Mercedes-Benz kontynuował modernizację modelu G-Class W463 w 2008 roku, a oprócz odnowionej stylistyki zewnętrznej, klienci otrzymali pojazd z lepszym wnętrzem, które zapewniało większy komfort.
Nie byłoby sprawiedliwe stwierdzić, że G-Class praktycznie nie zmienił się od momentu wprowadzenia go na rynek w 1979 roku. Niemniej jednak, zachował swój pierwotny kształt, podwozie i sztywne osie. Z drugiej strony, już kultowy SUV od Mercedes-Benz otrzymał nową skrzynię biegów oraz przekładnię, co znacząco poprawiło jego osiągi. Co więcej, wszystkie jego silniki prezentowały moc wyrażaną w trzech cyfrach. Dodatkowo, producent poprawił wnętrze pojazdu, aby pasowało do segmentu luksusowego. Niestety, Mercedes-Benz miał opory przed rozpoczęciem sprzedaży G-Class w Stanach Zjednoczonych, gdzie SUV był również znany jako G-Wagon. Jednak zmienił to, aby zamożni klienci mogli legalnie nabyć ten model i jeździć nim po Beverly Hills.
Ludzie uwielbiali nadwozie, więc niemiecki producent tylko nieznacznie je zmodernizował. W rezultacie, przednia część pojazdu została wyposażona w nowe reflektory Xenon, w zależności od rynku. Klienci mogli również zamówić pełnowymiarowego SUV-a z trzema szerokimi poziomymi szczelinami lub wieloma cieńszymi. Dolny zderzak miał centralny wlot powietrza, który można było wyciąć, aby zainstalować wyciągarkę, flanki z owalnymi światłami przeciwmgielnymi, które pełniły również rolę świateł do skrętu.
Z profilu, nadwozie w kolorze nadwozia miało rozszerzone nadkola, które wizualnie łączyły się z progami bocznymi. W zależności od wersji, G-Class z 2008 roku był dostępny z bocznymi wydechami, co dodawało charakteru samochodowi. Wciąż jednak zawiasy drzwi były odsłonięte, lecz to był detal, który klienci doceniali. Pięciodrzwiowy model W463 z 2008 roku był wyposażony w standardowe 18-calowe felgi ze stopów lekkich. Z tyłu producent zamontował nowe tylne światła z technologią LED. Mimo że zachowały kwadratowy kształt, miały wewnętrzny owalny design z zewnętrznymi przezroczystymi soczewkami dla świateł cofania. Nad drzwiami otwieranymi na bok, które mieściły zapasowe koło, producent zainstalował kamerę tylnej, która była standardowa lub opcjonalna, w zależności od wersji silnikowej.
Wnętrze pojazdu zaskakiwało całkowicie nową deską rozdzielczą. Zespół wskaźników składał się z czterech analogowych zegarów z srebrnymi obramowaniami, a w środku znajdował się czarno-biały wyświetlacz LCD. Wyglądał jakby został przeniesiony z odświeżonego modelu C-Class W203, który miał zostać zastąpiony przez C-Class W204. Na konsoli centralnej Mercedes-Benz zainstalował nowy system infotainment COMAND z komendami głosowymi. Dodatkowo, był kompatybilny z Bluetooth, co umożliwiało podłączenie z telefonami komórkowymi. Wersja G-320 CDI była wyposażona w skórzaną kierownicę, podczas gdy G500 i G55 AMG miały wykończenie ze skóry i drewna. Z tyłu, dzielone siedzenie było na tyle szerokie, by pomieścić trzy dorosłe osoby, zapewniając wystarczająco dużo miejsca na nogi nawet dla wysokich osób.