2008 Maserati GranTurismo S

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2008 Maserati GranTurismo S

Przejdź do galerii zdjęć2008 Maserati GranTurismo S

Zaledwie rok po wprowadzeniu na rynek linii GranTurismo w 2007 roku, Maserati zaprezentowało nową wersję tego eleganckiego coupe na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku, a nowa wersja oferowała większą moc pod maską.

Stworzenie prawdziwego następcy dla Maserati Coupe było wyzwaniem, szczególnie że Ferrari wykorzystało platformę tego modelu do produkcji California z 2008 roku. Ponadto, firma musiała opracować nowy pojazd w bardzo krótkim czasie. Zespoły projektowe i inżynieryjne pracowały ciężko i stworzyły GranTurismo zaledwie w dziewięć miesięcy. Jednakże, przyspieszenie tego procesu przyniosło pewne skróty, w tym wykorzystanie platformy wspólnej z modelem Quattroporte, który był już sprzedawany od 2003 roku. Mimo tych niedoskonałości, producent zaprezentował GranTurismo na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Na tym samym wydarzeniu, rok później, ujawniono GranTurismo S. Oferując większą moc i ulepszone zawieszenie, ta wersja naprawiła większość wad w wersji początkowej.

Między wersjami GranTurismo a GranTurismo S niemal nie było wizualnych różnic. Maserati chciało zachować elegancki wygląd nadwozia zaprojektowanego przez Jasona Castriota w studiu Pininfarina, ale potrzebowało drobnych zmian, aby wyglądało inaczej niż jego odpowiednik. Z przodu szeroka atrapa chłodnicy zdobiona była czarnymi pionowymi żebrami, mimo że emblemat Trident pozostał chromowany, jak w reszcie gamy Maserati.

Z boku GranTurismo S natychmiast rozpoznać można było po czerwonych zaciskach hamulcowych i perforowanych tarczach z przodu, umieszczonych za unikalnymi, wieloramiennymi felgami. Jego trzy chromowane wentylacje z błotników wyglądały podobnie. Kolejną drobną zmianą były aerodynamiczne progi boczne, które miały wyraźnie zaznaczoną linię od przodu do tyłu. Z tyłu było trudno odróżnić dwa modele, ponieważ oba miały czterorurowy system wydechowy z okrągłymi rurami elegancko wkomponowanymi w dolną część zderzaka. Jako ostatni akcent stylistyczny, z tyłu producent dodał niewielki spojler na klapie bagażnika.

Wnętrze, wykończone Alcantarą i skórą Poltrona Frau, było unikalne dla GranTurismo S. Dodatkowo, pasażer z boku miał przed sobą emblemat charakterystyczny dla tej wersji Maserati Gran Tourer. Pomiędzy fotelami przednimi z wysokim podparciem znajdowała się konsola centralna z nowym automatycznym wybierakiem biegów i dwoma uchwytami na kubki. Z kolei środkowa konsola miała ten sam system multimedialny, co standardowy GranTurismo. Inną unikalną cechą tej wersji w porównaniu do regularnej była czarna tło deski rozdzielczej zamiast srebrnego.

Ale prawdziwa magia działo się pod maską. Tam Maserati zamontowało nowy silnik V8 o pojemności 4,7 litra, ręcznie składany przez techników Ferrari w Maranello. Był on połączony z nową skrzynią biegów z elektroaktywatorem, zapewniającą szybsze zmiany biegów, zaprojektowaną przez specjalistów od transmisji Graziano dla słynnego Ferrari F430. Oprócz standardowego zawieszenia metalowego, Maserati oferowało również zawieszenie Skyhook z adaptacyjnymi amortyzatorami.

Rok po premierze GranTurismo, Maserati powróci na Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie z kolejną światową premierą – Maserati GranTurismo S. To ostateczna manifestacja sportowych możliwości coupé Tridenta, skupiająca się na wydajności i przyjemności z jazdy.

W sercu nowego Maserati znajdują się dwie główne nowości: silnik V8 o mocy 440 KM oraz elektrohydrauliczna skrzynia biegów z szybkim przełączaniem MC-Shift, ułożona w układzie transaxle, typowym dla sportowych samochodów wysokiej wydajności, która reprezentuje technologiczne DNA wszystkich Maserati.

Maserati GranTurismo S korzysta z wysokowydajnego systemu hamulcowego opracowanego we współpracy z firmą Brembo, wprowadzonego po raz pierwszy w branży motoryzacyjnej w modelu Maserati Quattroporte Sport GT S. System ten posiada przednie tarcze hamulcowe wykonane w technologii podwójnego odlewania – z podwójnym odlewem żeliwa i aluminium, połączonymi z aluminiowymi monoblokowymi zaciskami hamulcowymi na 6 tłoczków, co zapewnia zoptymalizowaną wydajność hamowania.

Z zewnątrz Maserati GranTurismo S charakteryzuje się szeregiem estetycznych modyfikacji, które, mimo że są dyskretne, są niezwykle efektywne i sprawiają, że nadwozie wydaje się bardziej sportowe, nie rezygnując przy tym z elegancji linii mistrzowsko zaprojektowanych przez Pininfarinę.

4.7L V8 6AT (440 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4691 Cm3
Moc323 Kw @ 7000 Rpm
439 Hp @ 7000 Rpm
433 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy361 Lb-Ft @ 4750 Rpm
490 Nm @ 4750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.7 Galony (85.9 L)
Prędkość maksymalna183 Mph (295 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 R20 || 285/35 R20
Długość192.2 In (4882 Mm)
Szerokość75.4 In (1915 Mm)
Wysokość53.3 In (1354 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi115.8 In (2941 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika9.2 Cuft (261 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3924 Lbs (1780 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Spalanie miasto10.1 Mpg Us (23.3 L/100Km)
Spalanie trasa22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Średnie spalanie15.2 Mpg Us (15.5 L/100Km)
Emisja CO2354 G/Km

4.7L V8 6MT (440 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4691 Cm3
Moc323 Kw @ 7000 Rpm
439 Hp @ 7000 Rpm
433 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy361 Lb-Ft @ 4750 Rpm
490 Nm @ 4750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.7 Galony (85.9 L)
Prędkość maksymalna183 Mph (295 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 R20 || 285/35 R20
Długość192.2 In (4882 Mm)
Szerokość75.4 In (1915 Mm)
Wysokość53.3 In (1354 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.6 In (1
Rozstaw osi115.8 In (2941 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika9.2 Cuft (261 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3924 Lbs (1780 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Spalanie miasto9.1 Mpg Us (25.8 L/100Km)
Spalanie trasa21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Średnie spalanie14.5 Mpg Us (16.2 L/100Km)
Emisja CO2385 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.