BMW wprowadziło model X6 do swojej oferty w 2008 roku i zdominowało rynek unikalnie wyglądającym SUV-em o sylwetce coupe, który wzbudzał skrajne emocje – jedni go kochali, inni nienawidzili.
Niemiecki producent stworzył pierwszą generację X6 na tej samej platformie, co druga generacja X5 (E70), a samochód ten wprowadził zamieszanie w segmencie SUV-ów. Co więcej, BMW nie nazywało go SUV-em, lecz SAC, co oznaczało Sport Activity Coupe. Oprócz podzespołów, pojazd nie dzielił żadnych paneli nadwozia z X5 i oferował unikalne opcje, które były dostosowane specjalnie dla niego i niedostępne w modelu X5. Mimo to, model pojawił się w trudnym momencie, tuż przed wybuchem światowego kryzysu finansowego w branży motoryzacyjnej. Jednak przetrwał i odniósł sukces.
Dzięki swojemu groźnemu wyglądowi i dużym rozmiarom, X6 miał dominujący wygląd na drodze. Jego organicznie ukształtowane reflektory przypominały ptaka drapieżnego i były umieszczone po bokach wąskiej grilla. Pod nim producent oferował klientom wybór standardowego zderzaka z prostokątnym dolnym grillem lub wersji z pakietu M, charakteryzującą się trapezoidalnym wlotem powietrza, z dużymi otworami na lampy przeciwmgielne. Dodatkowo, BMW dodało element podwozia, który imitował osłonę, chociaż samochód nie był przeznaczony do poważnego off-roadu.
Z profilu, dach w kształcie coupe X6 nadawał pojazdowi sportowy wygląd, chociaż wysoka postura nie dawała tego samego wrażenia. Przednia szyba była nachylona jeszcze bardziej niż w X5. Z tyłu, producent zamontował światła tylne, które rozciągały się od nachylonej pokrywy bagażnika w dół do pionowej metalowej płyty, docierając do tylnych błotników. Gruby zderzak z osłoną z przodu zasłaniał wydechy, których liczba wahała się od dwóch do czterech, w zależności od wersji silnika, otaczając dyfuzor.
W środku, producent stworzył kabinę dla czterech osób, bez opcji dodatkowego siedzenia dla trzeciego pasażera z tyłu. Z przodu klienci znajdowali fotele kubełkowe z wysokim oparciem, co było nietypowe dla SUV-ów i crossoverów. Kierowca miał przed sobą mieszany panel wskaźników z dużymi wskazówkami dla prędkościomierza i obrotomierza, otoczonymi wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury silnika oraz wyświetlaczem LCD z dodatkowymi informacjami. W zależności od silnika i opcji, zamontowano kierownicę z lub bez łopatek zmiany biegów. Na szczycie centralnej konsoli, w osobnym zespole, BMW zamontowało system infotainment iDrive, który był obsługiwany za pomocą pokrętła umieszczonego na konsoli środkowej.