2008 Ford Kuga

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Ford zwiększył swoje zaangażowanie i wprowadził na rynek crossover Kuga w 2008 roku, oferując lepszą alternatywę dla osób szukających pojazdu o rozmiarach hatchbacka z przestrzenią wewnętrzną minivana.

Klienci zaczęli dostrzegać zalety crossoverów i rezygnować z segmentu minivanów. Te pojazdy zapewniały wystarczająco dużo miejsca wewnętrznego dla rodziny z dziećmi, rowerami, trampolinami, specjalnymi fotelikami i wieloma innymi bagażami, a jednocześnie mogły parkować w wąskich miejscach, gdzie zmieściłyby się tylko zwykłe hatchbacki. Ford miał duże doświadczenie w budowie pojazdów terenowych i samochodów kompaktowych. W efekcie połączył te doświadczenia i zaprezentował Kugę w 2008 roku, crossovera, którego produkowano na tej samej platformie, co druga generacja Forda Focusa.

Kiedy projektanci Forda zostali zaangażowani w to zadanie, starali się odwzorować ten sam język designu, co Focus i Mondeo. W rezultacie reflektory miały podobny kształt do tych w Focusie, a trzy-skrzydłowy grill został ozdobiony chromowanym wykończeniem powyżej. To jednak wymusiło wyższy zderzak przedni, aby zakryć dolną część przedniego pasa, gdzie producent zainstalował dodatkowy grill w kształcie trapezu oraz dwa boczne wloty powietrza, które go flankowały i miały lampy przeciwmgielne. Z profilu Kuga przypominała pięciodrzwiową wersję Focusa, z trzecią linią okien zamontowaną między słupkami C a klapą bagażnika. Musieli jednak zainstalować wyższe panele drzwiowe, ponieważ samochód musiał być wyższy. Z tyłu producent zamontował jasnoszare plastikowe osłony pod zderzakiem i flankował je dwoma końcówkami wydechowymi.

Wewnątrz Kuga miała wysoko zamontowane siedzenia, aby pomóc kierowcom lepiej widzieć drogę. Otrzymali również zestaw wskaźników podobny do tego w Focusie oraz pochyloną na przód centralną konsolę ozdobioną jasnoszarym wykończeniem. Inżynierowie musieli znaleźć sposób, aby umieścić dźwignię zmiany biegów wyżej, by kierowcy czuli się jak w zwykłych hatchbackach. W rezultacie pomiędzy przednimi pasażerami znajdowała się wysoka konsola centralna, która miała parę uchwytów na kubki starannie ukrytych pod przesuwaną pokrywą. Z tyłu, dzięki wysokiej pozycji siedzenia, było wystarczająco dużo miejsca na nogi dla trzech pasażerów z niskim tunelem skrzyni biegów. Składana ławka (60/40) oferowała klientom możliwość powiększenia przestrzeni bagażowej z 360 litrów (12,7 cu-ft) do 1,370 litrów (47,8 cu-ft). To była ogromna różnica.

Ale Ford zagrał jeszcze sprytniej, oferując Kugę z napędem na wszystkie koła lub napędem na przednie koła. Dzięki swojemu doświadczeniu na rynku amerykańskim wiedział, że większość czasu klienci jeżdżą swoimi pojazdami po suchych lub mokrych drogach, a nie po ośnieżonych. Jednak dzięki swojemu europejskiemu doświadczeniu wiedział również, że nabywcy ze Starego Kontynentu skłaniają się ku silnikom diesla. W rezultacie zaoferował Kugę z systemem napędu na przednie lub wszystkie koła, szeroką gamę silników turbo-diesel oraz skrzynie manualne lub automatyczne. Ponadto, w ofercie znalazł się silnik o pojemności 2,5 litra z naturalnym wlotem powietrza dla tych, którzy nie chcieli pojazdu na olej napędowy.

Ford Kuga to pierwszy crossover Forda na rynku europejskim, który obiecuje połączenie satysfakcjonujących osiągów na drodze oraz zaskakujących możliwości w terenie.

Geneza modelu Kuga miała miejsce w spektakularnym Fordzie iosis X Concept, który zadebiutował na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2006 roku. John Fleming, prezydent i dyrektor naczelny firmy, potwierdził wówczas, że Ford Europe planuje rozwój pojazdu produkcyjnego inspirowanego koncepcją iosis X, który zadebiutuje w ciągu dwóch lat.

Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2007 roku Ford zademonstrował, że to zobowiązanie stanie się rzeczywistością, prezentując model produkcyjny.

Nowy model, sygnalizujący nowy kierunek dla Forda w Europie, otrzymał swoją unikalną nazwę. Urodził się Ford Kuga, który miał dołączyć do oferty Forda w Europie w pierwszej połowie 2008 roku.

„Dzięki nowemu Fordowi Kuga spełniamy obietnicę, jaką złożyliśmy w Paryżu w 2006 roku, dostarczając pojazd o wysokich możliwościach, ekspresyjny i charyzmatyczny, który poszerzy gamę modeli Forda,” powiedział John Fleming. „Jestem głęboko przekonany, że Kuga przypadnie do gustu wielu lojalnym klientom Forda poszukującym czegoś nieco innego, a także powtórzy sukces modelu S-MAX w przyciąganiu nowych klientów do marki Ford.

„Charakterystyczny zewnętrzny design 'kinetyczny’, uznawana dynamika pojazdu na drodze oraz jakość premium to tylko niektóre z atutów, jakie Kuga wniesie do tego szybko rozwijającego się segmentu rynku.”

Solidne podstawy

Nowy Ford Kuga oparty jest bezpośrednio na uznawanej architekturze C, która sprawdziła się w Fordzie Focus oraz Fordzie C-MAX. Projektanci i inżynierowie zintegrowali kluczowe wymagania kierowców i pasażerów dla modelu niszowego w nowoczesnym designie.

Eksterior jest atrakcyjny i sportowy, pokazując, jak elastyczny język formy 'kinetycznej’ może być skutecznie zastosowany w klasie crossoverów.

Doskonale wyważony i o dobrych proporcjach, dynamiczny Ford Kuga zapewnia przestronne wnętrze dla kierowcy i pasażerów, mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych.

Wysokiej jakości wnętrze zostało zaprojektowane, aby komplementować wygląd zewnętrzny, oferując jednocześnie praktyczny i nowoczesny pojazd. Te elementy stylistyczne, połączone z nowymi systemami napędowymi oraz sprawdzonymi jednostkami napędowymi, zapraszają klientów do 'Poczuj różnicę’.

Kuga dostępna jest z inteligentnym, stałym napędem na wszystkie koła (AWD), podczas gdy model z przednim napędem (FWD) również jest dostępny, w zależności od rynku, i jest idealny dla kierowców przyciąganych stylem i obecnością Kugi, lecz niekoniecznie potrzebujących możliwości AWD.

Ford Kuga jest dostępny w dwóch wyraźnych poziomach serii – Trend i Titanium – z dodatkowymi opcjami, które pozwalają kierowcy spersonalizować swój samochód dokładnie według własnych potrzeb.

Wysoki poziom standardowego wyposażenia obejmuje Elektroniczny Program Stabilizacji (ESP) z połączonym Systemem Zmniejszenia Ryzyka Przewrócenia (ARM) oraz ABS z Elektroniczną Dystrybucją Siły Hamowania (EBD), co są istotne technologie wspomagające kierowcę. Wszystkie modele Kugi są również wyposażone w przycisk 'Ford Power’ do uruchamiania silnika.

Szeroki wybór opcji rozrywki w samochodzie oferuje zarówno łączność, jak i funkcje, podczas gdy dostępne systemy nawigacji satelitarnej zapewniają pewność, że zawsze podejmowane są właściwe decyzje dotyczące trasy.

Ford Kuga to uczta dla wszystkich zmysłów, stylizowana i wykończona z wysoką dbałością o szczegóły. Każdy aspekt samochodu został zaprojektowany i wyprodukowany w celu promowania pozytywnych emocjonalnych reakcji od kierowcy i pasażerów.

Atmosfera stworzona przez płynny i zintegrowany design, zaprezentowany w oryginalnym modelu iosis X Concept, została wzmocniona w modelu produkcyjnym. Po raz pierwszy w produkcyjnym pojeździe Forda w Europie dostępna jest kamera tylnego widoku, ułatwiająca parkowanie, a także gniazdko 230 Volt dostępne dla pasażerów tylnej kanapy, co stanowi dodatkowe funkcjonalne udogodnienia.

Stylowy i charyzmatyczny Ford Kuga jest kolejnym dowodem ekscytującego kierunku, w którym zmierzają nowe produkty Forda w Europie. Świeża i nowoczesna stylistyka jest punktem wyjścia, a substancja samochodu odpowiada temu stylistycznemu zobowiązaniu. To dostarczone przez uznawaną dynamikę jazdy Forda, silne i kompetentne bezpieczeństwo, wysokie standardy jakości oraz konkurencyjny pakiet crossoverów.

Wysoka pozycja siedzenia, inteligentna opcja AWD oraz duże objętości składowe czynią Kugę bardzo atrakcyjną propozycją.

„Jesteśmy przekonani, że przybycie Forda Kuga podniesie poprzeczkę w segmencie crossoverów,” powiedział Stephen Odell, wiceprezydent Forda Europe ds. marketingu, sprzedaży i serwisu. „Nasza stylistyka 'kinetyczna’ nadaje samochodowi wspaniałą osobowość, co przekłada się na ogromną atrakcyjność w salonie dla potencjalnych klientów.”

Charyzmatyczny design

Język formy 'kinetycznej’ Forda stał się ustaloną i rozpoznawalną częścią DNA marki w Europie, a także jest włączany do wszystkich nowych modeli firmy, niezależnie od tego, czy są całkowicie nowe, czy w wersji redesign.

Martin Smith, dyrektor wykonawczy Forda Europe ds. designu, kierował zespołem projektowym podczas tworzenia Kugi, przy czym Stefan Lamm odpowiadał za zewnętrzny wygląd, Niko Vidakovic za wnętrze, a Ruth Pauli dobierała kolory i materiały.

Kluczowym celem zespołu było przeniesienie istoty koncepcji iosis X z 2006 roku do produkcyjnego Forda Kuga.

„Było dla nas ważne, aby Kuga była natychmiast rozpoznawana jako nowa generacja modelu Ford, ale również chcieliśmy zachować relację projektową z koncepcją iosis X, co sygnalizowało nasze zamiary na wejście w ten rynek,” powiedział Smith. „Uważam, że osiągnęliśmy te cele w końcowym designie Kugi – uchwyciliśmy charakter koncepcji, a wygląd samochodu jest zarówno solidny, jak i dynamiczny, aby pokazać jego możliwości na drodze i w terenie.”

„Napinające, muskularne linie oraz pełne powierzchnie są kluczowymi elementami naszego 'kinetycznego designu’, a jak pokazaliśmy w przypadku pojazdów takich jak nowy Focus, Mondeo, S-MAX i Fiesta, każdy nowy model Forda ma swoją indywidualność,” skomentował Smith. „Kuga będzie wyróżniać się w ofercie Forda, jak i w swoim segmencie rynku. Uważam, że jest to naprawdę atrakcyjny i przekonywujący samochód z każdego kąta.”

Pięciodrzwiowa konstrukcja oraz podstawowy design pozostają takie same, niezależnie od tego, czy wybierze się inteligentny napęd AWD czy FWD. Detale stylistyczne różnią się w zależności od wyboru poziomu serii Trend lub Titanium, a klienci Forda Kuga będą mogli dodatkowo spersonalizować swój samochód poprzez starannie wybrane elementy dostępne opcjonalnie w formie dostosowanych Pakietów oraz szerokiej gamy akcesoriów zaprojektowanych przez dział obsługi klienta Forda.

Kuga przyjmuje nową twarz Forda, z wyrazistymi górnym i dolnym grillem trapezowym oraz dramatycznymi, cofniętymi reflektorami. Poniżej dolnego trapezoidu znajduje się funkcjonalna osłona podwozia, sygnalizująca twardość pojazdu i jego możliwości terenowe. Okrągłe lampy przeciwmgielne umieszczone po obu stronach dolnego grilla są standardowym wyposażeniem w obu seriach.

Wydatny, muskularny przód charakteryzuje się wyraźnymi wypukłościami, które wzmacniają sztywność strukturalną nadwozia.

„Nasza strategia 'kinetycznego designu’ daje nam możliwość wprowadzenia kluczowych charakterystycznych elementów marki do każdego z naszych samochodów, a jednocześnie daje elastyczność w dostosowywaniu ich do każdego modelu,” powiedział Smith.

Duże, cofnięte reflektory dostępne są w dwóch technologiach: adaptacyjnym systemie oświetlenia przedniego (AFS) lub Bi-Xenon, który jest standardem w modelu wysokiej serii Titanium. Technologia Bi-Xenon jest identyfikowana po niebieskawym odcieniu reflektorów.

„Elementy 'kinetycznego designu’ w Fordzie Kuga łączą się, aby wzmocnić naszą filozofię 'energi w ruchu’,” wyjaśnił Smith. „Potężny język formy i odważne grafiki łączą się, aby nadać samochodowi wrażenie ruchu, nawet gdy jest zaparkowany.”

Kiedy Kuga jest oglądana z boku, jej sylwetka jest tak atletyczna jak nowoczesny biegacz. Odważne grafiki są widoczne od przodu do tyłu, z wznoszącą się linią boczną i eleganckim zakończeniem przy tylnym oknie.

Odważne nadkola są wypełnione standardowymi 17-calowymi kołami – dla większości rynków, pozostałe otrzymują 16-calowe felgi – a opcjonalne 18- i 19-calowe felgi o różnych stylach i oponach dostępnych w różnych profilach.

Nowoczesny zestaw wzorów kół stworzony dla Kugi wzmacnia jej solidny, sportowy wygląd. Wprowadzono cztery nowe wzory kół aluminiowych, wszystkie zupełnie nowe i unikalne dla Forda Kuga. Po raz pierwszy w produkcyjnym Fordzie dostępne są dramatyczne 19-calowe felgi aluminiowe, które są bezpośrednio inspirowane samochodem koncepcyjnym iosis X i będą dostępne dla klientów Kugi jako opcja później w 2008 roku.

Odważne nadkola są połączone z zintegrowanymi listwami progowymi, które biegną wzdłuż obu drzwi oraz równolegle z wysoką, wyraźnie zaznaczoną linią barkową. Boczny 'nacięcie’ dodatkowo podkreśla dynamiczny zamiar. Te elementy łącznie czynią pojazd wyglądać muskularnie i solidnie.

Unikalne lusterka mają zintegrowane wskaźniki i ich design został zoptymalizowany, aby zapewnić wyjątkowo dobrą jakość dźwięku i wibracji (SQ&V), ponieważ wolna przestrzeń powietrzna została stworzona między obudową lusterka a drzwiami.

Szczotkowane aluminium na relingach dachowych starannie wykończonych dodaje symetrii do chromu używanego na linii talii. Mały spojler montowany na dachu oraz opcjonalny panoramiczny szklany dach dodają kolejne elementy premium i przyczyniają się do nowoczesności i długowieczności designu Forda Kuga.

Przy rozstawie osi 2690 mm całkowity rozmiar Kugi jest kompaktowy, a jej proporcje są zbalansowane przez stosunkowo krótkie zwisy nadwozia z przodu i z tyłu.

Tylny design jest równie funkcjonalny, nadając Kuce solidny wygląd i zawiera sygnatury 'kinetycznego designu’.

Tylna osłona przypominająca dyfuzor rozciąga się widocznie spod tylnego zderzaka i mieści sportowo wyglądające podwójne rury wydechowe, które są standardem we wszystkich seriach. Dolna osłona również zawiera niskie lampy przeciwmgielne. Duże, podzielone lampy tylne są dominującym poziomym elementem tylnej części pojazdu.

Inne estetyczne detale to trzecie diodowe światło hamowania zintegrowane w kolorowanym spojlerze tylnym oraz czujniki parkowania tylnego zintegrowane z malowanym zderzakiem. Niebieskawą szybę standardowo dostaje model Titanium, co dodaje wrażenie jakości premium tej serii. Powierzchnie są czyste i przejrzyste, a para dużych owalnych emblematów Forda uzupełnia jedynie metalowe elementy klapy bagażnika z wyraźnym logo 'KUGA’.

Starannie dobrana paleta dziesięciu kolorów nadwozia ma na celu dopełnienie charyzmatycznej natury Forda Kuga. Nowy, specjalnie opracowany metaliczny kolor – Chill – jest dostępny dla obu serii Kugi oraz opcji napędu.

Jako odzwierciedlenie korzeni koncepcji iosis X, produkcyjna Kuga jest również dostępna w nowym metalicznym odcieniu Electric White, a także w tradycyjnym solidnym Frozen White. Electric White była kolorystycznie wybrana zarówno dla samochodu koncepcyjnego iosis X, jak i dla pokazu przedprodukcyjnej Kugi zaprezentowanej na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2007 roku. Kuga jest pierwszym produkcyjnym modelem Forda w Europie, który korzysta z Electric White, co wykorzystuje specjalną metodę aplikacji.

Zewnętrzny design naturalnie zawiera wiele praktyczności, która oferuje znacznie więcej, niż można by się spodziewać na pierwszy rzut oka. Tylna klapa 'liftgate in liftgate’ oferuje maksymalną elastyczność i wygodę, umożliwiając osobny dostęp za pomocą mikroprzełączników do górnej sekcji klapy bagażnika lub obu sekcji jednocześnie.

Rozmiar otwartej górnej sekcji został zaprojektowany, aby umożliwić wygodny dostęp do bagażnika. Po otwarciu górnej sekcji można uzyskać dostęp do przestrzeni bagażowej bez konieczności przesuwania standardowej pokrywy bagażnika, co umożliwia szybkie i łatwe umieszczanie mniejszych przedmiotów w bagażniku.

Pokrywa bagażnika z szybkim zwolnieniem może być również całkowicie usunięta i przechowywana pod podłogą ładunkową z łatwością.

Wysoka wysokość prześwitu, duże powierzchnie zderzaków i konstrukcja tylnej klapy pomagają unikać uszkodzeń blachy podczas niskospeedowych kolizji z tyłu.

Łatwość naprawy oraz korzystne oceny ubezpieczeniowe są również wspomagane z przodu przez zastosowanie plastikowych błotników przednich. Nie tylko użycie plastikowych błotników przyczynia się do ogólnego zmniejszenia wagi pojazdu, ale również zapewniają większą odporność na wgniecenia. Uniknięcie kosztownych napraw blacharskich pomaga Fordowi Kuga osiągnąć pożądane niskie stawki ubezpieczeniowe.

Dolna płyta wykończeniowa w matowym antracycie przylega do dolnych krawędzi całego pojazdu, oferując odporność na długotrwałe gromadzenie się brudu oraz zapewnia pewien stopień ochrony przed latającymi zanieczyszczeniami. Dodatkowo wizualnie wzmacnia off-roadowy charakter Kugi.

Wnętrze o wysokim stylu

Wnętrze nowego Forda Kuga ma przestronną atmosferę, zarówno z opcjonalnym dużym panoramicznym dachem szklanym, jak i bez niego.

Czysty, ergonomiczny design deski rozdzielczej i centralnego panelu łączy się w dużym konsolę centralną dla maksymalnej dostępności do przechowywania. Wszystkie elementy wnętrza przyczyniają się do komfortowego otoczenia dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu. Wysoka pozycja siedzenia sprzyja lekkiemu i przestronnemu otoczeniu dla pasażerów oraz zapewnia kierowcy widok na otoczenie. Maskownica widoczna jest dla siedzącego kierowcy i pasażera z przodu, co wzmacnia poczucie „na szczycie drogi”.

„Z Kuga chcieliśmy dać kierowcy oraz pasażerom 'przystępne, ale premium’ wykończenie z nową gamą uzupełniających kolorów wnętrza i wysokiej jakości wykończeniami,” powiedział Smith.

Materiały wybrane do wnętrza Kugi również pokazują bliskie powiązania z koncepcją Forda iosis X. Przyciągające wzrok wnętrze produkcyjne zawiera finezyjne skóry, wysokiej jakości tkaniny oraz błyszczące wykończenia w kluczowych obszarach w zależności od wybranej serii. Detale dopasowane do koloru oraz zintegrowane kolory podkreślają deskę rozdzielczą i wykończenia drzwi, tworząc spójną, jednolitą estetykę jakości projektowej i sportowości.

Każda z dwóch dostępnych serii stanowi wyraźny wybór dla klientów. Seria Trend oferuje ekspresyjne pomarańczowe lub niebieskie akcenty. W modelu Titanium nowoczesne 'techno’ wykończenie pasuje do najwyższych aspiracji pojazdu i jest synonymous z pozycjonowaniem serii Titanium w innych nowoczesnych produktach Forda. W modelu Titanium oferowane są ciemniejsze skórzane wykończenia częściowe lub pełne.

Styl wnętrza doskonale uzupełnia dbałość o detale oraz ergonomię kontroli podstawowych; kierownicy, pozycji pedałów oraz dźwigni biegów, a także wielu pozycji siedzenia, przełączników, systemów rozrywki oraz funkcji infonawigacyjnych. Wszystko jest starannie rozmieszczone i każde z nich posiada swoje szczególne wykończenie.

Wszystko, od siły potrzebnej do aktywacji przycisku 'Ford Power’ do wycięcia na kciuk na kierownicy, jest starannie przemyślane, aby zapewnić najbardziej zapraszające i satysfakcjonujące doświadczenie dla kierowcy i pasażerów. Inne przemyślane dodatki to dodatkowe miejsca na małe przedmioty, a także dedykowane strefy na napoje, okulary przeciwsłoneczne, monety, długopisy oraz gniazdko zasilające dla dodatkowych urządzeń elektrycznych.

Środowisko wnętrza Kugi

Nowy Ford Kuga oferuje komfortowe i przestronne siedzenia dla do pięciu dorosłych.

W celu optymalizacji środowiska jazdy, specjaliści Forda opracowali Kugę z wykorzystaniem systemu Wirtualnego Inżynierii wspomaganego komputerowo (CAVE). CAVE łączy wiele komputerów i projektorów cyfrowych, aby stworzyć wirtualne, pełnej wielkości wnętrze samochodu. Rzeczywiste siedzenie samochodowe jest przymocowane do konstrukcji dla 'kierowcy’, który może ocenić widoczność i komfort przy dostępie do wszelkich kontrolerów.

System ten okazał się niezastąpiony w badaniach klientów służących do pomiaru reakcji na nowy samochód i stanowił platformę, by przyszli kierowcy Kugi mogli wyrażać swoje opinie podczas formowania nowego modelu. Umożliwiło to zespołowi projektowemu dokonywanie szybkich i efektywnych zmian w wirtualnej reprezentacji ich projektów.

System CAVE jest dobrym przykładem wielu kosztowo efektywnych działań, które wprowadzono, aby wspierać kluczowe obszary rozwoju samochodu – z dodatkowymi korzyściami dla gotowego produktu, a ostatecznie dla satysfakcji klienta.

Komfort i funkcjonalność dla do pięciu dorosłych

Wewnątrz Ford Kuga oferuje pasażerom 1008 mm przestrzeni na głowę oraz 1422 mm szerokości dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu.

Wspierając 'kokpitowy’ charakter pozycji siedzącej, opcjonalne 6-stopniowe elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy umożliwia łatwe dopasowanie do przodu/tyłu, wysokości siedzenia i kąta nachylenia oparcia.

Pianka użyta w siedzeniach projektowana jest w celu zapewnienia optymalnego komfortu, ergonomicznej wydajności i wsparcia. Uzupełnieniem jest wybór wykończeniowych tkanin, w tym skórzanych z zwiększonym 'pluspadding’, czyli dodatkową warstwą pianki tuż pod skórą, która zapewnia dodatkowy komfort i bardzo wysokie standardy wykończenia. Wykończenia siedzeń zyskują dodatkowe wzmocnienie, jeśli wybrane są skórzane siedzenia z dodatkowym pluspadding.

Pasażerowie drugiego rzędu korzystają z wysokiego komfortu i wyposażenia. Wygodne tylne siedzenia oferują 1395 mm szerokości na ramiona i 987 mm wysokości na głowę, co zapewnia przestronność dla dorosłych pasażerów.

Działania podjęte przez zespół ds. Dźwięku, Jakości i Wibracji (SQ&V) sprawiają, że wszelkie hałasy od wiatru, drogi i jednostki napędowej zostały specjalnie uwzględnione, co skutkuje tym, że zarówno pasażerowie z przodu, jak i z tyłu mogą łatwo prowadzić konwersacje przez całą długość kabiny bez podnoszenia głosów.

„Mamy metrykę, której celem jest ocena zdolności rozumienia mowy. Nawet w momentach, gdy kierowca podróżuje samotnie, nie będzie trudności z prowadzeniem rozmowy przez zestaw głośnomówiący, słuchaniem sprzętu audio czy wydawaniem poleceń przy pomocy funkcji sterowania głosem. Wszystkie te rzeczy można wygodnie wykonać nawet przy dużych prędkościach”, powiedział Klaus Peter Tamm, główny inżynier programu dla Forda Kuga.

Dodatkowym udogodnieniem wnętrza jest opcjonalne gniazdko 230 Volt, umiejscowione z tyłu przepływającego centralnego konsoli, które umożliwia pasażerom tylnym korzystanie z urządzeń elektrycznych do 150 watów. Dodatkowa przestrzeń do przechowywania znajduje się pod gniazdem zasilającym, co umożliwia przechowywanie małych przedmiotów.

Siedzenia drugiego rzędu mają układ 60/40 i zostały zaprojektowane, aby składać się całkowicie płasko, maksymalizując użyteczność dostępnego bagażnika w trybie dwuosobowym. Przechowywanie pod siedzeniami to praktyczna cecha dla drugiego rzędu, z dodatkową przestrzenią pod podłogą bagażnika, która dzieli się na komory w celu maksymalizacji praktyczności. Wysokość progu bagażnika wynosząca 758 mm ułatwia załadunek ciężkich przedmiotów do samochodu.

Jak wszystkie ostatnio wprowadzone modele Forda, Kuga przejdzie pełne testy certyfikacji alergii.

Adaptowalność i funkcjonalność

Badania klientów Forda potwierdziły, że potencjalni właściciele pragną szerokiego dostępu do bagażnika na te okazje, gdy potrzebują pełnej pojemności. Równocześnie chcą mieć możliwość szybkiego i łatwego dostępu do bagażnika dla mniejszych przedmiotów bez otwierania całej klapy.

Efektem tego jest to, że Ford Kuga oferuje nową funkcję wygody w swoim segmencie nazwaną 'liftgate in liftgate’. Umożliwia to otwarcie części klapy bagażnika w celu dostępu do głównej przestrzeni bagażowej podczas parkowania w warunkach z ograniczoną wysokością. Funkcja ta umożliwia także łatwy dostęp do bagażnika, gdy mniejsze przedmioty muszą być umieszczone lub wyjęte z samochodu.

Oparcia siedzeń drugiego rzędu składają się płasko, aby umożliwić transport większych, bardziej obszernych ładunków. Gdy siedzenia drugiego rzędu są złożone do przodu, aby maksymalizować przestrzeń ładunkową – do długości 1578 mm do tylnej części pierwszego rzędu siedzeń – tworzą całkowicie płaską powierzchnię bez niekomfortowego stopnia do pokonywania bagażu. Nie ma potrzeby zdejmowania zagłówków tylnej kanapy, aby je złożyć.

Kuga ma pojemność bagażnika wynoszącą 1355 litrów w trybie dwuosobowym, podczas gdy zamknięta przestrzeń bagażowa osiąga pojemność 360 litrów. Z standardowym zestawem naprawczym do opon można zyskać dodatkowe 50 litrów pojemności w komorze na zapasowe koło.

Cztery widoczne punkty mocowania na D-ringach umiejscowione są wzdłuż oparcia tylnej kanapy i w górnej wewnętrznej części tylnej panelu samochodu. Pomaga to bezpiecznie przymocować luźne przedmioty i zmniejsza hałas związany z przesuwającymi się przedmiotami podczas jazdy.

Wstawki w fałszywej podłodze przestrzeni ładunkowej umożliwiają wygodne i trwałe przechowywanie pokrywy bagażnika wewnątrz samochodu. Funkcja ta jest dostępna dla wszystkich modeli Forda Kuga z zestawem naprawczym do opon. Funkcja 'one-touch’ do podnoszenia tylnej pokrywy bagażnika i elastyczna siatka w przestrzeni bagażowej, automatycznie przemieszczająca się, są połączone z pokrywą bagażnika w celu maksymalnego bezpieczeństwa.

Perfekcyjnie dopasowane pod względem możliwości

Kuga jest wyposażona w silnik Duratorq TDCi o pojemności 2,0 litra i mocy 136 PS/100 kW, połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów Durashift zarówno dla wariantów FWD, jak i inteligentnych AWD. Moment obrotowy, osiągi oraz siła ciągu w różnych warunkach obciążenia silnika i pojazdu zostały idealnie skalibrowane, aby dostarczać crossoverowe intencje nowego Forda Kuga. Ten silnik zapewnia wysoki poziom momentu obrotowego – 320 Nm przy 2000 obr./min oraz 340 Nm w transientnym doładowaniu, co ułatwia wyprzedzanie.

„Układ napędowy został opracowany w celu zapewnienia łatwego i responsywnego prowadzenia, a jednocześnie charakteryzuje się wysoką rafinacją i ekonomicznością w eksploatacji,” powiedział Tamm. „Jego zdolności i responsywność idealnie uzupełniają zwinność nowego Forda Kuga. Nasza analiza segmentu oraz badania w klinikach klientów wykazały, że silnik wysokoprężny o mocy 130 – 150 PS był numerem jeden wśród wyborów pojazdów crossover. Nasz sprawdzony silnik Duratorq TDCi o mocy 136 PS jest idealny i celuje w serce segmentu.”

Nowy Ford Kuga wymaga silnika o stałej wydajności w kątach 21/25 stopni z przodu/tyłu oraz w głębokości wody do 450 mm, z odpowiednią ochroną przed błotem i brudem.

System wtrysku paliwa o wspólnej szynie ma ciśnienie wtrysku do 1650 bar. Wykorzystywane są wielokrotne wtryski pilotażowe wraz z podzielonymi głównymi wtryskami, aby wygładzić proces spalania dla bardziej progresywnego i pełniejszego spalania. Ta technologia jednocześnie optymalizuje emisje i akustykę.

„Wprowadziliśmy szczegółowe zmiany w silniku, takie jak zapewnienie, że kanały powietrzne są wystarczająco wysokie, aby poradzić sobie z wymagającymi scenariuszami w realnym życiu, z jakimi będzie się zmagał Ford Kuga,” wyjaśnił Tamm.

Ekonomiczny i efektywny

Efektywny silnik Duratorq TDCi o pojemności 2,0 litra przyspiesza Kugę od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,6 i 10,7 sekundy odpowiednio dla wariantów FWD i inteligentnej AWD, osiągając maksymalną prędkość 182 km/h dla modelu FWD i 180 km/h dla wariantu inteligentnej AWD.

Pozostałe kluczowe statystyki techniczne ujawniają niewielkie różnice w osiągach pomiędzy wariantami FWD i inteligentnej AWD, przy czym inteligentna AWD zużywa zaledwie 6,4 litra paliwa na 100 km.

Normy emisji Euro Stage IV są spełniane dzięki zastosowaniu katalizatora utleniającego z recyrkulacją spalin (EGR) oraz bezobsługowego filtra cząstek stałych (DPF) dla najlepszej absorpcji cząstek stałych.

Model inteligentnej AWD osiągnął wiodącą w klasie wartość CO2 wynoszącą 169 g/km, podczas gdy model FWD dostarcza 165 g/km i łączną ekonomię paliwa wynoszącą 6,3 litra na 100 km.

Zalecane interwały serwisowe dla wszystkich modeli Kuga wynoszą 20 000 km lub rocznie.

Na przełomie 2008 roku produkcyjny silnik Duratorq 2,0-litra zostanie uzupełniony przez silnik benzynowy Duratec 2,5-litra o pięciu cylindrach, oceniany na 200 PS. Będzie on oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Więcej szczegółowych informacji na temat tej opcji napędowej zostanie opublikowanych bliżej wprowadzenia.

Technologie wsparcia kierowcy Kugi

Nowy Ford Kuga oferuje szeroki zakres nowoczesnych technologii wsparcia kierowcy, a także wysoki poziom standardowego wyposażenia, który można uzupełnić dodatkowymi opcjonalnymi funkcjami.

Wiele z dostępnych technologii po raz pierwszy zaprezentowano w najnowszych dużych i luksusowych modelach Forda, a ostatnio również w nowym Fordzie Focus z 2008 roku. Ale Kuga również wprowadza kilka nowych funkcji do segmentu i do portfolio Forda w Europie po raz pierwszy, takich jak tylna klapa 'liftgate in liftgate’.

Nowe i kluczowe funkcje to:

  • Standardowy przycisk 'Ford Power’ do uruchamiania silnika (bezkluczykowe uruchamianie)
  • Opcjonalny bezkluczykowy dostęp
  • Dostępna kamera tylnego widoku
  • Mini otwarcie tylnej klapy 'liftgate in liftgate’
  • System bezlejkowego tankowania Ford Easyfuel
  • Opcjonalne gniazdko zasilające 230 Volt
  • Tuner cyfrowego radia (DAB)
  • Moduł łączności
  • Nowe opcje rozrywki w samochodzie i systemu infotainment
  • Opcjonalny system detekcji spadku ciśnienia w oponach (DDS)
  • Dostępny panoramiczny dach
  • Niebieskawa szyba
  • Relingi dachowe

Ford Kuga oferuje również wiele istniejących technologii Forda skoncentrowanych na wygodzie kierowcy i wsparciu. Należą do nich:

  • Opcjonalne reflektory Bi-xenon z 'niebieskawym’ reflektorem
  • Opcjonalne szybkie ogrzewanie przedniej szyby
  • Opcjonalna szyba odbijająca promienie słoneczne (IR)
  • Opcjonalny system Bluetooth z funkcją sterowania głosem
  • Automatyczne ostrzeżenie świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania
  • Opcjonalny system detekcji spadku ciśnienia w oponach (DDS)
  • Opcjonalne opony typu Run Flat – dostępne od później w 2008 roku

Przycisk 'Ford Power’ (bezkluczykowe uruchamianie) oraz bezkluczykowy dostęp

Przycisk 'Ford Power’ do łatwego, bezkluczykowego uruchamiania pojazdu jest standardowym wyposażeniem obu serii Kugi.

Centralnie i wygodnie umiejscowiony na desce rozdzielczej przycisk 'Ford Power’ zapewnia najlepszy w swojej klasie czas aktywacji silnika wynoszący mniej niż 500 milisekund. Zamiast konwencjonalnego kluczyka do zapłonu, kierowca otrzymuje elektroniczny breloczek, który wystarczy, aby system wykrył, np. w kieszeni kierowcy, w celu szybkiego i wygodnego uruchomienia pojazdu. Kuga komunikuje się bezprzewodowo z mikrochipem w breloczku, aby aktywować system zapłonowy.

Aby uruchomić silnik, kierowca naciska pedał sprzęgła, a następnie wciska przycisk, aby uruchomić silnik. Dodatkowe naciśnięcie przycisku wyłącza silnik i zapłon, z zabezpieczeniem uniemożliwiającym jego uruchomienie podczas jazdy. Systemy multimedialne i pojazdu, takie jak wycieraczki, mogą być aktywowane bez uruchamiania silnika, poprzez same naciśnięcie przycisku.

Przycisk 'Ford Power’ jest również używany do wyłączenia silnika. Po raz kolejny inżynierowie zadbali o bardziej złożoną sekwencję, aby wykluczyć możliwość przypadkowego naciśnięcia lub dotknięcia przycisku. Przycisk 'Ford Power’ musi być przytrzymany przez dwie sekundy lub otrzymać trzy krótkie naciśnięcia w ciągu dwóch sekund, aby zatrzymać silnik.

Jako opcja, w połączeniu z przyciskiem 'Ford Power’, można wybrać system bezkluczykowego dostępu, który umożliwia osobie posiadającej breloczek dostęp do pojazdu poprzez po prostu przejście w obrębie ustalonego zasięgu i pociągnięcie klamki.

Kamera tylnego widoku

Nowa kamera zamontowana na tylnej klapie oferuje wyraźny, wypukły widok obszaru za samochodem i wyświetla go na 7-calowym ekranie kolorowym automatycznie po włączeniu biegu wstecznego.

Widok z kamery jest wystarczająco szerokokątny i wystarczająco niski, aby pomóc kierowcy unikać małych przeszkód i znacząco zmniejszać prawdopodobieństwo wjazdu w niskie przeszkody lub małych pieszych.

Dodatkowy graficzny nakład na 7-calowym kolorowym wyświetlaczu pokazuje dwumetrowy obszar z tyłu Kugi i pomaga kierowcy pokazując, w którym kierunku pojedzie samochód, jeśli zachowa obecny kąt skrętu. Linia wytyczająca na ilustracji zmienia kolor, gdy zmniejsza się odległość do pobliskich przeszkód.

Jeśli konieczne jest przełączenie na biegi do przodu, aby dokonać potrzebnych poprawek kierowniczym, wyświetlacz utrzymuje widok tylny przez dziesięć sekund lub do momentu osiągnięcia prędkości 15 km/h. Po zakończeniu manewru wstecznego wyświetlacz wraca do pokazywania tego, co było wyświetlane bezpośrednio przed włączeniem biegu wstecznego.

W przypadku gdy wysoka seria wyświetlacza nawigacyjnego 7-calowego jest wybrana, kamera tylnego widoku, pomagająca w manewrach parkingowych, jest standardowym wyposażeniem. Kamera parkingowa z tyłu może być również dostępna jako opcja, gdy system nawigacji SD jest wybierany.

Mini otwarcie tylnej klapy – 'liftgate in liftgate’

Mini otwierana tylna klapa, czyli 'liftgate in liftgate’ to nowa funkcja w segmencie crossoverów kompaktnych, która zapewnia schludne otwarcie głównej przestrzeni bagażowej, umożliwiając umieszczanie lub usuwanie stosunkowo małych przedmiotów bez konieczności otwierania całej klapy.

Funkcja 'liftgate in liftgate’ zapewnia również obniżone otwarcie dla tych okazji, kiedy ograniczenia wysokości mogą uniemożliwić całkowite uniesienie klapy do pełnej wysokości.

System bezlejkowego tankowania Ford Easyfuel

Ford Kuga wyposażona jest w nagradzany system bezlejkowego tankowania Ford Easyfuel jako standardowe wyposażenie.

Po raz pierwszy wprowadzony w nowej generacji Forda Mondeo, system Ford Easyfuel jest prosty i łatwy w użyciu, a jego celem jest zapobieganie niewłaściwemu tankowaniu pojazdu oraz związanym z tym uszkodzeniom, niewygodzie i kosztom.

Korzyści z tego systemu są podwójne; po pierwsze, brak konwencjonalnej pokrywy wlewu, którą należy zdjąć przed tankowaniem samochodu, oznacza, że kierowcy mają mniej rzeczy do dotykania, zmniejszając ryzyko, że palce będą zanieczyszczone paliwem.

Po drugie, system posiada specjalny inhibitor paliwa, który zapewnia dużą ochronę przed niewłaściwym tankowaniem na stacji paliw. Otwór wlewowy paliwa został zaprojektowany wokół różnych rozmiarów dysz do tankowania, a Ford skonstruował system w ten sposób, aby umożliwić wprowadzenie tylko dyszy, która odpowiada odpowiedniemu typowi paliwa pojazdu.

Użytkowanie mechanicznych urządzeń wokół otworu dyszy oraz specjalnej klapki u góry wlewu paliwa współdziała ze sobą, aby uszczelnić otwarcie i zapewnić takie samo zabezpieczenie, jakie daje użycie właściwie dopasowanej osobnej pokrywy w konwencjonalnych systemach tankowania.

System Ford Easyfuel był szeroko testowany we wszystkich trybach zderzeń, w tym standardowym tylno-zderzeniowym uderzeniu z prędkością 80 km/h, po którym następuje przewrócenie, aby potwierdzić bezpieczeństwo systemu.

2.5L Turbo 5AT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2521 Cm3
Moc147 Kw @ 6000 Rpm
200 Hp @ 6000 Rpm
197 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
320 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość174.9 In (4442 Mm)
Szerokość72.5 In (1842 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.5 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Aerodynamika (Cd)0.379
Masa własna3644 Lbs (1653 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4696 Lbs (2130 Kg)
Spalanie miasto16.1 Mpg Us (14.6 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie22.8 Mpg Us (10.3 L/100Km)
Emisja CO2244 G/Km

2.5L Turbo 6MT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2521 Cm3
Moc147 Kw @ 6000 Rpm
200 Hp @ 6000 Rpm
197 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
320 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość174.9 In (4442 Mm)
Szerokość72.5 In (1842 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.5 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Aerodynamika (Cd)0.379
Masa własna3545 Lbs (1608 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4696 Lbs (2130 Kg)
Spalanie miasto16.1 Mpg Us (14.6 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie22.8 Mpg Us (10.3 L/100Km)
Emisja CO2244 G/Km

2.0L TDCi 4×4 6AT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000 Rpm
340 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość174.9 In (4442 Mm)
Szerokość72.5 In (1842 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.5 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Aerodynamika (Cd)0.379
Masa własna3686 Lbs (1672 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4696 Lbs (2130 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2179 G/Km

2.0L TDCi 4×4 6AT (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000-3250 Rpm
340 Nm @ 2000-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość174.9 In (4442 Mm)
Szerokość72.5 In (1842 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.5 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Aerodynamika (Cd)0.379
Masa własna3708 Lbs (1682 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4762 Lbs (2160 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2179 G/Km

2.0L TDCi 4×4 6MT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000 Rpm
340 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość174.9 In (4442 Mm)
Szerokość72.5 In (1842 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.5 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Aerodynamika (Cd)0.379
Masa własna3560 Lbs (1615 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4696 Lbs (2130 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0L TDCi 4×4 6MT (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000-3250 Rpm
340 Nm @ 2000-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość174.9 In (4442 Mm)
Szerokość72.5 In (1842 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.5 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Aerodynamika (Cd)0.379
Masa własna3558 Lbs (1614 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4696 Lbs (2130 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0L TDCi FWD 6MT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000 Rpm
340 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość174.9 In (4442 Mm)
Szerokość72.5 In (1842 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.5 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Aerodynamika (Cd)0.379
Masa własna3492 Lbs (1584 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4762 Lbs (2160 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.