Suzuki wprowadziło linię Splash pod koniec 2007 roku na rynek modelowy 2008 jako zastępstwo dla wysłużonego modelu Wagon R, produkując ją na Węgrzech wspólnie z Opel.
Po udanej współpracy, która zaowocowała duetem Suzuki Wagon R/Opel Agila, obaj producenci kontynuowali swoje partnerstwo, produkując model Splash oraz drugą generację Agili. Pojazdy te były wytwarzane na Węgrzech, w Europie Wschodniej, a także w Indiach i Chinach na ich rynki. Nowy model został zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku w wersji europejskiej. Był on zaprojektowany głównie z myślą o użytkowaniu w mieście i dzielił swoją platformę z małym hatchbackiem Suzuki Swift.
Splash charakteryzował się przyjaznym wyglądem przedniej części nadwozia, z wysokimi reflektorami w porównaniu do reszty samochodu. Pomiędzy nimi producent zamontował szeroką osłonę chłodnicy, która opadała w dół do zderzaka, przerywaną przez przedni zderzak. Dodatkowo, dodano zestaw bocznych wlotów powietrza, które miały jedynie charakter dekoracyjny. Logo Suzuki zajmowało centralne miejsce na górnej osłonie chłodnicy, wspieranym przez cztery poziome szczeliny. Japoński producent starał się zaprojektować Splash, aby odpowiadał gustom europejskich klientów.
Ponieważ Splash musiał pomieścić czterech dorosłych w pojeździe o długości zaledwie 3,4 metra, producent musiał stworzyć wysoką kabinę. Nie oznaczało to jednak, że musiał zrezygnować z pomysłów stylistycznych, więc zaprojektowano wznoszącą się linię okien zaczynającą się od słupków A do słupków C w górnej części tylnych drzwi. Suzuki stworzyło również poszerzone błotniki, które nadawały samochodowi sportowy wygląd, mimo że nie był to pojazd sportowy ani hot hatch. Na koniec, z tyłu Splash miał pionową klapę bagażnika flankowaną przez wysoko zamontowane światła tylne.
Wnętrze Splash oferowało wystarczająco miejsca dla czterech dorosłych dzięki wysokim siedzeniom. Z przodu kierowcy, Suzuki umieściło zestaw wskaźników z dużym prędkościomierzem oraz wskaźnikiem poziomu paliwa. Klienci mogli opcjonalnie zamówić samochód z obrotomierzem zamontowanym na desce rozdzielczej. Centralna konsola mieściła radio oraz jednostkę sterującą HVAC. Co więcej, Suzuki zamontowało dźwignię zmiany biegów na centralnej konsoli. W tym samym czasie smukła konsola centralna miała jedynie małą przestrzeń na drobiazgi i hamulec ręczny. Z tyłu, dzielona kanapa mogła pomieścić dwóch dorosłych. Producent nie chciał, aby samochód był zbyt drogi, więc oferował Splash jedynie z tapicerka materiałową.
Pod maską, Suzuki zamontowało wybór trzech silników, zarówno benzynowych, jak i diesla, w zależności od rynku. Jedyną wersją turbo-diesla był silnik o pojemności 1,3 litra przejęty od Fiata. Oprócz automatycznej wersji o pojemności 1,2 litra, wszystkie pozostałe były połączone z pięciobiegową skrzynią manualną.
Z modelem Suzuki Splash, nowym, świeżym i ekscytującym małym samochodem osobowym, Suzuki Motor Corporation zamierza zdobyć znaczący udział w tym rozwijającym się segmencie rynku w Europie. Nowy, elastyczny samochód kompaktowy łączy sportowy charakter udanego modelu Suzuki Swift z technologiami oraz ogromnym know-how japońskiego lidera rynku w segmencie samochodów mini. Suzuki Splash nie jest następcą konkretnego wcześniejszego modelu Suzuki, lecz zupełnie nową koncepcją, która ma zaspokoić potrzeby wymagających europejskich klientów w zakresie przestronności, kompaktowości, nowoczesnego designu, aerodynamiki, jakości, prowadzenia, osiągów i przyjazności dla środowiska. Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa obejmuje nowoczesne funkcje, takie jak sześć poduszek powietrznych i Elektroniczny Program Stabilizacji (ESP®). Wygląda świeżo, energetycznie, młodzieńczo i emocjonalnie, co podkreśla aspirację nazwy Splash. W ramach globalnej strategii wzrostu Suzuki, model Suzuki Splash jest już czwartym całkowicie nowym modelem w ciągu trzech lat po wprowadzeniu modeli Swift, Grand Vitara i SX4, które odzwierciedlają unikalną filozofię „Sposób Życia!” Suzuki.
W tym segmencie rynkowym auto przekonuje stosunkowo wysoką sylwetką (1,6 metra) opartą na podwoziu sportowego modelu Swift. Przy całkowitej długości 3,7 metra i szerokości 1,7 metra oferuje przestronną i komfortową kabinę z wystarczającą ilością miejsca na nogi dla dorosłych na wszystkich siedzeniach. Jego nowoczesny design prowadzi do doskonałej efektywności aerodynamicsznej, a co za tym idzie, niskiej emisji dwutlenku węgla.
Suzuki Splash zadebiutuje na całym świecie na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we wrześniu w Frankfurcie nad Menem. Sprzedaż samochodu, który oferuje doskonały komfort jazdy, rozpocznie się na wiosnę 2008 roku. Będzie dostępny z dwoma różnymi silnikami benzynowymi: jednostką 1.0-litra, trzy-cylindrową, 12-zaworową o maksymalnej mocy 48kW (65KM) oraz jednostką 1.2-litra, cztero-cylindrową, 16-zaworową o maksymalnej mocy 63kW (86KM). Dzięki tym silnikom niskie tarcie i duża moc przy niskich i średnich obrotach pomagają zapewnić dobrą prowadzenie na całym zakresie obrotów, a jednocześnie sprzyjają oszczędności paliwa i ograniczają emisję CO2. Klienci preferujący silniki diesla mogą wybrać sprawdzoną jednostkę 1.3-litra, common rail, 16-zaworową z opcjonalnym filtrem cząstek stałych i maksymalną mocą 55kW (75KM). W związku z rosnącą potrzebą ochrony środowiska, emisje wszystkich trzech silników z 5-biegową skrzynią manualną wynoszą zaledwie od 120g/km do 140g/km. Silniki benzynowe zostały w całości opracowane przez Suzuki Motor Corporation jako silniki nowej generacji. Silnik diesla będzie produkowany w zakładzie Suzuki w Indiach na licencji GM Powertrain Europe.