W 2008 roku Citroen odświeżył swoje największe auto, minivana C8, starając się pozostać konkurencyjnym w segmencie rynku, który był bardzo wąski i stanowiły go takie modele jak Peugeot 807, Fiat Ulysse oraz Lancia Phedra.
Peugeot-Citroen wszedł w umowę Eurovan z Fiatem, aby stworzyć gamę minivanów na rynek europejski. W 1994 roku pojawiła się pierwsza gama produktów. Osiem lat później, w 2002 roku, cztery marki, które dołączyły do tego programu, wprowadziły drugą generację tych pojazdów, która została odświeżona w 2008 roku, tuż przed wprowadzeniem norm emisji Euro 5 w Europie. Oprócz aktualizacji silników, producenci przeprowadzili także kilka innych ulepszeń w zakresie wzornictwa i funkcjonalności.
Aby dostrzec różnice między modelami C8 z 2002 a 2008 roku, trzeba mieć wprawne oko. Z przodu, odświeżony model miał nową atrapę chłodnicy, która odzwierciedlała nową linię stylistyczną marki, zauważalną w logo. W nowszej wersji górna część znaku „Podwójny Chevron” została elegancko wtopiona w chromowaną poziomą listwę, która przebiegała przez górny grill. Ponadto producent zamontował przeprojektowane reflektory, które miały ten sam kształt, ale wyposażono je w nowe lampy projekcyjne. W wyższych wersjach wyposażeniowych zainstalowano chromowane paski na zderzaku i dolnym grillu, które miały uśmiechnięty kształt.
Z profilu, C8 miał drzwi zawiasowe z przodu dla kierowcy i pasażera z boku. Jednocześnie pasażerowie z tyłu cieszyli się łatwym dostępem dzięki szerokim drzwiom przesuwnym po obu stronach. Długi dach był lekko nachylony w kierunku tylnej części pojazdu, a producent oferował opcjonalnie zestaw relingów dachowych z przesuwanymi poprzecznymi belkami. Na koniec, z tyłu, C8 z 2008 roku miał przeprojektowane lampy tylne z przyciemnionymi czerwonymi obszarami i przezroczystymi kloszami świateł cofania.
Citroen kierował się do klientów z wyższej półki, oferując swoje pojazdy jako ekskluzywną alternatywę dla Peugeota 807. W najwyższych wersjach wyposażeniowych zastosowano materiały wyższej jakości, z wbudowanym systemem nawigacji satelitarnej w desce rozdzielczej. Z przodu, za kierownicą, znajdował się mały wyświetlacz LCD dla obrotomierza, podczas gdy główny zestaw wskaźników umieszczono w środku deski rozdzielczej. Duży prędkościomierz był czytelny nawet dla osób siedzących z tyłu.
Pojazd ośmioosobowy miał układ 2-3-2. W środkowym rzędzie Citroen zastosował koncepcję pojedynczych foteli kapitańskich, które można było przesuwać, składać lub demontować indywidualnie. Dzięki temu klienci mogli zostawić fotele na zewnątrz i udostępnić środkowy przejście do tylnych miejsc. Wszystkie fotele oprócz przednich mogły być usunięte w razie potrzeby, przekształcając pojazd w bardzo funkcjonalny minivan.