Honda dotarła do swojej ósmej generacji na kontynencie północnoamerykańskim i kontynuowała swoją podróż, przekonując klientów do swoich atutów, które uczyniły ją jednym z najlepiej sprzedających się średniej wielkości sedanów w USA.
Ósma generacja amerykańskiej wersji Accorda była największa jak dotąd. Co więcej, EPA uznała ją za dużego sedana ze względu na wewnętrzne wymiary pojazdu. Jednak zewnętrzne rozmiary przypisały samochód do kategorii średniej wielkości. Ósma generacja, czyli Honda Accord z 2008 roku, próbowała złamać zasady, oferując klientom pojazd, który był dobrze wyważony pomiędzy sportowym a komfortowym. Dodatkowo, japoński producent inspirował się niektórymi cechami oferowanymi w modelach Acura, luksusowej marki Hondy.
Dla ósmej generacji Accorda, japoński producent wykorzystał tę samą platformę, co europejska wersja pojazdu. Miał odważny i śmiały przód, a duże prostokątne reflektory były osadzone na bokach nad powiększonymi nadkolami. Między nimi znalazła się szeroka atrapa chłodnicy ozdobiona elementami w kolorze nadwozia w dwóch niższych wersjach i chromowanymi w górnych dwóch. Poniżej zderzaka, na przednim zderzaku, Honda Accord z 2008 roku miała drugie wlot powietrza, które pomagało chłodzić silnik, z parą wlotów dla okrągłych lamp przeciwmgielnych.
Profil samochodu z wznoszącą się linią okien tworzył dynamiczny wizerunek Hondy Accorda z 2008 roku. Powiększone przednie nadkola były kontynuowane po bokach przez rzeźbione drzwi. Producent dodał lusterka i klamki w kolorze nadwozia. Tylne wyprofilowanie kabiny pojazdu sprawiło, że ósma generacja Accorda wyglądała, jakby była napędzana na tył, choć tak nie było. Zainstalowano lampy tylne w rogach z tyłu, flirujące otwarcie klapy bagażnika.
W środku, prostokątna deska rozdzielcza zintegrowana była z ośmiocalowym wyświetlaczem kolorowym dla systemu multimedialnego. Duże i wygodne przednie siedzenia były lekko wyprofilowane i oddzielone konsolą środkową, w której znajdowało się automatyczne skrzynia biegów, kilka uchwytów na kubki oraz przyciski do dostępnych podgrzewanych siedzeń. Przed kierowcą znajdował się czytelny panel wskaźników z dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza, flankingowany przez wskaźniki poziomu paliwa i temperatury wody. Dostępny był również elektryczny szyberdach. Z tyłu, przestrzeń na nogi była znakomita, co czyniło go odpowiednim dla dużego sedana.
Pod maską, Honda zainstalowała wybór dwóch silników, o pojemności 2.4 lub 3.0 litra. Pierwszy był silnikiem czterocylindrowym, podczas gdy drugi to V6. Klienci mogli zamówić pojazd z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, a sześciobiegowa skrzynia manualna była dostępna dla najsłabszej wersji. Podobnie jak jej poprzednicy, ósma generacja Accorda miała niezależne zawieszenie we wszystkich rogach.
Zupełnie nowa Honda Accord 2008 roku kieruje świat głównego transportu w wyrafinowanym, dynamicznym i nowoczesnym kierunku, oferując szerszą gamę innowacyjnych technologii, które zapewniają większą moc, lepszą efektywność i zwiększone bezpieczeństwo w całej ofercie sedanów i coupe.
Całkowicie przeprojektowana na rok 2008, z większymi wymiarami dla bardziej przestronnych wnętrz, stylizacja sedana wyraża potężną obecność dzięki ostrym i silnym liniom charakterystycznym. Coupe jest dodatkowo wyróżnione agresywną sylwetką i unikalnymi proporcjami, które nadają mu muskularny, sportowy wygląd.
„Nowa Honda Accord stała się bardziej zaawansowana i wyrafinowana dzięki nowemu poziomowi inżynieryjnego,” powiedział John Mendel, wiceprezydent American Honda Motor Co., Inc. „Jako flagowy model marki Honda, Accord jest zaprojektowany w celu przekroczenia oczekiwań dzięki technologiom premium, bardziej przestronnemu wnętrzu i zwiększonej mocy, zachowując jednocześnie charakter przyjemności z jazdy oraz innowacyjny styl, który zawsze wyróżniał Accorda.”
Dostępny 3,5-litrowy silnik i-VTEC V-6 generuje 268 koni mechanicznych – najwięcej w historii Accorda – wprowadzając jednocześnie nową generację oszczędzającej paliwo technologii Variable Cylinder Management™ (VCM®) oraz osiągając ocenę Pojazdu o Częściowych Zerowych Emisjach (PZEV). System VCM działa w trybie sześciocylindrowym dla mocy oraz w trybach czterech i trzech cylindrów dla efektywności, co skutkuje oceną zużycia paliwa w cyklu miejskim/autostradowym wynoszącą 19/29 mil na galon (Accord Sedan V-6).
Nowością w Accodzie jest także zaawansowana konstrukcja nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), która zwiększa kompatybilność w przypadku zderzeń czołowych z pojazdami różnej wielkości oraz wysokości zderzaków. Dodatkowe standardowe wyposażenie bezpieczeństwa we wszystkich modelach Accorda obejmuje: Vehicle Stability Assist™ (VSA®), znany również jako Elektroniczna Kontrola Stabilności; poduszki powietrzne boczne w kształcie kurtyny; poduszki powietrzne przednie w podwójnej komorze z systemem detekcji pozycji pasażera (OPDS), aktywne zagłówki przednich foteli, hamulce przeciwblokujące i inne.
Accord jest dostępny w wersjach nadwoziowych sedan i coupe z silnikami 2,4-litrowymi 4-cylindrowymi oraz 3,5-litrowymi V-6. Dostępne skrzynie biegów to 5-biegowa manualna (standard w przypadku wszystkich silników 4-cylindrowych), 5-biegowa automatyczna (standard w modelach sedan V-6, dostępna we wszystkich silnikach 4-cylindrowych oraz V-6 w wersji Accord Coupe) oraz 6-biegowa skrzynia manualna (wyłącznie w modelu Accord Coupe EX-L V-6 6MT).
Poziomy wyposażenia sedana obejmują: dobrze wyposażony Accord Sedan LX oraz LX-P (177 koni mec. silnik 4-cyl.), a także dobrze wyposażony Accord Sedan EX (silnik 4-cyl. o mocy 190 koni lub V-6 o mocy 268 koni), oraz premium i wyższej klasy Accord Sedan EX-L (silnik 4-cyl. o mocy 190 koni lub V-6 o mocy 268 koni). Poziomy wyposażenia coupe obejmują: dobrze wyposażony Accord Coupe LX-S (silnik 4-cyl. o mocy 190 koni), a także dobrze wyposażony Accord Coupe EX (silnik 4-cyl. o mocy 190 koni) oraz premium i wyższej klasy Accord Coupe EX-L (silnik 4-cyl. o mocy 190 koni lub V-6 o mocy 268 koni).
Wnętrze
Wysoka jakość o prostej, nowoczesnej i przestronnej konstrukcji opisuje filozofię wnętrza Accorda. Większa całkowita objętość wnętrza Accorda Sedan wynosząca 120,0 stóp sześciennych (+3,3 stopy sześcienne w porównaniu do 2007 roku) przesuwa klasyfikację EPA z klasy sedanów średniej wielkości do klasy dużych sedanów. Dodatkowa przestrzeń ma na celu zapewnienie „równych” warunków komfortu siedzenia dla pasażerów z przodu i z tyłu. Zasięg na nogi z tyłu wynosi 37,2 cala (+0,4 cala) i zbliża się do imponującego zasięgu na nogi w drugiej rzędzie SUV-a Honda Pilot (37,4 cala). Szerokość wnętrza (+1,5 cala) pozwala na dalsze oddalenie przednich foteli, co umożliwia umieszczenie szerokiego konsoli centralnej, bardziej typowego dla najlepszych luksusowych pojazdów.
Wnętrze Accorda zostało zaprojektowane z myślą o dynamicznej, intuicyjnej i wyższej klasy obecności, zaczynając od łatwo czytelnego wyświetlacza informacji w każdym pojeździe. Stylizacja strefowa oddziela instrumenty związane z obsługą (górne) od instrumentów informacyjnych (dolne). W nocy, przyciski są dodatkowo rozdzielone kolorami, aby odróżnić sterowanie klimatyzacją (niebiesko-zielone) od sterowania audio (białe). Klasyczne wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza są idealnie okrągłe (zamiast być ścięte u dołu). Przyciski sterujące audio na kierownicy są standardem w każdym Accordzie. Szczególną uwagę zwrócono na symetrię zewnętrzną i wewnętrzną pojazdu – w tym linie widoku związane z wysokością deski rozdzielczej i wizualną obecnością maski względem kierowcy.
Przeprojektowane przednie fotele kubełkowe są większe i mają znaczną boczną podporę, co uzupełnia sportowy charakter Accorda. Składany, zamykany oparcie tylnego siedzenia zwiększa wszechstronność przewozu ładunków; sedan zawiera zamykane przejście.
Dostępne są trzy imponujące systemy audio – wszystkie z możliwością odtwarzania MP3/Windows Media® Audio (WMA) oraz z gniazdem wejściowym. Standardowy system ma moc 160 watów, odtwarzacz CD jednego dysku i sześć głośników. System Radio Data System (RDS) wyświetla informacje nadawane przez uczestniczące stacje radiowe, które często obejmują litery wywoławcze, typ stacji i informacje o programach.
Accord Sedan EX i Coupe LX-S dodają 6-dyskowy zmieniacz w desce rozdzielczej. Premium system audio, który jest standardem w modelach Accord EX Coupe i Sedan EX-L, posiada sześciodyskowy zmieniacz CD, 270 watów całkowitej mocy oraz siedem głośników, w tym 8-calowy subwoofer. XM® Radio Satelitarne jest standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach Accord EX-L.
Najnowszej generacji nawigacja Honda połączona z satelitą z aktywacją głosową (dostępna w EX-L) wykorzystuje 8-calowy ekran i pokrętło interfejsu do wprowadzania danych przez użytkownika. Funkcje obejmują przewodnik Zagat Survey™ dla restauracji, życia nocnego, hoteli i atrakcji. Modele wyposażone w nawigację mają również Bluetooth® HandsFreeLink®.
Ekspozycja
Zaprojektowana w celu wyrażenia prestiżowej obecności, Honda Accord Sedan przyjmuje tradycyjną, trójkomorową sylwetkę, która podkreśla zarówno dynamiczny, jak i atletyczny charakter, z wyrafinowaniem czasowego kształtu sedana. W wymiarach, całkowita długość Accorda Sedan wynosi 194,1 cala (modele 4-cylindrowe, modele V-6 dodają 0,2 cala dla przedniego spoilera), co oznacza, że jest o 3,0 cala dłuższa niż model 2007. Szerokość wynosi 72,7 cala i jest o 1,1 cala szersza, a wysokość wynosi 58,1 cala i jest o 0,9 cala wyższa. Mimo że rozmiar zwiększa się w każdym wymiarze, sztywność skrętna pojazdu wzrosła o 20 procent dzięki zaawansowanej konstrukcji nadwozia, która wykorzystuje 48 procent stali o wysokiej wytrzymałości – najwięcej stali o wysokiej wytrzymałości w historii Accorda. Istotną korzyścią zaawansowanej budowy nadwozia jest to, że całkowita waga pojazdu wzrosła tylko o około 5 procent pomimo większego rozmiaru, większej sztywności i dodatkowych funkcji.
Stylizacja Accorda Coupe radykalnie odbiega od sedana, oferując unikalny agresywny wizerunek. Długi przód, smukła linia dachu i muskularne linie sugerują moc i zwiększoną zwinność w porównaniu do sedana. Pod względem wymiarów, całkowita długość Accorda Coupe wynosi 190,9 cala, co jest o 3,2 cala dłuższe niż model 2007, jego szerokość wynosi 72,8 cala i jest o 1,2 cala szersza, a jego wysokość wynosi 56,4 cala, co jest o 0,6 (LX-S) do 0,7 (EX, EX-L) cala wyższa. W porównaniu do Accorda Sedan 2008, Accord Coupe jest o 3,2 cala krótszy, o 1,7 cala niższy i o 0,1 cala szerszy.
Podwozie
Zainspirowane osiągami podwójne zawieszenie typu podwójne wahacze z przodu oraz tylne zawieszenie wielowahaczowe zaprojektowane są w celu zapewnienia światowej klasy dynamiki podwozia. Rozstaw osi Accorda Sedan wynosi 110,2 cala i jest o 2,3 cala dłuższy niż model 2007, podczas gdy rozstaw osi z przodu/z tyłu wynosi odpowiednio 62,2 cala (1,1 cala) i 1,0 cala szerszy. Rozstaw osi Accorda Coupe wynosi 107,9 cala, co jest o 2,8 cala dłuższe niż model 2007 (rozstaw identyczny z sedanem). Ostatecznie, projekt zawieszenia z szerszymi rozmiarami opon, standardowym ABS i standardowym systemem Vehicle Stability Assist ma na celu zwiększenie pewności prowadzenia i osiągów.
Accord Sedan 2008 roku jest również wyposażony w standardowe stalowe felgi 16-calowe z pokrywami, lub 16- lub 17-calowe aluminiowe felgi, w zależności od modelu. (Accord Coupe ma standardowe felgi aluminiowe 17-calowe, a dostępne są 18-calowe aluminiowe felgi w modelu Coupe V-6). Felgi 17-calowe są pierwszymi w przypadku czterocylindrowego Accorda, a dostępne 18-calowe felgi Coupe są największymi w historii samochodów Honda.
Układ napędowy
Wszystkie silniki Accorda 2008 roku oferują zwiększoną moc, a także wysoką efektywność paliwową i niskie emisje. W sumie, te jednostki napędowe reprezentują najpotężniejsze i najbardziej zaawansowane technologie w historii Accorda i także prognozowane jest, że zapewnią doskonałą rzeczywistą wydajność paliwową. Wszystkie silniki potrzebują jedynie zwykłego paliwa bezołowiowego. Najważniejsze cechy układu napędowego obejmują:
2,4-litrowy silnik DOHC i-VTEC 4-cylindrowy (Sedan LX, LX-P)
177 koni mechanicznych przy 6500 obr./min, 161 lb-ft momentu obrotowego przy 4300 obr./min
5-biegowa automatyczna lub 5-biegowa manualna
Szacowana wydajność paliwowa EPA wynosząca 21/31 mpg w mieście/autostradzie (Sedan, Automatyczna)
Emisje PZEV lub ULEV-2
Accord Sedan EX, EX-L; Coupe LX-S, EX, EX-L obejmują:
System wydechowy o wysokim przepływie z regulowanym tłumikiem
190 koni mechanicznych przy 7000 obr./min, 162 lb-ft momentu obrotowego przy 4400 obr./min
3,5-litrowy silnik SOHC i-VTEC V-6 (Sedan EX V-6, EX-L V-6; Coupe EX-L V-6: 5AT)
268 koni mechanicznych przy 6200 obr./min, 248 lb-ft momentu obrotowego przy 5000 obr./min
5-biegowa automatyczna
VCM dla poprawy efektywności paliwowej
Szacowany przebieg EPA wynoszący 19/29 mpg w mieście/autostradzie (Sedan)
Emisje PZEV lub ULEV-2
3,5-litrowy silnik SOHC VTEC V-6 (Coupe EX-L V-6: 6MT)
268 koni mechanicznych przy 6200 obr./min, 248 lb-ft momentu obrotowego przy 5000 obr./min
6-biegowa manualna
VTEC zapewnia dwa profile wałka rozrządu dla zwiększenia momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie
Szacowany przebieg EPA wynoszący 17/25 mpg w mieście/autostradzie
Emisje ULEV-2
Bezpieczeństwo
Dzięki kompleksowemu i ewoluującemu podejściu do bezpieczeństwa pojazdów, Honda dąży do zapewnienia wysokiego poziomu ochrony pasażerów i pieszych w wszystkich swoich samochodach i ciężarówkach, niezależnie od ich rozmiaru czy ceny, a także zwiększonej kompatybilności z innymi pojazdami w ramach inicjatywy Safety for Everyone, wprowadzonej w 2003 roku. Zgodnie z tą inicjatywą każda Honda Accord 2008 roku integruje zaawansowaną technologię bezpieczeństwa, która obejmuje konstrukcję nadwozia ACE; boczne poduszki powietrzne w kształcie kurtyny; poduszki powietrzne w podwójnej komorze dla kierowcy i pasażera z systemem detekcji pozycji pasażera (OPDS); oraz poduszki powietrzne kierowcy i pasażera pierwszego rzędu w podwójnej strefie, z podwójnym progiem (SRS).
Dodatkowo, Accord ma aktywne zagłówki przednich foteli zaprojektowane w celu zmniejszenia ciężkości obrażeń szyi w przypadku zderzenia z tyłu. Standardowe funkcje aktywnego bezpieczeństwa obejmują VSA, system hamulców przeciwblokujących (ABS) na cztery koła z wspomaganiem hamulców i elektroniczną dystrybucją hamulców (EBD), przednie pasy bezpieczeństwa z automatycznym systemem napinania i ogranicznikami obciążenia oraz zaprojektowaną przednią część pojazdu pod kątem bezpieczeństwa pieszych. Przypomnienia o zapiętych pasach bezpieczeństwa na stronie pasażera oraz światła dzienne są również standardowym wyposażeniem.
Historia