2008 Citroen C4 Coupe

Citroën wpadł na świeży pomysł stworzenia trzydrzwiowego hatchbacka w kompaktowym segmencie europejskim, kiedy w 2004 roku wprowadził model C4 Coupe, ale po czterech latach samochód wymagał odnowienia.

Choć sprzedaż nie była oszałamiająca, C4 zyskał uznanie na rynku. Ponadto, osoby szukające pojazdu będącego połączeniem coupe i hatchbacka przyciągał kompaktowy, trzydrzwiowy samochód Citroëna. Jednakże, ponieważ oferta musiała zostać odświeżona, aby spełnić normy Euro5, francuski producent motoryzacyjny rozważył wprowadzenie zmian w wyglądzie pojazdu.

Przód auta zyskał bardziej zaokrągloną maskę oraz nowy projekt zderzaka, który łączył szerszy grill w dolnej części i chromowane obramowania lamp przeciwmgielnych. Jego znak „podwójnego chevronu” nawiązywał do swojego większego brata, modelu C5, z dłuższymi chromowanymi liniami rozciągającymi się między reflektorami. Citroën zmienił także światła zarówno z przodu, jak i z tyłu, montując w nich przezroczyste soczewki.

Wewnątrz znacząco poprawiła się jednostka infotainment, która była dostępna jako opcja z nowym ekranem zamontowanym na centralnej konsoli. Dodatkowo producent ulepszył materiały używane do wykończenia drzwi, siedzeń oraz deski rozdzielczej. Zachowano jednak ten sam projekt kierownicy, z przyciskami umieszczonymi w stałym centralnym miejscu. Co więcej, zmieniono podświetlenie wskaźników z zielonego na bursztynowe.

Napęd został opracowany wspólnie z BMW dla doładowanych silników 1.6, zarówno benzynowych, jak i turbodiesel. Równocześnie francuski producent zachował niektóre wersje z własnymi jednostkami napędowymi. Jednak automatyczna skrzynia biegów była rzadkością i oferowana tylko w wybranych wersjach.

Citroën wprowadził szereg zmian w modelu Citroën C4, aby uczynić go jeszcze bardziej:

  • eleganckim, dynamicznym i efektywnym,
  • ekonomicznym i niskopaliwowym,
  • interaktywnym i komunikatywnym.

Citroën dokonał przemyślanych zmian w stylistyce, aby wzmocnić udany design samochodu, który od samego początku cieszy się popularnością wśród klientów. Przebudowa skoncentrowała się na przedniej części, podkreślając jej elegancję, siłę i energię.

Wnętrze również zostało zaprojektowane na nowo. Citroën wprowadził nową tapicerkę oraz nową fakturę w kilku elementach wykończenia, a także umieścił obrotomierz na środku deski rozdzielczej.

Jeśli chodzi o silniki, Citroën C4 jest teraz dostępny z dwoma nowymi silnikami benzynowymi, współtworzonymi z BMW. Silniki VTi 120 i THP 150 zapewniają jeszcze większą przyjemność z jazdy na drodze oraz znacząco zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin.

Oferta silników diesla HDi została dodatkowo wzbogacona, wiele jednostek spełnia wymogi ekologiczne Airdream®. Silnik diesla HDi o pojemności 2 litrów jest pierwszym, który spełnia przyszłe normy Euro V w tej klasie. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii (takich jak opony o niskim oporze toczenia), kilka wersji z silnikami HDi 92 lub HDi 110 w połączeniu z manualną lub skrzynią EGS6 może ograniczyć swoje emisje do 120 g/km CO2.

Nowy Citroën C4 oferuje bogatszą gamę sprzętu telematycznego, w tym nową generację systemu nawigacji – MyWay – który wyposażony jest w funkcję Bluetooth® i może być podłączany do przenośnych urządzeń.

Przebudowany Citroën C4 zachowuje wszystkie cechy, które uczyniły go prekursorem w segmencie przyjemności z jazdy i bezpieczeństwa, w tym reflektory ksenonowe o podwójnej funkcji kierunkowej, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, centralnie umiejscowione przyciski na kierownicy oraz asystent ruszania pod górę.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.