymalnie dostosowane do konstrukcji kabrioletu Cztery standardowe poduszki powietrzne w nowym kabriolecie serii 1 BMW są zaprojektowane w celu optymalnej ochrony pasażerów. Zaawansowane przednie poduszki powietrzne są aktywowane w etapach w zależności od ciężkości uderzenia, podczas gdy poduszki boczne zintegrowane w bokach oparć przednich siedzeń zmniejszają ryzyko obrażeń w obrębie klatki piersiowej, bioder i głowy w sytuacjach uderzenia bocznego. Nowy kabriolet serii 1 BMW jest również wyposażony w fotele zoptymalizowane pod kątem kolizji, z specjalnie wyprofilowanymi zagłówkami i oparciami zaprojektowanymi w celu zmniejszenia ryzyka urazów w przypadku uderzenia z tyłu.
Wszystkie siedzenia w kabriolecie serii 1 są wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z wyciągaczami oraz zagłówki, przy czym pasy przednie są przymocowane do ram siedzeń kierowcy i pasażera, utrzymując pas w optymalnej pozycji wokół bioder pasażera, niezależnie od wysokości siedzenia czy przesunięcia przód-tył.
Dodatkowo pedały kierowcy automatycznie przesuwają się do tyłu z określoną ilością odkształcenia w przypadku zderzenia czołowego, aby zredukować ryzyko urazu stopy kierowcy. I wreszcie, tylne siedzenia są standardowo wyposażone w złącza LATCH do fotelików dziecięcych.
Nowy kabriolet serii 1 BMW jest wyposażony w czujnik przewrócenia, który nieustannie monitoruje pionowe i poziome ruchy pojazdu. Gdy czujniki zarejestrują zagrożenie przewrócenia pojazdu, dwa słupki zabezpieczające są wysuwane w ułamku sekundy z ich miejsc przechowywania za tylnymi zagłówkami.
Jednocześnie aktywowane są napinacze pasów bezpieczeństwa w przednich siedzeniach oraz poduszki powietrzne. Dodatkową ochronę przed przewróceniem zapewnia optymalna stabilność słupka A i ramy szyby.
BMW Ultimate Service(TM):
Zapewniając właścicielom niesamowitą wartość i spokój Umysł Nowy kabriolet serii 1 BMW będzie oferować program BMW Ultimate ServiceTM, zestaw usług obejmujących program serwisowy BMW (wcześniej nazywany pełnym serwisem), pomoc drogową i ograniczoną gwarancję na nowy pojazd. BMW AssistTM z TeleService jest częścią opcjonalnego pakietu Premium lub można go zamówić oddzielnie jako opcję samodzielną.
BMW Ultimate Service(TM) obejmuje:
Program serwisowy BMW jest jedynym programem serwisowym bez kosztów w branży, który obejmuje elementy narażone na zużycie, jak klocki hamulcowe i wirniki przez cztery lata lub 50 000 mil, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze. Właściciele BMW nie płacą nic za wszystkie zaplanowane przeglądy, wymiany oleju, klocki hamulcowe, wkłady wycieraczek i inne elementy narażone na zużycie.
Pomoc drogowa BMW to jeden z najbardziej kompleksowych planów dostępnych w branży. Nie tylko jest bezpłatny przez pierwsze cztery lata, ale nie ma limitu przebiegu. Kierowcy BMW cieszą się pewnością, że otrzymają pomoc na drodze 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, wszędzie w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko. Obejmuje to wszystko, od zmiany opon, przez pomoc w dostarczeniu paliwa, po pomoc w awaryjnych sytuacjach, holowanie, transport zastępczy, a nawet korzyści związane z przerwą w podróży. Usługa ta obejmuje również cenne porady dotyczące tras podróży.
Gwarancja ograniczona na nowy pojazd BMW: Wszystkie pojazdy osobowe BMW z 2008 roku objęte są doskonałą ograniczoną gwarancją BMW, która obejmuje:
• Gwarancja na nowy pojazd – czteroletnia/50 000 mil pokrycia.
• Gwarancja na perforację rdzy – 12-letnie/nieograniczone pokrycie.
BMW AssistTM zapewnia kierowcy usługi, które zwiększają bezpieczeństwo i wygodę na drodze, co daje dodatkowy spokój umysłu. Stanowi część opcjonalnego pakietu Premium i można go również zamówić oddzielnie jako opcję samodzielną. BMW jest jedynym producentem pojazdów, który oferuje tę usługę przez cztery lata bez dodatkowych kosztów. Większość innych producentów oferuje tylko pierwszy rok usługi.
Wyposażenie pojazdu w BMW AssistTM obejmuje technologię GPS i funkcje komunikacji bezprzewodowej, do których dostęp uzyskuje się za pomocą przycisków w konsoli górnej lub środkowej. Pasażerowie pojazdu mogą żądać usług awaryjnych lub innych, po prostu naciskając przycisk; system BMW AssistTM następnie przesyła lokalizację i informacje o pojeździe do centrum odpowiedzi BMW AssistTM. Specjalista ds. odpowiedzi skontaktuje się z pasażerami, aby skoordynować wysłanie pomocy, powiadomić dane kontaktowe awaryjne oraz skontaktować się z pomocą drogową BMW lub służbami ratunkowymi w razie potrzeby i na żądanie. Obrócenie się w przypadku poważnego wypadku również automatycznie uruchamia połączenie z BMW AssistTM. Plan bezpieczeństwa BMW AssistTM obejmuje również usługi odblokowywania drzwi na odległość i odzyskiwania skradzionych pojazdów, co może zaoszczędzić właścicielowi czas i pieniądze.
TeleService automatycznie powiadamia centrum BMW, kiedy pojazd będzie potrzebował serwisu. Ta funkcja pozwala doradcy serwisowemu proaktywnie umówić się z klientem i mieć gotowe potrzebne części.
Subskrybenci BMW AssistTM mogą również zapisać się do planu Convenience Plan (dostępnego za dodatkową opłatą w wysokości 199 dolarów rocznie), aby skorzystać z wielu usług concierge BMW AssistTM, od planowania podróży po rezerwacje w restauracjach, pomoc przy zakupach i bilety na wydarzenia, a także uzyskać wskazówki oraz informacje o ruchu drogowym i pogodzie. Wybrane miejsce docelowe i jego numer telefonu można wysłać bezpośrednio do systemu nawigacji pokładowej oraz połączonego za pomocą Bluetooth telefonu komórkowego, po naciśnięciu przycisku concierge. Plan Convenience obejmuje również Critical Calling, nową usługę, która łączy kierowcę w przypadku, gdy jego telefon komórkowy nie znajduje się w pojeździe lub jest rozładowany. Po naciśnięciu przycisku SOS, specjalista ds. odpowiedzi BMW AssistTM połączy kierowcę z jego żądaną stroną przez maksymalnie pięć minut i do czterech zdarzeń rocznie.
Jak poprzednio, system BMW AssistTM obejmuje bezprzewodowe połączenie telefoniczne Bluetooth z dostępem do książki telefonicznej i wybieranie po nazwisku lub numerze za pomocą przycisków na kierownicy. Korzystanie z tej funkcji wymaga dostarczenia przez klienta kompatybilnego telefonu komórkowego Bluetooth.
Wydajność z sumieniem