Indyjski producent samochodów Tata Motors stworzył model Indigo CS jako niskobudżetowy, trzyboksowy sedan, idealny dla rodzin i małych przedsiębiorstw, a pomysł ten okazał się skuteczny, przynajmniej na rynku indyjskim.
Według indyjskich standardów, Indigo CS należał do segmentu kompaktowego, stąd nazwa: Compact Sedan, i był najkrótszym sedanem na rynku. W innych regionach, takich jak Europa, można go było bardziej określić mianem supermini. Bez względu na rozmiar, samochód mógł pomieścić cztery osoby dorosłe, trochę bagażu, a co najważniejsze, był wyposażony w oszczędny silnik turbo-diesel.
Aby utrzymać koszty rozwoju na niskim poziomie, Tata Motors skorzystał z lokalnego zespołu projektowego, który przekształcił model Indica z pięciodrzwiowego hatchbacka w sedan, dodając bagażnik z tyłu. W ten sposób przedni pas pozostał podobny, z trójkątnymi reflektorami, zaokrąglonymi w narożnikach, oraz prostą atrapą chłodnicy z dwoma poziomymi żebrami dla podstawowych wersji wyposażeniowych. W wyższych wersjach dodano dodatkowe ornamenty oraz parę reflektorów przeciwmgielnych w dolnym zderzaku. Z profilu drzwi były takie same, jak w modelu Indica.
Wnętrze Indigo wyposażone było w materiałowe tapicerki i manualnie otwierane okna, natomiast tapicerka winylowa znajdowała się na liście opcji. Przednie siedzenia były płaskie, a kierowca miał przed sobą trójramienną kierownicę. Na desce rozdzielczej Tata zainstalował szeroki prędkościomierz i obrotomierz, które miały dodatkowe wskaźniki na dole, pokazujące temperaturę wody i poziom paliwa, odpowiednio.