2008 Jaguar XKR-S

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Jaguar był gotowy na premierę odświeżonej wersji drugiej generacji modelu XKR, ale postanowił wydać limitowaną edycję, która została stworzona we współpracy z renomowaną firmą zajmującą się inżynierią wyścigową Prodrive. Efektem tego jest model 2008 Jaguar XKR-S.

Gdy Jaguar wprowadził drugą generację serii XK (XK8 i XKR), wykorzystał tę samą aluminiową platformę, która znajdowała się w czterodrzwiowej limuzynie XJ. To było dzieło sztuki, które pokazało ogromny potencjał pojazdu. Jednak nawet sztywniejsza wersja XKR nie mogła ukryć faktu, że wciąż był to grand tourer z wydajniejszym silnikiem, a nie samochód, który można było traktować jak torowy potwór z uśmiechem na twarzy kierowcy. Z drugiej strony, Jaguar znany był ze swojego wyścigowego dziedzictwa, więc musiał coś zrobić, aby zaspokoić potrzeby klientów, którzy pytali, czy mogą mieć lepszą wersję. Brytyjski producent zatrudnił firmę Prodrive, specjalizującą się w samochodach wyścigowych, do poprawienia modelu XKR, a efektem tego była wersja 2008 XKR-S. Wyprodukowano zaledwie 200 sztuk, a samochód był dostępny tylko w jednym kolorze: czarnym. To był pierwszy model Jaguara, który zadebiutował po sprzedaży marki Fordowi przez Tata Motors.

Od przodu, samochód wyglądał znacznie bardziej agresywnie niż standardowy XKR. Mimo że zachował te same reflektory, miał drapieżny wygląd. W przeciwieństwie do standardowej wersji z doładowaniem, wersja S miała czarną siatkę, która pokrywała górny wlot powietrza oraz wlot z dolnego zderzaka. W wersji standardowej siatka była srebrna. Dodatkowo, pod zderzakiem, Prodrive zainstalował spoiler wykonany z włókna węglowego, który poprawił efekt przyziemny. To nie był tylko element aerodynamiki dla samego wyglądu.

Profil samochodu ujawniał obniżoną o 10 milimetrów wysokość prześwitu w porównaniu do standardowego XKR. Producent dodał również boczne listwy z włókna węglowego. Prodrive nalegało także na zmniejszenie mas niesprężynujących, dlatego zamontowano nowe koła aluminiowe o świeżym designie. Na tylnym spojlerze producent umieścił większy spojler na klapie bagażnika niż w pozostałych wersjach. Podwójne rury wydechowe, które wystawały spod tylnego zderzaka, otaczały nowo wprowadzony dyfuzor z włókna węglowego.

Wnętrze samochodu obficie wykończono czarnymi detalami. Foteliki przednie z wysokim oparciem i tylna kanapa były obite skórą. Na desce rozdzielczej Jaguar zainstalował czarny panel przed pasażerem oraz na konsoli centralnej, w której znajdował się system infotainment. Dodatkowo, nowy projekt kierownicy zawierał przyciski, parę łopatek zmiany biegów z tyłu oraz czerwoną i zieloną emblemat R na dolnym ramieniu. System infotainment, który oferował nawigację i łączność Bluetooth z telefonami komórkowymi, był standardowym wyposażeniem.

4.2 V8 6AT (415 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4196 Cm3
Moc305 Kw @ 6250 Rpm
415 Hp @ 6250 Rpm
409 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy413 Lb-Ft @ 4000 Rpm
560 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna174 Mph (280 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówAutomatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35Zr20 (Front) - Rear 295/30Zr20 (Rear)
Długość188.6 In (4790 Mm)
Szerokość74.5 In (1892 Mm)
Wysokość51.7 In (1313 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/63.3 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3671 Lbs (1665 Kg)
Spalanie miasto12.3 Mpg Us (19.1 L/100Km)
Spalanie trasa27.3 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Średnie spalanie19.1 Mpg Us (12.3 L/100Km)
Emisja CO2294 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.